Ga naar inhoud

Een Server samenstellen


Aanbevolen berichten

Dames en heren, Ik ben helemaal nieuw in het server gebeuren maar heb hier toch wel enige interesse in. Ik wil em gewoon voor thuis gaan gebruiken, maar ook om een spel te gaan serveren voor mijn zoon. World of Warcraft. Dus ik wil allemaal kwaliteits spullen en natuurlijk weet ik dat er een goed internetverbingtje moet zijn, maar dat komt wel goed. Ik hoop dat jullie met wat ideen of tips/hints kunnen komen. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Heb je een budget in gedachten? Voor een thuisnetwerk worden er geen zware eisen aan de processor gesteld. Een budgetklasse Sempron of Celeron is voldoende. Werkgeheugen is wel prettig, ik zou 512 MB aanraden ( meer kan, maar heeft relatief weinig meerwaarde met weinig gebruikers, maar als geld geen probleem is...) Verder een hardeschijf naar keuze, en een cdromspeler en floppydisk. Wat op zich nog een puntje van aandacht is, is het op kunnen starten zonder toetsenbord. Het is erg prettig als de BIOS daar zonder kan. Ik heb helaas geen idee hoe moderne BIOSsen daarmee omgaan, maar daar kunnen anderen je bij helpen. Zonder toetsenbord, kun je zo'n apparaat gewoon in de meterkast proppen en je hebt er geen omijken meer naar. Wat voor besturingssysteem wil je trouwens gaan gebruiken?
Link naar reactie