Ga naar inhoud

gamesysteempje 1600 euro samenstellen


Aanbevolen berichten

ik heb dus iemand op school die mag een comp op zn kamer, en de helft daarvan wordt door zn ouders betaalt, de andere helft doet die zelf. hij heeft bedacht dat hij zelf 800 euro geeft en dus een pc van 1600 euro samen kan stellen. het moet een leuk gamesysteem worden, waar je eigelijk tog wel vrij nieuwe games op kan spelen. overclocken is niet nodig. ik weet niet of er ook nog een scherm/boxen/keyboard etc bijmoet, maar dat zien we nog wel, die mag er nog even wel bijgerekend worden. aan jullie de eer om een zo leuk mogelijk systeem samen te stellen, zijn jullie goed in :wink: oja als et kan heeft hij hem graag al in elkaar gezet, zodat die dat zelf niet meer hoeft de doen
Link naar reactie
Heb hier alvast een ideetje van de site van [url=http://www.azerty.nl/default.jsp]Azerty.nl[/url]. Voor gamen lijken me een X800XL videokaart en een goede 19" TFT wel aan te raden. Ik ben er verder van uit gegaan dat er niet (zwaar) overklokt gaat worden en er geen licentie voor een besturingssysteem benodigd is. Tenslotte zijn de verzendkosten nog niet meegerekend. Antec Solution SLK2650BQE 350 Watt, Zwart € 58,82 € 58,82 AMD Athlon 64 Winchester 3200+, Socket 939, Boxed 152,94 152,94 Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Value Serie (2x 512 MB) 121,85 121,85 Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 83,19 83,19 Gigabyte GA-K8NF-9 79,83 79,83 Asus EAX800XL /2DTV 256 MB, DDR, PCI Express x16 282,35 282,35 OEM 3,5 diskettestation Zwart 5,04 5,04 Lite-On SOHD-167T-07C 16x, 48x, Zwart, OEM 19,33 19,33 NEC ND-3520A 16 x, 4 x, 16 x, Zwart, OEM 43,70 43,70 TerraTec Aureon 5.1 PCI Retail 15,13 15,13 BenQ FP937S+ 19 inch, Zilver 357,98 357,98 Logitech Internet Pro Keyboard Zwart, OEM 8,40 8,40 Logitech MX510 Blauw, zwart, Retail 32,77 32,77 Logitech X-530 51,26 51,26 Montage volledig systeem 1 jaar garantie 29,41 Totaal bestelling € 1342,- BTW 19% 254,98 [b:a682b55765]Te betalen € 1596,98[/b:a682b55765]
Link naar reactie
er zijn dus geen boxen nodig, hij kan em aansluiten op zijn radio. ook is een 5.1 geluidskaart niet nodig(of heeft dat gwoon meer kwaliteit? een externe geluidskaart, of is er geen onboard?). zoals ik zie is et een socket 939, dus als die niet tevreden is, kan hij altijd nog upgraden. oja en hoe scherp is die monitor?? owja en nog iets, zijn oom heb zn eige pc-bedrijf, hij kan dus aan alle onderdelen komen, zonder BTW te hoeven betalen begrijp je, dus et mag nog ietwat duurder zelfs :wink: )
Link naar reactie
[quote:caa6e66273="Indy-jones"]owja en nog iets, zijn oom heb zn eige pc-bedrijf, hij kan dus aan alle onderdelen komen, zonder BTW te hoeven betalen[/quote:caa6e66273]Naast dat: eindgebruikers dienen BTW af te dragen, dus als die PC niet zakelijk gebruikt zal worden, maakt oompie zich schuldig aan BTW-fraude. :wink:
Link naar reactie
nja, in ieder geval hadden ze hun vorige pc ook zonder BTW gekocht bij dezelfde oom. en wat betreft dat ik et hier vraag, bij een pc-bedrijf wordt over et algemeen afgegaan op de specs van een apparaat, terwijl jullie hier meer op de ervaringen die mensen ermee hebben gehad afgaan denk ik.
Link naar reactie
[quote:da8a1dbf65="ge0rgiie"]Volgens mij staat de helft van dit forum op de loonlijst van Azerty.nl..[/quote:da8a1dbf65]Daar lijkt het haast wel op. :P Maar die winkel heeft wel een goed assortiment met concurrerende prijzen, plus dat die website van ze heel overzichtelijk is. Binnen een minuut heb je een volledig systeem in het winkelmandje gegooid. :wink:
Link naar reactie
[quote:26f330fa14="Red Dragon"]Eigenlijk is het niet de bedoeling dat je post maakt met links naar winkels, Verwijzen naar de pricewatch van tweakers.net is wel toegestaan.[/quote:26f330fa14]Mja, het lijkt weliswaar op een verkapte vorm van reclame maken, maar het is tevens een antwoord op de vraag: "Waar koop je dat spul compleet voor die prijs"? Ik zie vreemd genoeg eigenlijk zelden een andere winkel die een complete configuratie op maat voor een dergelijke prijs kan aanbieden (Bij Cool-prices, 1to0, 4Launch, PCZaak of Challenge Computers lukt het nog wel 's, maar het zoeken duurt daar gewoon langer omdat ze niet zo'n overzichtelijke website hebben, of hun assortiment is gewoon niet compleet genoeg). Je kunt wel elk onderdeeltje uit de Pricewatch bij verschillende leveranciers halen, maar dan kom je door de verzendkosten per onderdeel in totaal toch duurder uit ... plus dat je ook nog per leverancier moet dubbelchecken of de prijs in de Pricewatch nog steeds geldt, de vermelding in de Pricewatch klopt niet altijd qua specs en bijbehorende prijs. Maar goed, back on topic: [quote:26f330fa14="Indy-jones"]er zijn dus geen boxen nodig, hij kan em aansluiten op zijn radio.[/quote:26f330fa14]On-board geluidschip is qua geluidskwaliteit in de meeste gevallen niet bijzonder. Maar als ie niet zo kritisch is qua geluid, dan volstaat on-board trouwens prima. [quote:26f330fa14="Indy-jones"]oja en hoe scherp is die monitor??[/quote:26f330fa14]Scherp in de zin van contrast, schermresolutie ... ? Het is i.i.g. een 1280x1024dpi scherm met een 700:1 contrastratio. Responstijd 8ms, dus uitstekend geschikt voor games met hoge framerates. RD is er zeer over te spreken en ikzelf heb het iets goedkopere broertje van deze monitor, de 12ms versie met een iets lagere contrastratio.
Link naar reactie
@ Obi-wan-kenobi Ik ben met Egslim in beraad hoe hier mee om te gaan, ik begrijp zeer zeker dat het niet je bedoeling is reclame te maken voor een bepaalde webshop, je intenties zijn goed. Ik zal het geen je nu vermeld ook in mijn mening opnemen, het is een goed argument. sorry voor het off-topic uitstapje over reclame Nu weer on-topic.
Link naar reactie
[quote:17f4fb5c30="Red Dragon"]Ik zal het geen je nu vermeld ook in mijn mening opnemen, het is een goed argument. sorry voor het off-topic uitstapje over reclame [/quote:17f4fb5c30]Goed om te horen dat leverancier vermelden hier mag. Hopelijk lezen de leveranciers met een wat minder interessant (geprijsd) assortiment en wat minder handig ingedeelde websites mee en beseffen ze dat ze hier dus ook iets aan kunnen doen ... :wink: Verder denk ik dat er ook een bepaalde mate van zelfregulering plaatsvindt, omdat er hier wel meer vaste forumleden goed om kunnen gaan met de Pricewatch en zoekmachines (en dus ook andere forumleden kunnen corrigeren wat betreft aanbiedingen in de markt), om vast te stellen waar bepaalde (gewilde) produkten het goedkoopst/snelst te krijgen zijn op een no-nonsense manier. :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...