Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Ja,ik ben de zoveelste die jullie lastig valt over een nieuwe systeem :D Maar ik hoor/lees graag jullie mening en ben benieuwd naar jullie op of aanmerking. Ik ben hard toe aan een nieuwe pc, mijn systeem draaid nog steeds op een socket A processor :oops: Ik heb al veel topics gelezen hierover en ben tot het volgende gekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet overklok, en geen SLI zal toepassen. Het nieuwe systeem moet ook weer (behoorlijk) lang mee gaan. Het nieuwe systeem word vooral veel gebruikt voor games. Nou dit is het dan mijn eerste opzet XFX 8800 GTX/575 (Retail, TV-Out, 2x DVI) 549 AMD Athlon™ 64 X2 5600+ Boxed, OPGA 179 Asus M2N-Plus SLI Vista Retail, 119 Tagan TG700-U25 Retail, Dual Engine series 129 Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, SATA2 69 Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, SATA2 69 Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, SATA2 69 Chieftec Giga GX-01B Retail, Zwart 89 Samsung SH-D162C Bulk, zwart 19 Sony Floppydrive Retail, zwart 15 Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit Retail, KVR533D2N4K2/2G 75 Microsoft Windows XP Pro Nederlands, 32 bits 149 Alternate 1 jaar on-site garantie Retail 29 assemblagekosten 50 Alternate Raid 5 Configuratie  25 totaal 1634 Een beetje prijzig maar ik wil na al die jaren matig spelen met de huidige systeem nu iets goeds hebben. Waar ik nog niet echt uit ben is de keuze van de mobo. Wel of geen raid 5 XP pro of toch vista andere suggesties zijn ook welkom. alles samengesteld bij alternate vanwege de handige pc builder en de uitgebreide keuze.
Link naar reactie
@Gerben. ik heb hier nog een goede creative SB live kaartje liggen die ik er wel zelf bijstop. Wat betreft de voeding, ik heb gelezen dat de grafische kaart die ik neem minstens 600watt voeding nodig heeft, dus met 700watt moet het wel goed zijn. Zowel de 600watt als de 700watt van Tagan hebben op de 12 volt lijnen allemaal 20A Ik twijfelde ook erg lang over AMD of Intel maar kon niet echt kiezen voor een van de twee. Zal eens een opzet maken met een intel processor. Zal ik trouwens wel of geen raid opstelling nemen, zou 1 harde schijf ook goed zijn? (stabiel,snel en veilig)
Link naar reactie
Och, ik heb het zelf niet zo op raid. Gewoon een goede schijf erin, en een externe schijf erbij voor backups. Je betaalt nu 210 euro voor 500 GB. Kun je ook bijna twee 500GB schijven voor halen. Soundblaster live kun je er beter uitlaten, de onboard is beter. Intel is gewoon sneller op dit moment. Een 6000+ doet het minder in games dan een E6600. 700W lijkt me gewoon veel. Maar extreem duur is die tagan ook weer niet. Je kunt het vermogen ook eens uitrekenen met de "eXtreme Power Supply Calculator": http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Link naar reactie
Hallo ik heb nu een systeem op basis van een intel processor. Hierin zit geen raid opstelling, hoef ik ook niet perse te hebben. XFX 8800 GTX/575 (Retail, TV-Out, 2x DVI) 549 Intel® Core™ 2 Duo E6700 (Boxed, FC-LGA6) 319 Asus P5N-E SLI Retail, Sound, Gb-LAN, RAID 109 Tagan TG700-U25 Retail, Dual Engine series 129 Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, SATA2 69 Chieftec Giga GX-01B Retail, Zwart 89 Asus DVD-E616A3 Retail, Zwart 19 Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit Retail, KVR533D2N4K2/2G 69 Microsoft Windows Vista Home Premium 99 Alternate 1 jaar on-site garantie Retail 29 assemblagekosten 50 totaal 1530 Waar ik nog over twijfel is het moederbord, sluit deze goed aan bij alle componenten, en xp of vista. edit bij 4launch kost het 1491 en bij azerty 1535
Link naar reactie
Verschil in prestatie tussen E6600 en E6700 is minimaal, het prijsverschil ongeveer 125 euro. Kun je ook een 500GB schijf plus usb doosje van aanschaffen. Moederbord is ok, kan eventueel ook nog SLI aan. Maar ik zou zelf denk ik een P35 bord nemen. Er bestaan ook wel vista edities van asus. Niet noodzakelijk, maar ondersteunt readyboost en beter energiebeheer. DVD zou ik van samsung nemen. Maar als je alles zo laat staan, heb je ook beslist een leuk systeem.
Link naar reactie
Heb de laatste paar dagen extra gekeken naar moederborden. Op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer :-? Maar ben tot deze samen steling gekomen XFX 8800 GTX/575 (Retail, TV-Out, 2x DVI) 549 Intel® Core™ 2 Duo E6600 (Boxed, FC-LGA6) 219 Asus P5N32-E SLI+  NVIDIA nForce 650i SLI 169 Tagan TG700-U25 Retail, Dual Engine series 129 Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, SATA2 69 Chieftec Giga GX-01B Retail, Zwart 89 Asus DVD-E616A3 Retail, Zwart 19 Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit Retail, KVR533D2N4K2/2G 69 Microsoft Windows XP Home 89 Alternate 1 jaar on-site garantie Retail 29 assemblagekosten 50 totaal 1480 Ik heb nu voor de E6600 processor gekozen vanwege zijn prijs t.o.v E6700. Scheelt toch gauw zo'n 100 euro. Dat geld besteed ik aan een wat betere mobo, ziet er mooi uit, optie open voor sli (weet nog niet of ik dat ga toepassen), heeft een bussnelheid tot 1333MHz en is vista ready Nu had ik nog een vraag. Als ik alles invoer bij alternate pc builder geeft die niet aan dat bij de keuze van de processor een koeler bij zit. Maar deze processor die ik kies is toch een boxs versie waarbij de koeler al bij zit? Ook krijg ik een melding dat deze processor zo warm word, dat er twee casefans geinstaleerd moeten worden. Maar de behuizing die ik kies heeft al twee fans! Moet ik deze melding serieus nemen of is het een fout van die programma. Nog een vraag over het moederbord. Zitten die hidepipes niet in de weg bij de keuze van bovenstaande grafische kaart?
Link naar reactie
Deze processor wordt boxed geleverd, en die koeler is voldoende. Een alternatieve koeler kan echter wel beter en stiller zijn. Zo'n pc-advies-script is natuurlijk ook niet feilloos. Als er twee fans in de kast zitten, is dat ruim voldoende. Bij mijn weten wordt deze cpu juist helemaal niet zo warm. De voorgaande pentium generatie was veel heter. De heatpipes zouden volgens mij geen probleem moeten zijn. Op zich een leuk systeem, hier en daar wel wat onnodig dure onderdelen, maar dat is verder aan jou. Je hebt er zo te zien geen brander, floppy en cardreader in zitten.
Link naar reactie
Hoi Gerben, Brander en floppy zet ik er wel zelf in, ben in bezit van een externe cardreader. Vraag over het geheugen, welke is beter/sneler voor bovenstaande systeem? Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit Retail, KVR533D2N4K2/2G Timings CAS Latency (CL) 4 RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 4 RAS-Precharge-Time (tRP) 4 Row-Active-Time (tRAS) 12 of deze Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit Retail, KVR667D2N5K2/2G Timings CAS Latency (CL) 5 RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 5 RAS-Precharge-Time (tRP) 5 Row-Active-Time (tRAS) 12
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Eindelijk, vandaag mijn nieuwe pc besteld. Levertijd +/- 10 werkdagen. Dus nog eerst de vierdaagse lopen en dan leker gamen :D Dit is het uiteindelijk geworden: XFX 8800 GTX/575 Intel® Core™ 2 Duo E6600 (Boxed, FC-LGA6) ASUS P5N32-E SLI (nForce 680i SLI)* Tagan TG700-U25 Retail, Dual Engine series Western Digital Caviar SE16 Bulk, WD2500KS, SATA2 Chieftec Giga GX-01B Retail, Zwart LG GDR-8164B Bulk, Zwart NEC floppy Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-533 Kit Retail, KVR533D2N4K2/2G** Microsoft Windows XP Pro Alternate 1 jaar on-site garantie Retail assemblagekosten
Link naar reactie
een bussnelheid van 1333 heb je weinig aan als je geen E6750 neemt :wink: Maar goed, op zich goed systeempje. En wat die voeding betreft, als de 700W en de 600W versie evenveel ampere leveren dan zou ik lekker voor de 600W gaan. Die werkt dan blijkbaar efficienter. Maar dat is helaas achteraf. laat even weten hoe hij bevalt
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Zo even een update over mijn nieuwe pc. Ik heb hem al een week of wat binnen, en het bevalt prima. :D Ik ben weer helemaal happy. Een klein minpunt was wel dat Alternate de verkeerde windows versie er op had gezet. :-? Dus ik ben een halve dag bezig geweest om de juiste versie te instaleren. Was er gelukkig wel bijgeleverd. Ik merk een groot verschil ten opzichte van mijn oude pc als ik een spel speel. Wat mij ook gelijk opviel toen ik de nieuwe pc aanzette was het geluid van de pc, zo stil. Heerlijk. :D Ik heb van de week ook maar gelijk een nieuwe toetsenbord gekocht, de G15 van logitech. Het is nu 1 mooi geheel. Bedank aan iedereen die mij tips heeft gegeven, en tot de volgende keer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...