Ga naar inhoud

nForce 4 Ultra met AGP


Aanbevolen berichten

Ik las dus ergens dat Biostar bijvoorbeeld een mobo'tje heeft met de nForce 4 Ultra chipset en een AGP poort (of eigenlijk XGP). Nu vraag ik mij af of er meer van deze bordjes zijn maar dan zonder de PCI-X poort die er bij de Biostar wel op zit. Zo ja, is dat dan ook zo'n XGP geval? Want dat is toch dat de AGP poort op de PCI bus is aangesloten en dus trager is? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Er zijn idd een aantal fabrikanten die een PCIe bord ook nog hebben voorzien van een AGP slot. Deze was echter gewoon aangesloten op de pci bus en dus idd traag. Als ik het goed begrijp wil de TS graag een PCIe bord waar ook een (nep) AGP poort op zit? Maar niet zoals bij dat biostar bord een PCI-X slot? Als je btw geen PCIe wilt is de nForce 3 ook gewoon goed. nForce 4 is vrijwel gelijk, op de PCIe na.
Link naar reactie
Ik hoef niet persé een Biostar bordje. Ik was gewoon een beetje aan het rondkijken aangezien een vriend van me wil upgraden en een beetje met dat probleem zit. Hij heeft namelijk een 9800Pro, AGP dus en heeft een AMD64 4000+ besteld. Het liefst heeft bij een nForce4 Ultra chipset maar dan moet ie een PCI-X videokaart kopen terwijl ie al een goeie heeft. Beetje zonde dus. Daarom vroeg ik mij af of er nog meer bordjes zijn zoals die Biostar maar dan zonder die PCI-X. Ofwel, zoals mijn vraag in de startpost. :wink: EDIT: Tegelijk gepost, mijn post is nu dus een beetje krom. Als de nForce 3 verder geen verschil heeft met de nForce 4 Ultra op de PCI-X sloten na dan moet ie daar maar voor gaan. Mijn eigenlijke doel was dus het zoeken van een moederbord met nForce 4 Ultra en een normale AGP (8x) poort zonder PCI-X poorten.
Link naar reactie
[quote:11168476f4="Boerke87"]Iemand trouwens enig idee of Gigabyte's GA-K8NSNXP-939 nog gemaakt wordt? Want wat ik zo merk hebben heel veel winkels in Nederland veel moeite daar aan te komen.[/quote:11168476f4] http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=613 Maar waarom speciaal dat bordje? De GA-K8NS Ultra-939 kan hetzelfde en is goedkoper en op voorraad. http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=612
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...