Ga naar inhoud

Een Server samenstellen


Aanbevolen berichten

Hallo Volgens mij heb je voor het serieus draaien van een eigen server ook een dedicated aansluiting nodig, dit omdat de meeste providers het verbieden om een eigen server te draaien. Ik denk dus dat je als je serieus een eigen server gaat opzetten, ook een keer zult moet kijken naar co-located en/of dedicated hosting. compu4ever
Link naar reactie
Hallo Wat ik wilde zeggen is dat je wél een co-located en/of dedicated server nodig hebt als je bijvoorbeeld zelf hosting wilt aanbieden of zelf een eigen site wilt hosten. Wat ik uit onderstaande zin begrijp is dat 'iack' niet alleen spellen voor zijn zoon wil gaan hosten maar ook zelf iets met zijn server wil doen. [quote:687bd80271]Ik wil em gewoon voor thuis gaan gebruiken, maar [color=red:687bd80271]ook[/color:687bd80271] om een spel te gaan serveren voor mijn zoon.[/quote:687bd80271] Dus dan is de vraag aan 'iack' wat hij nog meer met de server wil doen behalve spellen voor zijn zoon hosten :roll:. Ook denk ik dat dit topic beter verplaatst kan worden naar "Servers" compu4ever
Link naar reactie
Het is een twijfelgeval: Zolang het topic over de keuze van hardware gaat - waar de vraag immers over ging - staat het hier goed. Overigens hebben de ISP's verschillende regels wat betreft het hosten van servers, sommige staan wel alles toe. Dat moeten we maar aan de topic starter overlaten. Voorlopig kunnen we volgens mij beter wachten op een reactie.
Link naar reactie
Serverprocessoren ( AMD opteron en Athlon MP en Intel Xeon en Itanium) werken afhankelijk van het moederbord alleen met registered geheugen. dat is duurder geheugen, maar heeft de mogelijkheid om te blijven werken als er een fout in een geheugenchip zit. Het is echter maar de vraag of server processoren / geheugen voor jou wel aantrekkelijk is. Het is erg duur en loont zich alleen als de server erg zwaar belast wordt, of als de Uptime van groot belang is. Daarom stel ik nogmaals de vraag: Wat is je budget, en waar wil je de server voor gebruiken anders dan gameserver? Als de belasting niet zo groot is/ budget niet zo groot is / uptime niet van groot belang is ben je beter af met een reguliere processor als een Sempron of een Celeron op een normaal moederbord met ruim geheugen. Als je wel echt een 'server' server wilt, moet je denken aan bedragen vanaf een 1500 euro voor een simpel exemplaar
Link naar reactie
[quote:90a3c11732]Serverprocessoren ( AMD opteron en Athlon MP en Intel Xeon en Itanium) werken afhankelijk van het moederbord alleen met registered geheugen. dat is duurder geheugen, maar heeft de mogelijkheid om te blijven werken als er een fout in een geheugenchip zit.[/quote:90a3c11732] Van die vier kun je AthlonMP en Itanium vergeten, de eerste is nauwelijks nog verkrijgbaar en de tweede werkt niet met pc software. Registered geheugen zorgt ervoor dat de geheugencontroller ongeveer tweemaal zoveel geheugenmodules kan aanspreken. ECC zorgt voor foutcontrole. Het eerste is belangrijk als je veel geheugen wilt gebruiken, bovendien is het een vereiste voor Opteron. ECC heb je nodig voor maximale uptime. Maar tenzij je verscheidene spellen tegelijk wilt hosten of iets dergelijks is zo'n zwaar systeem inderdaad overkill.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...