Ga naar inhoud

Spanningen computervoeding


Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd wat rare problemen met mijn computer: 1) De usb muis (dual optical) werkt niet meer. Aanvankelijk nog af en toe, nu helemaal niet meer....de gewone muis werkt perfect.... Mijn digitale camera geeft via de usb poort ook geen problemen. 2) Mijn hd (WDC WD1200BB-00DWA0) klikt af en toe en start dan opnieuw waarna het systeem uiteraard vast zit... Dit zou een probleem van de hd kunnen zijn ware het niet dat hij nog relatief nieuw is en het probleem zich in combinatie met de usb muis voordoet. Dit doet mij vermoeden dat het probleem op het moederbord (EP-8KTA3Pro, met VIA VT8363/5 KT133/KM133) zit of anders van de voeding afkomt....(het meest waarschijnlijke lijkt mij..) Ik meet de volgende spanningen in het bios: VCore 1,78, AGP VCore 1,56 (AGP 4x), 3,3 = 3,47, 5 = 4,23 en 12 = 11,04. Misschien kan een expert hier iets over zeggen voordat ik een nieuwe voeding koop ? Alvast bedankt ! Kees van Belzen
Link naar reactie
De waardes zijn aan de lage kant maar het kunnen ook verkeerde sensors zijn. gebruik eens een multimeter om de spanning te meten. Voorat je naar de winkel snelt het kunnen ook tal van andere dingen zijn die problemen geven. wanneer gebuert het en wat was je aan het doen? wat heb je voor pc?
Link naar reactie
Bedankt voor de reakties ! Ik heb de spannningen gemeten direct aan de voeding en deze geven hetzelfde resultaat... 5 = 4.40 en 12 = 11.03 Het "klikken" van de hd gebeurt ieder willekeurig moment, niet alleen als ik bezig ben... maw het is niet gerelateerd aan bepaalde akties. Ik heb de C's op het mb bekeken maar aan de buitenkant geen gekke dingen gezien. Op het mb zit een Athlon XP 2100 met 2x256Mb geheugen. Videokaart is een Asus Radeon 9600SE. Ik weet niet wat de tolerantie van de verschillende componenten tav de spanning is (10% afwijking zou moeten kunnen) ik blijf toch de voeding wantrouwen... Kees van Belzen
Link naar reactie
[quote:71971ab5a2="django"]Bedankt voor de reakties ! Ik heb de spannningen gemeten direct aan de voeding en deze geven hetzelfde resultaat... 5 = 4.40 en 12 = 11.03 Het "klikken" van de hd gebeurt ieder willekeurig moment, niet alleen als ik bezig ben... maw het is niet gerelateerd aan bepaalde akties. Ik heb de C's op het mb bekeken maar aan de buitenkant geen gekke dingen gezien. Op het mb zit een Athlon XP 2100 met 2x256Mb geheugen. Videokaart is een Asus Radeon 9600SE. Ik weet niet wat de tolerantie van de verschillende componenten tav de spanning is (10% afwijking zou moeten kunnen) ik blijf toch de voeding wantrouwen... Kees van Belzen[/quote:71971ab5a2] Die 12Volt lijn is dat wel erg laag. HEb je de mogelijkheid een andere voeding te pakken te krijgen en te kijken of het aan je voeding ligt?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...