Ga naar inhoud

TwinMoss geheugen i.c.m A64?


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=140791]deze[/url] topic heeft iemand me verteld dat dit (erg goedkope :) ) PC3200 geheugen van TwinMoss waarschijnlijk niet lekker werkt i.c.m een Athlon 64. Weet iemand of dit waar is? Ik ben namelijk van plan om over niet al te lange tijd een A64 systeem aan te schaffen voor weinig geld, dus leek mij dit geheugen wel geschikt. Het mobo wordt waarschijnlijk een Gigabyte GA-K8NF-9 (dus Nforce 4) i.c.m een Athlon64 3000+. Hier nog ff wat info ff vanaf de site van [url=http://www.azerty.nl] Azerty[/url] waar ik het ook vandaan halen wil. Ik kan alleen de url niet kopieren dus heb ik er ff een screen van gemaakt. :wink: [img:d003af9da9]http://img13.exs.cx/img13/9025/clipboard025sv.jpg[/img:d003af9da9] meer info: http://www.twinmos.com/dram/dram_p_dt_ddr400.htm Owja, overclocken is voorlopig nog niet echt de bedoeling, vandaar dat goedkope geheugen dus. :wink:
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik zou zeer zeker niet voor het Twinmos geheugen gaan in combinatie met een A64. Ik zou het risico niet lopen. Voor een aantal eurootjes meer zou ik voor het Dane Elec, Kingston of Corsair Valueselect geheugen gaan. Kingston KVR400X64C3AK2/1G (1GB kit 2x512) Euro 103,01 bovendien is de levertijd korter.
Link naar reactie
[quote:c0e835f3bf="tomvdlee"]Ik zou zeer zeker niet voor het Twinmos geheugen gaan in combinatie met een A64. Ik zou het risico niet lopen. Voor een aantal eurootjes meer zou ik voor het Dane Elec, Kingston of Corsair Valueselect geheugen gaan.[/quote:c0e835f3bf] Twinmos is prima spul, dit soort ongegronde reacties zorgt ervoor dat mensen die er niet van op de hoogte zijn huiverig blijven voor een prima product. Bij twinmos heb je zelfs kans dat je hele leuke reepjes krijg die bij flinke voltages puik te overclocken is :P
Link naar reactie
Ik geloof dat ik schuldig ben aan het gerucht, dus ik zal maar ff een verklaring afgeven ... :P Ik heb ooit iemand geadviseerd in de aankoop van een systeem op maat bij Azerty.nl, idd. met het cheapo TwinMos geheugen. Toen de bestelling echter geplaatst werd, adviseerde Azerty zelf echter om geen cheapo TwinMos geheugen te nemen i.c.m. de Athlon64, het geheugen is toen voor een paar euro meer ingewisseld voor Corsair Valueselect CL2.5 geheugen. Maar het kan heel goed zijn dat bij Athlon64's met een latere stepping de geheugencontroller nu ook goed compatible is met dit geheugen van TwinMos, gewoon dus ff afstemmen met Azerty.
Link naar reactie
[quote:1d6c52f7ef="Vandread"][quote:1d6c52f7ef="tomvdlee"]Ik zou zeer zeker niet voor het Twinmos geheugen gaan in combinatie met een A64. Ik zou het risico niet lopen. Voor een aantal eurootjes meer zou ik voor het Dane Elec, Kingston of Corsair Valueselect geheugen gaan.[/quote:1d6c52f7ef] Twinmos is prima spul, dit soort ongegronde reacties zorgt ervoor dat mensen die er niet van op de hoogte zijn huiverig blijven voor een prima product. Bij twinmos heb je zelfs kans dat je hele leuke reepjes krijg die bij flinke voltages puik te overclocken is :P[/quote:1d6c52f7ef] Yep, heb zelf een hele toffe overclock gehaald met mn oude systeem i.c.m TwinMos geheugen.. meen dat ik met een factuur van MyCom naar computerland was gegaan en die hadden alleen TwinMos ^^.. bleek achteraf toch een goede keuze te zijn, aangezien het Corsair geheugen bij MyCom duurder was en nog lager clockte.
Link naar reactie
[quote:6f018e618e="Vandread"][quote:6f018e618e="tomvdlee"]Ik zou zeer zeker niet voor het Twinmos geheugen gaan in combinatie met een A64. Ik zou het risico niet lopen. Voor een aantal eurootjes meer zou ik voor het Dane Elec, Kingston of Corsair Valueselect geheugen gaan.[/quote:6f018e618e] Twinmos is prima spul, dit soort ongegronde reacties zorgt ervoor dat mensen die er niet van op de hoogte zijn huiverig blijven voor een prima product. Bij twinmos heb je zelfs kans dat je hele leuke reepjes krijg die bij flinke voltages puik te overclocken is :P[/quote:6f018e618e] Tja ik zou het risico niet nemen dat het niet goed samenwerkt. Ik heb er meerdere verhalen over gehoord. Bij de één werkt de combi niet bij de ander wel. Kan best dat het nu wel met de steppings beter is maar door het verleden is mijn vertrouwen niet echt hoog in Twinmos.
Link naar reactie
[quote:6cf15441a6="tomvdlee"]Ik heb er meerdere verhalen over gehoord. Bij de één werkt de combi niet bij de ander wel. Kan best dat het nu wel met de steppings beter is maar door het verleden is mijn vertrouwen niet echt hoog in Twinmos.[/quote:6cf15441a6] Link naar "die verhalen" ? Of is dat allemaal "gehoord van derden" ? Ja in het verleden was MSI ook prut met verbrande onderdelen.. is dat een reden om het nu niet te kopen... :roll:
Link naar reactie
[quote:66c9f24a89="Vandread"][quote:66c9f24a89="tomvdlee"]Ik heb er meerdere verhalen over gehoord. Bij de één werkt de combi niet bij de ander wel. Kan best dat het nu wel met de steppings beter is maar door het verleden is mijn vertrouwen niet echt hoog in Twinmos.[/quote:66c9f24a89] Link naar "die verhalen" ? Of is dat allemaal "gehoord van derden" ? Ja in het verleden was MSI ook prut met verbrande onderdelen.. is dat een reden om het nu niet te kopen... :roll:[/quote:66c9f24a89] Het zijn inderdaad verhalen die ik gelezen heb van ervaringen van mensen in verschillende forums. Het feit alleen al dat het meerdere verhalen betreft geeft wel aan dat het niet uit de lucht gegrepen is. Voor mij zijn dit ook inderdaad redenen om zo'n produkt links te laten of ze moeten het tegendeel gaan bewijzen en daar gaat tijd overeen. Wat MSI betreft heb ik daar ook een tijdje geen vetrouwen in gehad omdat ze veel problemen hadden met condensatoren op hun moederborden, in MSI heb ik in de tussentijd wel weer vertrouwen gekregen. Het zal ook wel persoonlijk zijn maar als ik een produkt koop wil ik daar een goed gevoel bij hebben.
Link naar reactie
[quote:b1823f4558="Obi-wan-kenobi"][quote:b1823f4558="ge0rgiie"]Yep, heb zelf een hele toffe overclock gehaald met mn oude systeem i.c.m TwinMos geheugen ...[/quote:b1823f4558]Was dat een Athlon64 systeem? :roll:[/quote:b1823f4558] Nope, maar doelde meer op dat mensen TwinMos niet als "troep" of "B" moeten beschouwen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...