Ga naar inhoud

pentium 4 processor 800 mhz met verschillend cache geheugen


Aanbevolen berichten

in mijn computer zit een p4 2,8 ghz 800 mhz l2 cache 512 kb processor ik heb nog een p4 3,2 ghz 800 mhz l2 cache 1mb processor liggen, het verschil is het cache geheugen kan ik de 3,2 ghz in mijn pc plaatsen met dat verschil. of is het moederbord (ms 6763) een probleem volgens de gegevens van het moederbord kan die de 3,2 ghz makkelijk aan
Link naar reactie
Gewoon proberen, als hij niet wil starten of niet lekker loopt is het incompatible. Gaat niet zomaar kapot. Verschil is dat je 2,8 een northwood cpu is en je 3,2 een presscot. Waarschijnlijk werkt dit gewoon (kans is klein dat het niet werkt) en als het niet werkt dan werkt het niet en dan stop je die andere weer gewoon terug. Eventueel updaten naar de laatste bios als het niet werkt.
Link naar reactie
Wel even waarschuwen voor het bios-updaten!!! Als je het verkeerd doet, kun je het bios ontzettend beschadigen, en dan moet je een nieuwe bios bestellen ( zo'n 20 euro). lees dus eerst even na hoe het precies moet, voordat je daaraan begint. In de FAQ hierboven staat er ook het een en ander over.
Link naar reactie
[quote:bbfc859909="harmtido"]Wel even waarschuwen voor het bios-updaten!!! Als je het verkeerd doet, kun je het bios ontzettend beschadigen, en dan moet je een nieuwe bios bestellen ( zo'n 20 euro). lees dus eerst even na hoe het precies moet, voordat je daaraan begint. In de FAQ hierboven staat er ook het een en ander over.[/quote:bbfc859909] chippie opsturen naar www.flashbios.org en ze zetten er voor 10 euro een nieuwe bios op. Als ie beschadigt is kost het iets meer maar volgens mij is zo'n chippie maar 5 euro.
Link naar reactie
Na een zoektocht uitgevonden dat zo'n moederbord thuishoort in een Packard Bell (zoals Ouder Amstel al schreef) maar ook in een NEC-pc. Bij NEC heb ik uitgevonden dat er een Intel GMCH I865 G chipset op zit (kun je desnoods op het moederbord nog even controleren). Vervolgens op de website van Intel de onderstaande specificaties gevonden van de serie P4 processors met FSB800: Overview of the processor in the 478-pin package Intel® Pentium® 4 Processor supporting Hyper-Threading Technology† Architecture 90 nm, 130 nm process technology L2 Cache 512 KB, 1 MB Clock Speed 2.40 to 3.40 GHz Front Side Bus 800 MHz 800 MHz system bus Chipsets Intel® E7221, 875P, 865PE, 865G, 865GV, and 848P Socket mPGA478 En daaruit blijkt dan weer dat ook 1 MB cache en tot max 3.4 GHz processors (90 nm=Prescott, 130 nm=Northwood) op die 865G chipset mogelijk zijn. En dus kun je ook die 3,2 GHz processor van jouw er zonder problemen insteken. Jim
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...