Ga naar inhoud

zanussi wasautomaat ZWF 3145


Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kan een mechanisch probleem zijn maar ook elektrisch. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Kies voor 60 graden katoen en zet de machine aan. Als hij loopt druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd deze minimaal 5 seconden ingedrukt. Als hij de fout kan uitlezen gaat het Start/Pauze lampje geel/rood of rood/groen knipperen. Welke kleur en hoe vaak?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Je hopt door op andermans topic. Ik ga er van uit dat je de zelfde machine hebt. De kleur code zoals je doorgeeft bestaat niet. Het is of afwisselend geel/rood of rood/groen. Als het is 2 keer geel en 4 keer rood dan is het een probleem met de afvoerpomp of de aansturing hiervan. Controleer de pomp op soepel draaien. Als het is 4 keer rood en 2 keer groen dan is het de defect met de deurvergrendeling. Controleer de deurvergrendeling op goed vast zitten. In beide gevallen: controleer de kabel tussen pomp/derurvergrendeling en elektronica en controleer elektronica op losse contacten. Trek de stekkers er af en zet ze weer terug. Controleer de elektronica ook op aanwezigheid van zwart koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Hallo, Mijn Zanussi wasautomaat zwf3145 daarvan knippert het rode lampje vaak. Soms draait het programma niet. soms wel maar eindigd hij met heen knipperend rood lampje. alle dingen in de handleiding gedaaan en net de foutmelding gelezen zoals in andere topics beschreven staat. Foutmelding 1xrood 1x groen wat zou dat kunnen zijn? ik kan geen lijst met alle foutmeldingen op indernet vinden. vr. gr. Helen
Link naar reactie
Hallo, Onze zanussi wasautomaat heeft een rood knipperend lampje. soms doet hij wel het programma draaien en soms en soms helemaal niet. eindigd altijd met rode lampje. alles uit de handeleiding gedaan. foutmelding uitgelezen en dat is; 1 x rood 1 x groen Ik kan nergens een foutmeldingslijst terug vinden op internet. Weet iemand wat het betekend?? Vr. gr. Helen
Link naar reactie
Staat voor foutcode E11: Onvoldoende of niet snel genoeg water gekregen. Filtertje tussen kraan en slang verstopt? Onvoldoende water druk/kraan niet helemaal open? Als dit allemaal goed is blaas dan het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Verwijder het bovenblad, nivo regelaar(=rond busje met een paar dunne draden en een rubber slangetje) zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas dit slangetje goed door en zet heem weer terug. Proefdraaien en kijken wat hij doet.
Link naar reactie
Bij onze machine geeft ie code E40 steeds aan. Deur niet goed dicht. Na tig keer deur open en dicht doet ie het eindelijk. Niet normaal natuurlijk voor een machine die ik 5 augustus 2014 gekocht heb. Heb klacht bij Electroworld Franeker neergelegd waar wij de machine gekocht hebben. Deze zou de klacht weer doorgeven aan Zanussi. ben benieuwd hoe het afloopt
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hallo allemaal en in het bijzonder Harry, ik heb nu een tijdje over het internet gezworven, maar ik kom er dus niet uit. Ik heb een Zanussi zwf3145, drie jaar oud en het lijkt alsof hij nog alleen maar op 95 graden warm wordt. Nu heb ik de foutcode uitgelezen en dan komt het neer op 15x rood en 5x groen. Ik heb het meerdere malen geprobeerd en elke keer krijg ik hetzelfde aantal rood en groen. Kan iemand mij vertellen wat er mis is met deze wasmachine??
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Goedenavond Ik had een klein vraagje ik heb een zanussi zwf 3145 De ene keer maakt hij wel het programma in 1 keer af en de andere keer stopt hij eerder , ik heb gekeken naar de controlle lamp en krijg hier 3 keer rood en 1 keer groen te zien. iemand nog tips waar ik naar zou kunnen kijken
Link naar reactie
E31: Electronische nivo regelaar geeft onjuiste informatie door. Blaas dan het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Verwijder het bovenblad, nivo regelaar(=rond busje met een paar dunne draden en een rubber slangetje) zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas dit slangetje goed door en zet hem weer terug. Proefdraaien en kijken wat hij doet.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
E51: sluiting in de motor, kabel motor naar elektronica module of elektronica module zelf. Controleer als eerste of de motor of de stekker verbinding hiervan nat is geworden. Controleer dan de kabel tussen motor en module. Controleer dan de koolbortels van de motor, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen en de motor goed doorblazen. Koolborstel gruis geleid en maakt sluiting. Als dit ook niet het probleem is dan de module op losse contacten/gesprongen onderdelen controleren.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
E66: probleem met het verwarmings element of de aansturing hiervan. Controleer als eerste het element op aard sluiting.Tussen de pennen van het element en aarde moet het oneindig zijn. Tussen de aansluitingen van het element zelf tussen de 25 en 50 Ohm. Controleer de kabels tussen element en module op slechte stekker verbinding en slijtage plekken van de isolatie door het schuren tegen de kuip of zijkant van de machine. Controleer de module op losse contacten, gammele relais en koolborstel gruis.
Link naar reactie
Bedoel je hiermee dat hij wel water neemt en gaat afpompen maar dat de trommel niet gaat draaien? Dan heb je niet goed geteld .. De foutcode zit in de E5x serie, motor of motor aansturing gerelateerd. Ik verwacht dan als eerste een koolborstel probleem. Conroleer de lengte hiervan, indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Voor meer hulp graag het lange nummer uit de deurrand even vermelden.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...