Ga naar inhoud

hdc vraag? herkent iets niet op mijn moederboord


Aanbevolen berichten

ho ihoi ik heb een nieuw moederboord gekocht een: msi kt6v alles goed verlopen maar 2 dingen niet: hij vind twee hardware dingen die onbekent zijn en bij het proberen te instaleren van die 2 geeft hdc aan. het volgende zegt die als ik bij hardware kijk: 1. apparaat type: DE ATA/ATAPI-controllers fabrikant: (Standaard IDE ATA/ATAPI-controllers) lokatie: Primary Channel De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28) U dient de computer opnieuw op te starten om de aan dit apparaat aangebrachte wijzigingen door te voeren. Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren. 2. apparaat type: DE ATA/ATAPI-controllers fabrikant: (Standaard IDE ATA/ATAPI-controllers) lokatie: Secondary Channel De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28) U dient de computer opnieuw op te starten om de aan dit apparaat aangebrachte wijzigingen door te voeren. Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren. wat is het??? en hoe los ik het op dat die ze erkent?
Link naar reactie
Zou het kunnen zijn dat het hier om de SerialATA controllers gaat ? Bij een verse WinXP installatie moet je die drivers per sé apart installeren want WinXP heeft ze standaard niet aan boord. Of ze bij een draaiend Windows wel alsnog nageïnstalleerd kunnen worden weet ik eerlijk gezegd niet. Maar als Windows gewoon op een IDE-schijf is geïnstalleerd en de SATA controllers niet gebruikt worden kun je die melding ook gewoon negeren of ze in apparaatbeheer uitschakelen. Jim
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...