Ga naar inhoud

Computer kreunt en hd is gehandicapt.


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 vragen vandaag; 1) Mijn computer maakt meerdere malen per uur een raar geluid, alsof de fan even aansluurt, alsof de pc kreunt. Dit gebeurt niet om een vaste tijd (dus om het kwartier bijvoorbeeld) en het maakt ook niet uit of ik druk bezig ben of de pc in standby heb staan. Ik heb natuurlijk de pc open gehad en even gekeken of er dan een fan langzamer ging draaien ofzo, maar nee; Niets. Fans eraf gehad, nog steeds zelfde! Temps : CPU Idle/Stressed 25/37 graden, Case Idle/Stressed 27/30 graden, zal het dus ook niet aan liggen. Mijn vraag : Wat kan dit zijn, en is dit erg? 2) Als ik bijvoorbeeld NFSU II ga spelen (net geinstalleerd) of een groot bestand verplaats, dan slaat mijn hd vast. Dat wil zeggen, ik hoor dan een geluid dat klinkt alsof de schrijf-/leeskop in de hd ronddraait en dan ergens tegen aanslaat. Met een klap op de pc kast (ja begin er maar niet over) of even geduld is het verholpen. Dit is al een jaar zo, en heb geen last van dataverlies of corruptie; Niets. Mijn vraag : Wat kan dit zijn (einde van de hd dacht ik eerst, maarja na een jaar... lijkt me dus niet), en is dit erg? Dat gekreun heb ik geen last van, maar dat van die hd (gebeurt eens per week ofzo, lang niet bij alles wat ik doe) lijkt me toch wat minder gezond. Wat ik overigens ook raar vind, is dat dat aansluur geluid maar af en toe langskomt, en dus niet constant is (dan zou het gewoon iets zijn dat aansluurde en zou ik het kunnen opsporen). Mvg, - Lodyx
Link naar reactie
[quote:85b498bbde="Lodyx"]Iemand anders zei net ook al dat 1) heel goed met 2) te maken kon hebben, had ik nog niet aan gedacht. Ik zal zo even proberen zonder hd's. Maar wat ik me dan wel afvraag, is hoe het kan dat de pc al een dik jaar zo draait? Gewoon geluk neem ik dan aan?[/quote:85b498bbde] Lijkt me wel, maar lijkt me ook erg waarschijnlijk dat je hardeschijf als die geluiden daarzo vanaf komen. niet erg lang meer mee gaat!
Link naar reactie
volgens mij trekt je voeding je systeem wel hoor, maar het gekreun kan wel uit de voeding komen, daar zitten ook ventilatoren in, als deze een beetje versleten zijn kunnen die veel meer trillingen doorgeven dan normaal naar je kast toe wat een gekreun zou kunnen worden, om te testen eens proberen als je het gekreun hoort voelen aan je voeding of eventueel op duwen en horen of het geluid veranderd. Als je je HD is, kan het bv zijn dat de rollagers in je HD versleten zijn wat dan lawaai maakt maar geen effect heeft op het lezen schrijven van de schijf, maar als ditr erger wordt kan dit ook trillingen veroorzaken die dan wel een effect beginnen te krijgen op het lezen schrijven van de HD
Link naar reactie
ik heb wat betreft mn harddisk etzelfde probleem: als ik ff fanatiek bezig ben, dan geeft iets in mn comp (waarschijnlijk mn HD) een tik, en staat mn scherm voor 0.5 sec ofzo stil, ik vind et zelf niet zo erg, tenzij er net 2 vijanden ofzo voor me staan natuurlijk :lol: bij het verplaatsten van grote bestanden heb ik het heel af en toe, maar dat is dan meestal als ik ondertusse ook iets anders aan het doen ben (muziek, monitoren, compiling enzo) maar ik heb dus een GF6600 GT, P4 3.0E, 80GB maxtor enzo (bekijk anders mn specs ff) en dat alles op 300 WATT. kan in dit geval wel het probleem door een te slappe voeding komen?? voor de rest heb ik nerges last van, alleen dat ik zon boxed koeler heb op mn cpu, en die nogal gluid maakt, maar dat vervang ik wel een x.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...