Ga naar inhoud

voeding sterk genoeg??


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vraagje. Ik heb net nieuwe onderdelen in mijn pc gestopt. Nu als ik een cd in mijn dvd-brander stop doet hij het niet, maar in mijn dvd-speler wel. Een dvd lezen lukt in de dvd brander ook nauwelijks. Dit is wat ik erin heb zitten: Antec slk 3700 BQE met de bijbehorende 350W voeding Amd athlon 64 3000+ s754 met zalman 7000 cu cooler 768 MB DDR 333 mhz. Asus k8n mobo Geforce mx 440 met een arctic cooler, geeft licht Creative audigy 2 geluidskaart LG 1648x dvd-speler Lite-on s832 dvd brander WD 80 GB hdd IDE Maxtor 200 GB s-ata hdd 2 fans van 120 mm dan heb ik nog 3 rounded cables erin zitten die licht geven Mijn bios geeft voor de spanningen dit aan: 12v = 11,52 5v = 4,892 3,3v = 3,2 vcore = 1,52 Is mijn voeding te zwak of geeft hij niet het vermogen wat hij hoort te geven? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. alvast bedankt
Link naar reactie
ik heb nu prime95 gedraait. mijn spanningen Hij zakt tot dit 12v = 11,392 5v = 4,892 3,3v = 3,184 vcore = 1,536 Ze zakken dus iets in, maar vrijwel direct gaan ze weer naar de spanningen die ik als eerste heb vermeld. Handig pakketje trouwens. Kan meteen zien hoe mijn koeling werkt. CPU komt niet boven de 40 graden celcius. Dit vind ik een nette temperatuur voor amd. De rounded cables ga ik vervangen door gewone IDE kabels. Dit kan ik pas waarschijnlijk in het weekend doen. Grote klus omdat alle kabels weggewerkt zijn en met tie ribs vastgebonden. Alvast bedankt voor de tips. Ik begrijp dus dat ik geen nieuwe voeding hoef te kopen? Die van mij moet het dus trekken?
Link naar reactie
[quote:02b279fe26="ge0rgiie"]Percentage mag niet meer als 10% afwijken van wat het hoort te zijn.. Voeding hoort het gewoon te trekken.[/quote:02b279fe26] http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1007456 5% hor ;) Voeding lijkt het allemaal niet zo best te doen naar mijn bescheiden mening :roll:
Link naar reactie
IDD, ik heb nu de rounded IDE cables eruit gehaald en vervangen door gewone. Kreeg in mijn bios meer spanning alhoewel pc probe nog steeds hetzelfde aangaf. Blijkt nu, mijn leeskop van dvd brander vermoedelijk naar de haaien. Branden deed hij namelijk wel en mijn andere dvd speler las wel gewoon alles. Gelukkig nog garantiewerk, mag alleen 4 weken wachten :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...