Ga naar inhoud

Celeron 2,4 sneller dan p4 1,8


Aanbevolen berichten

[quote:c33018423d="ArneLH"]Bij programma's die veel gebruik maken van cache en HT (veel programma's dus) is de P4 sneller, anders de Celeron.[/quote:c33018423d] 1.8 had nog geen HT hoor die pc heeft zelfs nog dat speciale ram geheugen. @obi wan het is geen aankoop keuzen, de spullen zijn er al. (is voor een maat van me die kan kiezen tussen die 2 systemen thuis die ie meeneemt naar ze studentenkamer) games: Soldier of Fortune 2 (geen probleem :P ) Battlefield vietnam (groter probleem) en Warhammer 40k Dawn of War
Link naar reactie
[quote:f5d9279635="sdk"]@obi wan het is geen aankoop keuzen, de spullen zijn er al. (is voor een maat van me die kan kiezen tussen die 2 systemen thuis die ie meeneemt naar ze studentenkamer)[/quote:f5d9279635]Ok, nou als ie dus liever sneller wil gamen i.p.v. sneller RAR-ren, dan lijkt me de keuze voor de hand liggen. :wink: Een beetje P4 is ook nog redelijk te OC'en, hangt een beetje van het mobo af. Die Celeron is ook wel te OC'en, maar dat heeft wat minder effect denk ik, vanwege dat lage L2 cache. 128kB is gewoon te weinig: 256kB-512kB is een mooie hoeveelheid voor de meeste applicaties.
Link naar reactie
[quote:eaca027b41="harmtido"]maar oude celerons ( 300MHz ongeveer) konden juist ontzettend overklokken doordat ze minden cache hadden.[/quote:eaca027b41]Sterker nog, die 300MHz Celerons hadden helemaal geen L2 cache. Enne, tegenwoordig is dat volgens mij idd. niet meer zo, dat de hoeveelheid cache bepalend is voor de overclockbaarheid (kijk bijv. naar de Winchester 3200+ met 512kB cache, die beter overclockt dan een NewCastle 3200+ met evenveel cache). Maarre, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat bijv. 15% overclock bij een P4 relatief meer prestatiewinst geeft dan bij een 15% overclock van een Celeron.
Link naar reactie
Als het gaat om een vergelijking tussen P4 en Celeron ís het onderwerp "cache", voor zover je dat nog steeds niet begrepen had. :roll: [quote:2dbe49883e](1 nadeeltje geheugen is slechts 256 mb (rdram) en bij die celeron zou voor weinig geld nog wat ddr bijkunnen[/quote:2dbe49883e] Hiermee hadden we ons de rest van de moeite kunnen besparen... Moderne spellen hebben aan 256MB echt niet meer genoeg. Je hebt sowieso geheugenuitbreiding nodig en dat maakt het Celeron systeem een stuk aantrekkelijker. Beter een iets langzamere CPU dan te weinig geheugen. Oh ja. Sdk, zolang je geen [color=red:2dbe49883e]moderator[/color:2dbe49883e] onder je naam hebt staan hoef je je echt niet zo hard in te spannen om ons te helpen met modereren, ok? :wink: Als je op dit forum wat minder vaak zou proberen hoever je kunt gaan... - en we weten allebei wat ik bedoel. Vraag beantwoordt, deze kan op slot.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...