Ga naar inhoud

voedingen koppelen + ventilatiesysteem


Aanbevolen berichten

hey, kheb een vraagje: keb hier zelf 2 pc's staan (allebei 300W voeding) waarvan de een over een P4 en een Nv GF6600GT beschikt, en de ander is een simpel P3 systeem. aangezien naar mijn idee de 300W in de goeie pc nogal weinig is, vroeg ik me af of het moglijk is om 2 voedingen te koppelen, door bijv. de voeding van de oude pc stomweg bovenop de nieuwe te zetten, en de snoeren daarvan in mn cd-drives te pluggen (maar ik had zelf et idee dat de voeding dan niet uit zichzelf aangaat) of anders dat ik beide pc's naast elkaar zet, en een paar snoeren vanuit mn ouwe pc (die dan ook aanstaat als server) te pluggen in de cd-drives van de nieuwe pc. (of als et ff ken een snoer van de oude in de Nvidia Gf 6600GT te doen. graag uw reacties op dit toch wel extreme idee denk ik :P
Link naar reactie
pffff, nou das best ingewikkeld allemaal :P keb wel verstand van elektronica enzo, maar dit gaat nog een btje te ver :lol: maar dan ben ik eiglijk van plan een beter voeding te kopen... is een sweex goed- want daar hebben ze voedingen van 450 watt voor 35 euro enzo? en in tegenstelling tot andere merken (die algauw over de 100 euros heengaan) is dat wel erg goedkoop, maar is et dan ook een goed merk? sweex?
Link naar reactie
nouja, ff weer trug op voedingen koppelen.... kheb nu gvonden dat je dus door bij een tweede voeding te zorgen dat er iets in die 20-polige stekker verbonden word, dat die aangaat, zolang er genoeg belasting is. en op die tweakers.net staan allemaal leuke dingen enzo, begin het nu tog langzaam te snappen. maar als ik dus gwoon zorg dat die 2de voeding anstaat (ATX) voordat de hoofdvoeding aanstaat, zou het tog moeten werken. ik gebruik die 2de dan voor cd-spelers, harddisk enzo. maar zou ik ook niet de 2de kunnen gebruiken voor mn videokaart? want die vreten nogal stroom hoor ik overal. keb nl. een GF 6600 GT, en das geen kleintje :P oja en nog iets, keb nu hier zelf een Sweex 300 watt, en die werkt nog goed, maar met een CD-drive, brander, harddisk 80 GB, een GF 6600 GT, en een P4 is dat ckr een btje weinig of niet??
Link naar reactie
[quote:4459c3d2e9="Indy-jones"]...maar zou ik ook niet de 2de kunnen gebruiken voor mn videokaart? want die vreten nogal stroom hoor ik overal. keb nl. een GF 6600 GT, en das geen kleintje :P oja en nog iets, keb nu hier zelf een Sweex 300 watt, en die werkt nog goed, maar met een CD-drive, brander, harddisk 80 GB, een GF 6600 GT, en een P4 is dat ckr een btje weinig of niet??[/quote:4459c3d2e9]6600GT is geen zware stroomvreter hoor, zoals een 6800 serie geval. Maar een Sweex 300 watt is idd erg krap. De videokaart krijgt vanuit 2 kanten stroom, via de AGP/PCIe poort en via de extra connector. Daarom zou ik niet een losse voeding aansluiten op de videokaart, maar gewoon de voeding die ook op het mobo zit. Als je pin14 (groen) en een willekeurige zwarte met elkaar verbind in de ATX stekker gaat de voeding aan.
Link naar reactie
dat van die pin 14 heb ik zojuist uitgeprobeerd, en het werkt :D maar als ik nu de pin 14 van mn voeding die op mn mobo zit aansluit op de pin 14 van de 2de voeding, zodat de moederkaart met de aan-knop 2 voedingen aanzet, werkt dat dan ook?? naar mijn idee zou het moeten werken, maar liever wat profesionelere hulp :lol: oja en btw, hoeveel ventilators kenne er denken jullie op mn 2de 300W voeding?? want ik wil graag een zwevende comp :lol:
Link naar reactie
[quote:9c5b135d53="Indy-jones"]oja en btw, hoeveel ventilators kenne er denken jullie op mn 2de 300W voeding?? want ik wil graag een zwevende comp :lol:[/quote:9c5b135d53]Reken maar uit. Fan gebruikt ...A. Je deelt het aantal A dat de voeding kan leveren op de 12 volt lijn door het ampèrage dat een fan gebruikt en je weet het. Zullen er iig meer zijn, dan jij in je kast kwijt kan.
Link naar reactie
nouja, iig wil ik op bepaalde plaatsen die fans hebbe. keb er nu 2 vooronder, die zuigen lucht aan, door een gat daar voorin an de onderkant. maar als ik nou wil dat ik een airflow krijg, waar moet dan de uitgangs fan zitten? bovenachter?? en kan in dan eventueel ook nog een fan onderachter voor aanzuiging maken?? keb nl fans zat. en ik doe alles via een externe kabel naar mn 2de comp, die aanstaat als server, maar heel weinig gebruikt van de voeding, dus keb maar een kabel naar mn nieuwe comp gedaan. ik bedoel dan dat ik de CD-drives en de fans heb aangesloten op de 2de voeding, de rest zit nog op de eerste
Link naar reactie
ok, daar ga ik dan maar wat voor zagen ofzo :) maar kan et wezen dat ventilatoren uit oude voedingen nogal wat herrie maken? want ik heb nu 3 fans uit andere (kapotte) voedingen ghaald (uiteraard niet uit mn 2de voeding) van die 80mm dingen. ze hebben welis waar een aardige airflow, maar ze maken mij ietwat teveel gluid. behalve een, dies prachtig stil. ze zitte bevestigd op plekken in mn kast die daarvoor gemaakt zijn (er zater al schroefgaten enzo) maar op die plekken zitten dus ipv een gat allemaal gaatjes. kan dit ook voor herrie zorgen?? maar al met al, dit airflow systeem zorgt al wel voor 2 graden lager op mn CPU, en 3 graden op mn mobo lager en das op 10V ipv 12 vanwege de herrie :D dus ik denk dat het de goeie kant op gaat. keb ook nog 2 90mm fans leggen, eentje met alleen een +/- met ingebouwde censor, de andere met +(rood) en -(zwart) en nog een witte (voor de censor op de mobo denk) maar dat is dus zon ouwe aansluiting, en niet eentje die op mn mobo zit net zoals een voor mn CPU cooler. op die van mn cpu cooler zitten groen en geel en nog eentje, en stekkertjes heb ik er nog wel voor. maar wie moet ik met wie verbinden (groen met zwart ofzo) om te zorgen dat hij goed werkt?? tis een 12V ding.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...