Ga naar inhoud

Mobo of cpu?


Aanbevolen berichten

Effe een systeem samen gesteld voor de kids bestaande uit een sempron 2400, 512 mb pc3200 , mobo asrock k7vt4a pro. De kast en voeding, cdrom, geforce 3 gti 500 blijven bestaan van het vorige systeem. (celerom 1.2 ghz) Alles netjes ingebouwd , pc start op totdat je normaal het xp logo krijgt te zien maar ik krijg effe een blauw scherm te zien. ( niet leesbaar trouwens op 1 sec). Pc dan opgestart via de cdrom en format c en een volledige nieuwe instal hiervan. Alles gaat goed totdat de pc vast loopt bij het instal. van norton. Na de resetknop krijg ik totaal niets meer te zien, geraak zelfs niet meer in de bios. De 512 mb lat, de geforce 3 en de voeding werken prima. De sempron kan ik niet testen en het mobo ook niet. Wat kan hier aan de hand zijn? Alles nieuw aangekocht op vakantie in duitsland, dus effe terug lopen is uitgesloten. Ik vermoed een probleem met de asrock, de sempron is toch gewoonlijk getest of niet? Ik mag wel de asrock terug sturen naar duitsland maar dat zal te lang duren. Koop ondertussen wel een nieuwe. Welk mobo is aan te raden voor deze amd, moet gewoon een stabiel bordje zijn zonder teveel toestanden op. Iemand een idee, thx.
Link naar reactie
Asrock bordje zou gewoon moeten werken. Zeker weten dat die jumpertjes allemaal goed staan? Het lijkt wel of de CPU te ver overklokt is ... De Sempron 2400+ moet op 10x166MHz (333FSB) staan. Al een CMOS clear gedaan? Je zou ook nog de BIOS kunnen flashen, voordat je opnieuw WinXP installeert. http://www.asrock.com/product/product_k7vt4a_pro.htm
Link naar reactie
[quote:0e21af4eb2="handbalroels"]trek het batterijtje van de bios er uit laat die een half uur liggen en plaats hem dan terug dan is je bios gereset en kan je weer opstarten[/quote:0e21af4eb2]Op dat ASRock bordje zit waarschijnlijk ook gewoon een CMOS jumper. Kijk anders even in de handleiding hoe je de bios reset. (Ik weet het, ze zijn niet zo uitgebreid.. :wink: )
Link naar reactie
welke norton is het? Had namelijk soortgelijk prob met norton 2000 (met speeddisk & windoctor etcetc) --> was nl niet voor winxp, probeerde het toch, en ging helemaal flippen :-? Na paar keer resetten deed ie het bij mij weer [size=9:e4098af2f0]ja wat wil je dan ook, asus vs asrock :P :P (grapje...)[/size:e4098af2f0]
Link naar reactie
Inderdaad, die soldeerpunten zijn terug te vinden maar zonder resultaat na kortsluiting hiervan. Wat de norton betreft, norton antivirus 2005. Loopt toch op de andere pc stabiel. Morgen eens een ander mobo halen en eens kijken wat hier als resultaat uit de bus gaat komen en hopend dat de cpu ok is. Wordt vervolgt.
Link naar reactie
[quote:f5ebc089bc="Alipapa"]Heb op diverse Asrock bordjes gezien dat er geen jumpers voor clear mos op zitten echter wel de soldeerpunten voor de jumper.[/quote:f5ebc089bc]Nou dan kunnen we de meegeleverde manual dus mooi wegflikkeren, aangezien er bij puntje 22 van de afbeelding van het mobo gewoon 'Clear CMOS Jumper' staat ... :roll: http://www.asrock.com/Drivers/Manual/K7VT4APro_um.pdf
Link naar reactie
Yep, het probleem is eindelijk opgelost. :D De sempron bleek de schuldige te zijn :evil: , nieuw in de verpakking en deze blijkt toch niet te werken. De asrock moet je effe updaten naar bios 1.20 en loopt dan als en klok. Zo na lang zoeken toch de oplossing gevonden, de kinderen blij,ik blij en de amd retour duitsland. Thx voor de tips guys.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...