Ga naar inhoud

ASUS A8V Deluxe installatie probleem


Aanbevolen berichten

Geachte mensen, ik heb het volgende probleem, via mijn bios krijg ik het niet voor elkaar dat het moederbord de harde schijf ziet. Ik heb inmiddels volgens mij alle instellingen geprobeerd, maar bij het opstarten geeft hij steeds aan dat er geen ide device is gevonden. Ik heb een ASUS A8V Deluxe met een Athlon 64 3200 en een Seagate 200 GB SATA schijf. Kan iemand mij misschien verder opweg helpen?? Met vriendelijke groeten Wiebren Bremer
Link naar reactie
Ik heb alle controllers op het moederbord volgens mij geprobeerd. SATA1 SATA2 en RAID_SATA1 en RAID_SATA2. Ook in het bios heb ik volgens mij alle instellingen geprobeerd. Ik heb de schijf nu op de RAID_SATA1 aansluiting en in het bios heb ik SATA BOOTIM op Disable gezet en de OnBoard Promise Controller op Enabled en daarbij de Operating Mode op IDE: Ik krijg nu de melding SATA378 SX2plus D0 is gevonden van 186 GB. Wanneer ik nu via de DVD speler probeer op te starten geeft hij de mededeling Overclocking failed! Maar verder kom ik niet.
Link naar reactie
Bedankt, maar de f1 functie werkt dan niet het systeem blijf dan hangen. Ik kom niet verder dan het bios opstartscherm. Wanneer ik de computer opstart kan ik zien dat hij alle onderdelen via het bios vind. Maar wanneer ik in het bios instel om vanaf mijn Benq DVD rewriter op te starten doet hij het niet. Ik heb de harde schijf aangesloten op de SATA1 aansluiting en in het bios heb ik de Promiss controler uitgeschakeld en de SATA Boot ROM heb ik ingeschakeld. Het opstartscherm vertoont bij het opstarten het model nummer van de Seagate hardeschijf, maar wanneer ik in het bios kijk dan staat daar aangegeven iets van VIA K…, dus geen Seagate of modelnummer. Ook heb ik het bios zo ingesteld dat hij vanaf de dvd drive moet booten maar dat doet hij dus niet. Iemand nog een oplossing voor handen??? Alvast heel erg bedankt Wiebren
Link naar reactie
Ik heb denk ik het probleem bijna opgelost, tenminste ik ben op ander forums tegen gekomen wat mijn probleem kan wezen. [url]http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=2608[/url] Een goeie oplossing is er dus nog niet, moet dus even na ga denken wat ik zal doen met betrekking tot de tv-kaart . Met vriendelijke groet Wiebren
Link naar reactie
Heb je de Hauppauge PVR500??? Je kan het met de betabios proberen: http://www.asus.com/support/download/selectftp.aspx?l1_id=1&l2_id=21&l3_id=1&m_id=1&f_name=1011-005.zip~zaqwedc Meer info hier: http://forums.viaarena.com/messageview.asp...2&enterthread=y In geval van installeren van de sata drivers op de A8V, hier een complete guide: http://forums.viaarena.com/messageview.aspx?catid=15&threadid=62587&enterthread=y Ik hoop dat dit je een beetje helpt.... :wink:
Link naar reactie
Beste mensen, door de PVR 500 MCE uit het systeem te halen begint inderdaad de installatie van Windows XP MCE. Alleen ik loop nu tegen een setupdd.sys foutmelding die PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Via google vond ik dat het of een geheugen probleem is of een fout in het bios. Nu wil ik proberen mijn bios te updaten naar de nieuwste versie die in bovenstaande post wordt beschreven. Alleen ik krijg het niet voor elkaar om het bios te updaten. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit moet doen. Alvast heel erg bedankt. Wiebren P.S.: telkens als ik het bios probeer te updaten met de AFUDOS.EXE dan krijg ik de volgende foutmelding ASF Signature not found ERROR: BIOS has no flash information available
Link naar reactie
beste mensen, heb het bios geupdated naar de laatste versie 1011 beta en hij start nu dus wel door met de PVR 500 MCE kaart erin. Maar ik krijg nog steeds bij het installeren van MCE de foutmelding setupdd.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA heb inmiddels al een nieuw geheugen blokje erin gezet en dat helpt ook niet. Heeft iemand nog suggesties waar het aan kan liggen. Met vriendelijke groeten Wiebren
Link naar reactie
heb inmiddels het instaleren met een winxp home cd-rom geprobeerd maar geeft dezelfde foutmelding. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om de caching in het bios uit te schakelen alleen ik heb overal gezocht in het bios maar kan niks hierover vinden. Geheugen ligt het dus niet aan, Installatie cd ook niet, Bios is geupdate, Zijn er nog meer dingen waar het aan kan liggen en hoe kan ik de caching in het bios uitzetten??? Alvast weer bedankt
Link naar reactie
Beste mensen, eerst even over bovenstaande problemen, de PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA kreeg ik omdat ik tijdens de installatie van Win MCE op F6 moest drukken om de juiste drivers voor de SATA hardeschijf te installeren. De installatie verliep verder perfect, ook de PVR 500 MCE wordt goed herkend en werk ook goed. Op dit moment heb ik onderstaande configuratie bijna geheel werkend gekregen, maar heb nog twee probleemjes waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen, Silverstone LC-03 Silverstone ST30NF 300W Fanless Asus A8V Deluxe Wifi AMD Athlon 64 Winchester 3200+, Socket 939 Zalman CNPS7000B-Cu Dane-Elec Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) Seagate Barracuda 7200.7 Plus 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA/150 XFX GeForce FX 5200 256 MB, AGP 8X BenQ DW1620 Pro 16 x, 4 x, 16 x, Zwart, OEM SilentMaxx HD-Silencer 2.0 Hauppauge PVR 500 MCE Zoom92 Modem (voor nummerherkening) NVIDIA Decoder 1.00.58 Laatste biosupdate versie 1011 Beta 1ste probleem: Ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit het systeem, heb de AC'97 drivers voor de onboard geluid reeds diverse malen opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Tevens heb ik hem in het bios ook op enable staan. Ik gebruik op dit moment alleen twee pc-speakers, wil op den duur de computer aansluiten op een receiver met daaraan weer een dolby surround speaker set. 2de probleem: Wanneer ik ongeveer 2 a 3 minuten live-tv heb gekeken herstart/reboot de computer zomaar. Wie kan mij helpen deze problemen op te lossen? Ik ben tot nu toe zeer verbaasd over de kwaliteit van het TV-beeld wat ik krijg ik heb verbinding via Coax-kabel van 25 meter lang en toch nog bijna perfect beeld. Alvast bedankt voor jullie reacties
Link naar reactie
@ wpbremer Je moet niet vergeten dat je 1 van de eersten en 1 van de weinigen bent die een PVR500 draaiende hebt gekregen op een A8V. Op het moment heb je een béta bios op je mobo, waarschijnlijk zal met de definitieve release je probleem met de PVR500 volledig opgelost zijn. Ik weet niet of de béta bios ook van invloed is op de onboard geluidschip, misschien dat dit iemand anders weet....
Link naar reactie
Bedankt voor je snelle reactie, ik heb wel ergens gelezen dat het beeld stil kwam te staan bij de PVR 500 MCE en de nieuwe Beta bios, en ook dat hij plotseling opnieuw opstart. Maar dat van die onboard geluidskaart snap ik niks van, ook ik hoop dat het probleem met de definitieve release van een nieuw bios ook is opgelost.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...