Ga naar inhoud

BIOS instellingen Deskstar 120GPX 40GB


Aanbevolen berichten

Beste forummers, hierbij ff ene vraag ten aanzien van het handmatig instellen van een harde schijf in de bios. Ik weet niet helemaal zeker of ik het hier goed neerzet en of het al eerder voorkomt. De hardeschijf moet geïnstalleerd worden in een computer met een AMIBIOS, nu is het een vrij oude computer en herkent niet automatisch de hardeschijf, daardoor willen we het proberen door middel van handmatig instellen van de cylinders, heads en sectors. Specificaties: Harde schijf: Hitachi Deskstar 120gpx Grootte: 40 GB BIOS: AMIBIOS versie 1.17 Moederbord: MS6168 Als iemand mij hierbij kan helpen zou ik hem/haar daarvoor heel dankbaar wezen :) bij voorbaat hartelijk dank TBP
Link naar reactie
[quote:b4db68721d="bmwmaster"]alle gegevens die je nodig hebt voor je harddisk staan als het goed is op de stikker bovenop je harddisk..... :) dus cylinders and sectors ensow....[/quote:b4db68721d] Als jij mij kunt zeggen waar die staan dan :lol: [quote:b4db68721d="Vandread"]Ik zou eerst eens kijken of je de jumper(master slave) wel goed hebt staan want hij zou hem gewoon automatisch moeten herkennen.[/quote:b4db68721d] Die staan gewoon op Primary Master, zoals die moet staan. Het probleem is dat wanneer we (op het internet aangegeven) gegevens voor deze HD handmatig invoeren de bios zegt dat het maar een 8 GB schijf is i.p.v. 40 GB. Allemaal een beetje vaag iig :o
Link naar reactie
[quote:8a2b7d0125="Comp-Freak"]Je bios kan de schijf grootte niet aan. Sim-pel. Je kan kijken of er een bios update is zodat ie grotere hdd's aankan. Anders zit je vast met die 8GB grens.[/quote:8a2b7d0125] Als ik eerlijk ben zat ik eigenlijk ook al ongeveer in die richting te denken, maar toch bedankt iig 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...