Ga naar inhoud

Niet startende of veelvuldig heropstartend systeem.


Aanbevolen berichten

In ´t kort. Systeem stopte, wel kon ik de boel weer aan de gang krijgen, tot 2 keer toe. 2 dagen later wil ook aan en uitzetten niet meer helpen. Heb alle niet essentiele onderdelen eruitgesloopt, CPU FF bekeken, nogmaals geprobeerd, niets. Een nieuwe voeding gehaald, Zalman 400W. (Dit omdat mijn voeding toch al niet je van het was en ik in een nw systeem graag een betere heb). Overigens ICM een bios reset wat ik tot dan toe gewoon stom vergeten ben. Voila, hij deed het weer. 2 dagen gedraaid op 100 FSB, geen problemen. 2 dagen gedraaid op 133 FSB. Opeens een herstart, 5 minuten gedraaid, weer een. Terug bios in om te kijken of hij het wel wou doen op 100 FSB, uit bios, herstart dus, PC slaat aan en uit, aan en uit, enz, kort opeenvolgend. (per seconde ong). Nu is het uit met de pret, compleet dood en stil. Bios reset, niets. In het bios gaf hij 53 graden aan, zoals normaal. Systeem: AMD XP 2000, MSI KT3 Ultra-ARU. 512 PC 2700 mem. AGP: Radeon 9600XT. Is m´n moederbord de boosdoener? Ik koop namelijk liever geen nieuw systeem, de toepassingen die ik hier op draai kan íe nog makkelijk aan. (Systeem is overigens al 3 jaar oud). BVD: IM EDIT: Ben van het geheugen even afgebleven omdat die bankjes enorm stroef zijn, en bedoel ik ook straf stroef.
Link naar reactie
Zittten er niet van die diagnostische leds op dat moederbord? Heb je de pc ook even helemaal zonder stroom laten staan. Ik heb ook zo'n probleempje gehad. De bios werd namelijk niet goed gereset. Door eerst de stroom eraf te halen, aan/uit knopje indrukken, jumper omzetten, batterij eruit en daarna even uurtje laten staan zonder stroom. Mocht dit werken zou ik, zoals jayday al suggereert, even je geheugen testen met memtest. Veel suc6
Link naar reactie
Check je condensatoren eens. Dit zijn die ronde tonnetjes rond de processor. Als deze aan de bovenkant bol staan (soms met bruine drab) dan zijn ze opgeblazen. Hierdoor kan een systeem heel onstabiel worden. Over bios resetten, jumper omzetten is genoeg, batterij er uit halen heeft dan geen meerwaarde.
Link naar reactie
IDD, systeem is zo dood als een pier, dus aan die diagnostische leds heb ik niets. Condensatoren zien er prima uit. Visuele inspectie: alles ziet er normaal uit. ´Kzal later vandaag het geheugen even omzeteen vanuit deze computer al lijkt me dat bij defect geheugen de PC toch enige activiteit moet laten zien, fans ed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...