Ga naar inhoud

AMD 3500 vs 3800


Aanbevolen berichten

Eejz all, Welke CPU is nu beter om een beetje te overclocken en goed voor games en admin. Ik ben van plan om een AMD 64 3800 te kopen. Is dat verstandig en schiet ik daarmee veel vooruit dan tegen over zich de AMD 64 3500 winchester In benchmarks zie ik dat de AMD64 3800 beter scoort dan de AMD 64 3500 Win. Maar de AMD 3800 loopt op 800FSB en de 3500 op 1000FSB. Wat is nou een slimme aankoop.
Link naar reactie
[quote:22dfd75fb3="Russia_Online"]Eejz all, [/quote:22dfd75fb3] yoyo eejz alles flex kerel? [quote:22dfd75fb3] Welke CPU is nu beter om een beetje te overclocken en goed voor games en admin. [/quote:22dfd75fb3] Admin? administratie? nou een p3 1ghz red dat al ;) Games? a64 maar dat wist je al ;) Het verschil is nou niet echt denderend naar mijn mening. http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-17.html Heb je die 3500 al? lekker houden en je centen in je pocket houden. Als je hem nog niet hebt en je vind het verschil het waard (dat is voor jou om te beslissen) dan kopen die hap. [quote:22dfd75fb3] Ik ben van plan om een AMD 64 3800 te kopen. Is dat verstandig en schiet ik daarmee veel vooruit dan tegen over zich de AMD 64 3500 winchester In benchmarks zie ik dat de AMD64 3800 beter scoort dan de AMD 64 3500 Win. [/quote:22dfd75fb3] Zie hierboven. En dat ie beter scoort. Ja lijkt me nogal logisch... anders had het wel een AMD 64 3400 geweest ;)
Link naar reactie
[quote:6f4aa26156="ge0rgiie"]3800+ is idd. niet in Winchester verkrijgbaar.. niet naar mijn weten iig.[/quote:6f4aa26156] Grappig he ;) dat de hoogste 512kb core een newcastle is en geen winchester.... Winnie's zijn ook niet altijd alles. Hoogste 512kb score op mofoc in pifast is nog steeds een Newcastle.
Link naar reactie
Winnie's zijn leuk zolang je niet subzero gaat. Subzero zijn er heel veel die niet werken. Bovendien is die 3800+ even uit m'n hoofd een clawhammer? Als je gaat oc'en en je hebt goede koeling (dus beter als water. Tec/chiller of phch) dan zou ik voor een newcastle of een clawhammer gaan. Als je gaat oc'en met water of lucht zou ik voor een winchester gaan aangezien die minder heet worden. Hyper transport is 1000mhz meestal. De truc met oc'en is ook de je de divider zo insteld dat hij onder de 1000mhz blijft. :)
Link naar reactie
Oke bedankt folks Dan ga ik voor de AMD 3800 aangezien ik een DFI LP-UT-NF4 SLI-D S939 2000FSB ATX MAINBOARD heb liggen hiero. Ik heb alles nog niet gebouwd, bouw alles met geduld op :lol: . Prijzen schommellen her en der hehehe CPU wordt watergekoeld, maar worden die newcastle dan zo heet, als je ze een beetje peper in de kont stopt ? Een goede WC set waterchill kan toch wel wat aan. Dat dingetje wat ik wel bouwen moet bloed snel zijn :wink:
Link naar reactie
[quote:8ea0608f3b="Russia_Online"]CPU wordt watergekoeld, maar worden die newcastle dan zo heet, als je ze een beetje peper in de kont stopt ? [/quote:8ea0608f3b] Dat is het niet, de winchesters zijn vaak gewoon heel snel maar de laatste tijd vind ik dat niet altijd meer zo zijn. Hoor wat negatieve vibes... De winnie's zijn ook "kleiner" en dus "zuiniger" [quote:8ea0608f3b] Dat dingetje wat ik wel bouwen moet bloed snel zijn :wink:[/quote:8ea0608f3b] Koop een FX55 ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...