Ga naar inhoud

wie heeft er ervaring met zalman 400B aps en/of tagan TG 480


Aanbevolen berichten

Wij hebben genoeg van het stofzuigende geluid van de 400W atx voeding HQ P4 V2.o3.Mijn oog is gevallen op de zalman 400b aps of de tagan 480-uo1 480W.Niet gekoop,maar wat moet je anders.Ik ben zelf geen knutselaar ,maar is het misschien ook mogelijk om in mijn huidige voeding een goede fan te laten plaatsen?
Link naar reactie
[quote:a8a790c915="koene"]Je kan best 2 stille papst fans oid in je huidige voeding zetten, is veel goedkoper/makkelijker/sneller als een nieuwe voeding kopen :wink:[/quote:a8a790c915]Het kan wel natuurlijk, maar als er iets mis gaat zit er geen garantie meer op en dan ben je duurder uit dan dat je gewoon een nieuwe voeding koopt. :wink:
Link naar reactie
2 fans (of mss zit er maar 1 in) kosten erg weinig, en als er iets kapot gaat koop je alsnog een nieuwe voeding. En zo lastig is het ook niet, gewoon zorgen dat je niet alles in je voeding aan gaat raken en je voeding pas open maakt nadat de pc een tijd uit heeft gestaan. Dan draadje doorknippen en een nieuwe draad eraan solderen.
Link naar reactie
[quote:757b381368="Kaz'Duzar"]2 fans (of mss zit er maar 1 in) kosten erg weinig, en als er iets kapot gaat koop je alsnog een nieuwe voeding. En zo lastig is het ook niet, gewoon zorgen dat je niet alles in je voeding aan gaat raken en je voeding pas open maakt nadat de pc een tijd uit heeft gestaan. Dan draadje doorknippen en een nieuwe draad solde ren.[/quote:757b381368] Zou het plaatsen van een of twee papst fans inderdaad het verschil uitmaken.Ja, ik heb inderdaad nog garantie.Het belangrijkste is nu dat we van die herrie verlost worden! Natuurlijk zijn er ook nog andere onderdelen in de computer die stiller gemaakt kunnen worden,daar wacht ik echter mee tot ik een amd64 aangeschaft heb,[moederbord en processor]
Link naar reactie
[quote:c0ea0ce622="r.marijnissen"]nieuwe fan erin maar er zijn nog stillere fans als papst[/quote:c0ea0ce622]Like? Silenx fannetjes zijn erg zeldzaam en daarbij kan je het nog makkelijker maken: Stiller dan een papst fan is een papst fan op een lager voltage. :lol: Edit: Papst staat trouwens niet gelijk synoniem aan stilte, want er zijn ook erg lawaaierige papst fans, maar toch verbind iedereen met stilte met papst. :)
Link naar reactie
[quote:345d71a974="Interficior"][quote:345d71a974="r.marijnissen"]nieuwe fan erin maar er zijn nog stillere fans als papst[/quote:345d71a974]Like? Silenx fannetjes zijn erg zeldzaam en daarbij kan je het nog makkelijker maken: Stiller dan een papst fan is een papst fan op een lager voltage. :lol: Edit: Papst staat trouwens niet gelijk synoniem aan stilte, want er zijn ook erg lawaaierige papst fans, maar toch verbind iedereen met stilte met papst. :)[/quote:345d71a974] Welke papst dan? Toch is het niet helemaal te begrijpen.Een of misschien twee fans erin en het probleem zou verholpen zijn.Dan te bedenken dat de genoemde zalman voeding bijna drie keer zo zwaar is als mijn huidige voeding.Wellicht een betere stroomomzetting!
Link naar reactie
[quote:cad45a8f99="halewijn"]Dan te bedenken dat de genoemde zalman voeding bijna drie keer zo zwaar is als mijn huidige voeding.Wellicht een betere stroomomzetting![/quote:cad45a8f99] Zelfde liedje met de tagan. [Heb ik zelf namelijk en vond em vergeleken met mijn waaibomen metaal Qtec 550 echt een STUK zwaarder] De binnekant zit gewoon vol met koelblokken en onderdelen: [img:cad45a8f99]http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/int_top.jpg[/img:cad45a8f99]
Link naar reactie
[quote:8b3d622fcf="Vandread"][quote:8b3d622fcf="halewijn"]Dan te bedenken dat de genoemde zalman voeding bijna drie keer zo zwaar is als mijn huidige voeding.Wellicht een betere stroomomzetting![/quote:8b3d622fcf] Zelfde liedje met de tagan. [Heb ik zelf namelijk en vond em vergeleken met mijn waaibomen metaal Qtec 550 echt een STUK zwaarder] De binnekant zit gewoon vol met koelblokken en onderdelen: [picca][/quote:8b3d622fcf] Inderdaad. Maat van mij pakte die van mij op en had zoiets van WTF is dit nou? [size=9:8b3d622fcf]@Vandread, je wil pifast scores maar je update ze niet? :P[/size:8b3d622fcf] Edit: Ahum, post was niet erg nuttig :oops:
Link naar reactie
[quote="Vandread"][quote:d32b391082="halewijn"]Dan te bedenken dat de genoemde zalman voeding bijna drie keer zo zwaar is als mijn huidige voeding.Wellicht een betere stroomomzetting![/quote:d32b391082] Zelfde liedje met de tagan. [Heb ik zelf namelijk en vond em vergeleken met mijn waaibomen metaal Qtec 550 echt een STUK zwaarder] De binnekant zit gewoon vol met koelblokken en onderdelen: [img:d32b391082]http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/int_top.jpg[/img:d32b391082][/q uote] Dus wat ik hieruit kan opmaken ,is dat het plaatsen van een stille fan niet toereikend is,om een zekere stilte te krijgen.
Link naar reactie
Ik denk het niet. Met een kleinere heatsink heb je automatisch een grote fan nodig om dezelfde hoeveelheid energie af te voeren. Die tagan is niet voor niks zo vol geladen met heatsinks.... Zal trouwens per voeding verschillen of hij bij een stillere fan te warm wordt of alleen warmer... Voel even hoe warm de lucht is die er uit komt.
Link naar reactie
[quote:ae6ea5edbc="pcguy"]Ik denk het niet. Met een kleinere heatsink heb je automatisch een grote fan nodig om dezelfde hoeveelheid energie af te voeren. Die tagan is niet voor niks zo vol geladen met heatsinks.... Zal trouwens per voeding verschillen of hij bij een stillere fan te warm wordt of alleen warmer... Voel even hoe warm de lucht is die er uit komt.[/quote:ae6ea5edbc] Denk dat ik me nu aansluit bij wat SDH vertelde.Vindt het toch linke soep om er aan te beginnen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...