Ga naar inhoud

Heb ik wel het juiste geheugen gekocht???


Aanbevolen berichten

ik heb laatst geheugen gekocht van www.interngeheugen.com nu zat het geheugen lichtelijk gebogen in de verpakken :S maar nu weet ik niet zeker of het daaraan ligt... ik ga het zoiezo terug sturen tenzij iemand mij kan vertellen of ik iets moet instellen op het moederbord ofzo? en of ik het goede geheugen wel heb gekocht. heb een GA-6WMM7 moederbord van gigabyte. er zat 64 mb geheugen in en heb 256 mb geheugen gekocht: 168pin dimm [Ts32mls64v8f2](32Mx64)(32Mx8 PC100CL2 SDR van www.interngeheugen.com ik heb vanavond het oude geheugen eruitgehaald en het nieuwe erin gedaan, start de pc op, geeft normaal piepje zoals altijd, alleen ik krijg geen beeld. en hoor het systeem voor de rest ook niet opstarten: geen activiteit van de hdd meer. (als ik hem weer omwissel met het oude geheugen werkt ie echter weer naar behoren...) heeft iemand een idee of ik het goede geheugen heb gekocht???
Link naar reactie
Das een brakke reep. Maargoed, verder is het wel belangrijk dat we ook wat meer van je PC weten qua specificaties. Het kan namelijk ook zo zijn dat je processor een FSB van 133 heeft en je dus PC133 moet hebben ipv PC100. Probeer anders nog even een BIOS reset, weinig kans dat het helpt maar je weet t maar nooit.. :wink:
Link naar reactie
Je hoeft je geheugen wat er in zat er niet uit te halen om die 256 MB er bij te zetten. Doe dit alleen als je nieuwe 256 MB reep PC 133 is en je oude PC 100 (anders neemt je oude 64 MB je 256 MB mee naar een lagere snelheid en da's zonde). En kijk ook nog even hoe het met je FSB zit. En krom in de verpakking? Dan is de kans groot dat het stuk is: terug sturen die reep!! Edit: ik zie dat je nieuwe reep 256 MB ook PC 100 is. En ik heb ook even gekeken op de [url=http://www.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-6WMM7.htm/]site[/url] van gigabyte, en daar staat dat je een max. FSB hebt van 100 MHz dus vergeet het verhaal van FSB --> PC 133 combinatie (? tenzij je OC't ?). Maar nog maals steur die reep terug en koop bij de plaatselijke PC boer. Dat is veel handiger i.v.m. garantie en ondersteuning.
Link naar reactie
uhm, dus als ik alles op een rijtje zet heb ik wel het goede geheugen gekocht en hoef ik niks te veranderen op het moederbord: zoals FSB. Ik heb ze ook tegelijk erin gezet dus: die oude 64 + 256 nieuw, dan start ie wel op enzo werkt alles perfect, alleen ziet ie het nieuwe geheugen niet:( [b:de85602f7e]snapte een vraag van eefmeijerink niet nm: je vroeg of ik toevallig niet OC't.[/b:de85602f7e] ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld:s btw: het oude gehugen is ook pc 100... dan trek ik dus voor conclusie dat ik het geheugen gewoon terugstuur...
Link naar reactie
[quote:520a4a9394="gvhl"]uhm, dus als ik alles op een rijtje zet heb ik wel het goede geheugen gekocht en hoef ik niks te veranderen op het moederbord: zoals FSB. Ik heb ze ook tegelijk erin gezet dus: die oude 64 + 256 nieuw, dan start ie wel op enzo werkt alles perfect, alleen ziet ie het nieuwe geheugen niet:( [b:520a4a9394]snapte een vraag van eefmeijerink niet nm: je vroeg of ik toevallig niet OC't.[/b:520a4a9394] ik heb geen idee wat je daarmee bedoeld:s btw: het oude gehugen is ook pc 100... dan trek ik dus voor conclusie dat ik het geheugen gewoon terugstuur...[/quote:520a4a9394] OC't is overklokken maar als je niet weet wat het is dan doe je dat waarschijnlijk ook niet... Bios reset had je geprobeerd? Zo ja, dan is het geheugen gewoon kapot en moet je het terug sturen. [quote:520a4a9394="eefmeijerink"]Maar nog maals steur die reep terug en koop bij de plaatselijke PC boer. Dat is veel handiger i.v.m. garantie en ondersteuning.[/quote:520a4a9394] Ik heb al aardig wat hardware online besteld en er is nog niks kapot aangekomen. (dus alles is heel gebleven) Ik raad je aan om het geheugen terug te sturen naar die winkel en nieuw geheugen te bestellen bij een andere winkel. Laat je overigens niet afschrikken door dit voorval. Shit happens. Bij de goede zaken gaan er geen dingen kapot door een slechte verpakking. Hoogstens een DOA door een productiefoutje die je bij de pcboer om de hoek net zo goed kan krijgen. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...