Ga naar inhoud

super koeling voor mijn volgende pc


Aanbevolen berichten

wat ik wil gaan doen: pc in huis kamer. radiator met plaats voor 3x 120mm fan op volle kracht. en deze radiator hang ik in de kruip ruimte onder de betonnenvloer recht onder waar pc staat. hoogte verschil zal zo maar een max 60cm zijn. in elk geval een wat zwaardere pomp trekt dat wel door koppelstukjes is is de pc gewoon te verwijderen zonodig. het fijne ervan is: 1 zeer goede koeling door de 3x120mm fan +dat deze ook nog op volle kracht kan lopen+ dat de lucht in de kruipruimte koeler is dan in de woonkamer want die is altijd een stuk warmer. en buiten de super kooling je hoort er niks van. dus 2 vliegen in 1 klap. gewoon een gat met beton boor waar draden en de in en uit van waterslang door heen gaan. -------------------------------------------------------------------------- dus de voordelen: 1 je hoort niks dus is mega stil 2 zeer goede cooling 3 geen extra kosten. 4 door koppelstukken pc zo te verwijderen nadelen: kost een middagje klussen maar dat is een voordeel voor mij want dat vind ik leuk. ik heb ook gelezen dat sommige zelfs de cooling van b.v grondwater gebruiken. maar op deze manier heb ik veel voordeel voor geen extra poen. verder wil ik: 2x 120mm papst fans voor flow in de pc, 1 inflow 1 uitflow . de pc bekleden met isolatie en evt nog de harde schijven koelen dit ook door waterkoeling. met deze opset zal ook dan nog het water koel blijven lijkt mij. wat vinden jullie van deze opset? ik wil dus mijn volgende pc flink overklokken, goed koelen, en het liefst niks horen. eigenlijk hoort dit in het grote koel topic maar daar staat alles door elkaar en vind ik altijd erg onduidelijk. dus daarom staat ie hier
Link naar reactie
Is op zicht wel een leuk idee. Met een leuke pomp lijkt me dat dit wel moet lukken. Je harde schijven kun je ook koelen met water, alleen is dit vaak niet nodig en verwarmt het alleen maar je water. Een andere goede oplossing is bijvoorbeeld de Zalman heatpipe harde schijf koeler. Deze voorkomt ook meteen vibratie, wat ookal zorgt voor een hele geluidsvermindering. 1 enkele harde schijf hoeft trouwens helemaal niet gekoeld te worden en voor 2 schijven dicht op elkaar is een fannetje @ low rpm (dus stil) al voldoende.
Link naar reactie
peltier vind ik onnodig stroom verbruik kost toch aardig wat aan stroom. en deze setup kost niks meer. vapochill alleen het ding kost al 772€ laat staan het mega verbruik. dan kun je beter een half jaar wachten voor betere processor. want met zon ding klok je weer een eind verder over maar een betere processor met goede waterkoeling en je bent even ver. maar oke ik heb dus mijn idee: met de kosten aan goede waterkoeling en de rest is hobbiee en ik heb zeer goede cooling. stroomkosten zijn zeer laag en vapochill......... vapochill is leuk als je veel poen hebt voor aanschaf en continu verbruik. en zal ie ook nog geluid maken neem ik aan. zit er trouwens ook een gpu koeler, chipkoeler bij?
Link naar reactie
Buiten al die voordelen om, ik begrijp dat jullie thuis betonnen vloeren hebben...? nieuwbouw dus..! Het nadeel van die nieuwbouw is dat je met ''betonplaten '' te maken hebt. hierzit dan ook weer een wapening in voor de ''trekspanning'' En kijk in godsnaam uit dat je die niet doorboort, want dan kan het zijn dat je betonnenvloertje naar beneden komt, en dat wil je natuurlijk niet denk ik :wink: MVG,
Link naar reactie
huis is 25 jaar oud. en betonnen vloer is gewoon gewapend beton ijzer. boor je b.v 1 betonijzertje stuk dan is er niks en dan ook helemaal niks aan de hand. maar door beton ijzer ga je niet zomaar hoor daar is de boor veel te stomp voor. dat hoor je ook meteen en dan word het iets verplaatsen. hoe dat zit met trekspanning bij nieuwbouw weet ik niet
Link naar reactie
ARNELH:Ik zou trouwens niet weten waar je een radiator waar 3 120mm fans oppassen vandaan wilt halen, tenzij je hem natuurlijk zelf maakt. Je kunt denk ik beter twee koperen radiators uit een sloopauto nemen. http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=2133 http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?Pagina=00003&ItemID=1762 2 voorbeeldjes
Link naar reactie
was ook maar even snel een voorbeeld. van andere merken heb je ze voor b.v 25€ ik heb geen zin in die smerige radiators van de sloop. . + geklooi met aansluitingen etc etc. de pomp zal ook weer krachtiger moeten zijn door meer weerstand. wil nieuw met goede aansluitingen, 2e hands ok maar uit een auto is vies 2e hands. maar wie weet zal ik er eens naar kijken autosloop. het gaat om het idee, wat ik precies voor onderdelen ga nemen is nog onbekend
Link naar reactie
-Misverstandje weghelpen: auto radiatoren (kachelradiatoren) hebben over het algemeen MINDER weerstand dan van die lieve PC radiatoren -Beste goedkope radiator op de markt imho: Dangerden heatercore (dual), je kan er ook 2 in serie zetten :) ( www.dangerden.com of http://www.xcsystems.nl/ ) -Stop ze in een soort kist met wat fans (leuke delta's die HARD blazen @ http://www.baco-army-goods.nl/ voor 6,80 per stuk) en maak een filter tegen zand/stof etc -Van andere pc-rad merken 240/360mm koper voor 25 euro?... lijkt me sterk ;) -Gewoon alles koelen :P je hebt capaciteit zat :) -Let wel: zorg voor enige airflow in je kast, er zijn zat onderdelen op je mainboard die nog steeds flink warm kunnen worden.
Link naar reactie
pssst WIJZIG knopje ;) http://www.dangerdenstore.com/product.php?productid=48&cat=14&page=1 Er is iemand hier op C!T die flink besteld heeft bij DD.com Misschien nmaar es vragen of het hem beviel ;) http://xcsystems.nl/product_info.php?cPath=228_238&products_id=548 Trouwens: van die radiatoren met ronde buisjes zijn juist minder goed dan dit soort radiatoren
Link naar reactie
[quote:e40a7e8889="r.marijnissen"]huis is 25 jaar oud. maar door beton ijzer ga je niet zomaar hoor daar is de boor veel te stomp voor. dat hoor je ook meteen en dan word het iets verplaatsen. hoe dat zit met trekspanning bij nieuwbouw weet ik niet[/quote:e40a7e8889] uhm,...nou ik kan je wel vertellen dat je daar vrij gemakkelijker doorheen gaat, en je boortje is mischien stomp maar door de rotaties van je boortje ga je zó door dat wapeningsstaal heen!!
Link naar reactie
[quote:25cf3149a9="Vandread"]Er is iemand hier op C!T die flink besteld heeft bij DD.com Misschien nmaar es vragen of het hem beviel ;)[/quote:25cf3149a9]Ik dacht dat die alleen in de VS en Canada verschepen? Zo niet, dan moet ik daar ook meer info van hebben, ik zit nu te wachten totdat ze bij XC systemen de fanshroud hebben van de Double HeaterCore namelijk. Ook zijn WC onderdelen in de VS veel goedkoper.
Link naar reactie
Je kan ook www.oc-shop.nl mailen, die bestellen de boel gewoon voor je en dan komt het mee met een grote bestelling eens per zoveel weken. Voor de rest heb je dan niet echt goed gekeken op de dangerden site ;) http://www.dangerdenstore.com/help.php?section=conditions staat er gewoon bij hor :)
Link naar reactie
zie hem nu staan onder heater core radiators :wink: maare nog van dat beton ijzer. effe gevraagd aan mijn pa. die is al 40 jaar vakman timmerman en giet ook vloeren etc. het kan totaal geen kwaad als je b.v door 1 ijzerstangetje van het betonijzer zou boren. wist ik eigenlijk al maar toch maar effe gevraagd ja er zit een zogenaamde trekspanning op. maar je praat over het boren van een gaatje van max 18mm. nou als je weleens gezien hebt hoeveel beton ijzer der in een vloer gaat. maar wat ik al zij als je op beton ijzer zit dat hoor je wel en voel je goed. dus mocht je om wat voor reden ook 1 stangetje niet willen doorboren dan schijf je wat op.
Link naar reactie
[quote:ff1cee76e5="r.marijnissen"]zie hem nu staan onder heater core radiators :wink: maare nog van dat beton ijzer. effe gevraagd aan mijn pa. die is al 40 jaar vakman timmerman en giet ook vloeren etc. het kan totaal geen kwaad als je b.v door 1 ijzerstangetje van het betonijzer zou boren. wist ik eigenlijk al maar toch maar effe gevraagd ja er zit een zogenaamde trekspanning op. maar je praat over het boren van een gaatje van max 18mm. nou als je weleens gezien hebt hoeveel beton ijzer der in een vloer gaat. maar wat ik al zij als je op beton ijzer zit dat hoor je wel en voel je goed. dus mocht je om wat voor reden ook 1 stangetje niet willen doorboren dan schijf je wat op.[/quote:ff1cee76e5] Jah ik weet dat een staaltje geen kwaad kan, maar weet ik veel dat het gaat om een gaatje van slehts 18mm! ik dacht veel groter... :roll: en jah ik weet ook dat er héél veel betonstaal in een betonconstructie gaat jah...... heb ook als timmerman stage gelopen. en veel ervaring opgedaan, doe nu opleiding bouwkunde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...