Ga naar inhoud

Asus a7n8x-x + sempron 2400+ start XP niet


Aanbevolen berichten

Hallo, onlangs heb ik mijn computer geupgrade naar een sempron 2400+, tegelijkertijd kreeg ik dus een nieuw moederboard welke de asus a4n8x-x was. Alles aangesloten etc. en de computer opgestart. Paar standaarddingetjes veranderd in de bios, verder ook geen probleem. Alles leek er dus goed uit te zien. Maar helaas... zo gauw het welbekende xplogo tevoorschijn kwam, kon ik nog een glimp opvangen van een mooi blauw scherm meteen hoop cijferes en tekens etc. erop en de coimputer herstartte zichzelf. Veilige modussen etc,. geprobeerd, maar helaas met hezelfde effect. Ik heb deze topic maar even in deze sectie geplaatst omdat ik geen idee heb waar het nou precies mee te maken heeft. Zat zelf eerst te denken aan het moederbord, maar wie weet heeft het wel te maken met de videokaart (nvidia geforce FX 5200). Heeft iemand ideeen en of suggesties?!?! Alvast heel erg bedankt! Met vriendelijke groet JJ
Link naar reactie
Er zit overigens naast de zaken die ik al eerder noemde gloednieuw ddr 400 geheugen van 512 mb in (merk Vdata (?)) en een harde schijf van excelstor van 40 gb 7200 rpm model J240. (en cdrom, brander, netwerkkaartje) Heb overigens al even geprobeerd met een andere harde schijf (40 gb diamond maxtor plus 8, maar deze gaf hetzelfde resultaat. Hoop dat dit voldoende info is
Link naar reactie
[quote:7841a4747c="ArneLH"]Met een oudere bios dan 1010 start dit mobo niet met een Sempron, je hebt ff een andere Socket A CPU nodig en dan moet je [/quote:7841a4747c]Zou het? Zolang de FSB maar goed gezet kan worden, dan komt het wel goed. En op 133MHz, zou die CPU gewoon moeten werken. De standaard core spanning gaat via de socket en voor de rest is de Sempron 2400 feitelijk een Thoroughbred. Het handigste lijkt me dat je (bv in veilige mode) probeert de herstart mode uit te zetten, kan op tabblad 'Opstart -en herstelinstellingen' van 'Systeem' op het Configuratiescherm. Dit is overigens ook te vinden in de Windows help. Als je dat hebt uitgezet, dan blijft het blauwe scherm staan en kun je ons precies vertellen wat er op staat. Misschien dat de foutmelding ook netjes in het logboek staat (te vinden onder 'Systeembeheer').
Link naar reactie
Hij komt helaas niet in veilige modus. Maar misschien kan hij, na een paar keer het blauwe scherm gezien te hebben het stukje voor stukje opschrijven. Trouwens, dat sempron support maakt niets uit, dan wordt hij gewoon als een Athlon XP herkent. (heb het zelf namelijk ook.. :wink: ) Voor de zekerheid kan je ook nog even het geheugen testen met Memtest86 ( www.memtest.org ). Succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...