Ga naar inhoud

Is dit een supergoedkope internetPC en een goeie???


Aanbevolen berichten

[quote:8d788975b3="waardd"]CPU C3 2000+[/quote:8d788975b3]Dit is echt een dramatisch slechte CPU. Draait volgens mij op 800MHz, maar presteert nog minder dan een Celeron op 800MHz. Neem liever voor een paar tientjes meer een low-budget systeempje met Sempron processor. http://techreport.com/reviews/2002q1/via-c3/index.x?pg=7
Link naar reactie
Jij doelde op deze config: Behuizing: INVENZO MIDI-TOWER EX4 ATX / 300W Processor: VIA 2000+ met koeler (800mhz) Geheugen: 256 MB DDR Grafisch: 64MB Shared Harddisk: 40GB 7200rpm CDRom: 52x Geluid: AC97 audio codec Netwerk: 10/100 Ethernet LAN RJ-45 aansluiting Interfaces: 6x USB 2.0, 2x PS/2 Software: Drivers, Geen Windows of deze? Behuizing: KAST MET FRONT USB Processor: AMD Sempron 2200 1500mhz Geheugen: 256 MB DDR 333mhz Grafisch: 64MB Shared Harddisk: 40GB 7200rpm CDRom: 52x speed Geluid: 4-channel audio codec Netwerk: 10/100 Ethernet LAN RJ-45 aansluiting Interfaces: 6x USB 2.0, 2x PS/2 Software: Drivers Geen Windows Is die beter dan mijn eerste optie???
Link naar reactie
Ik neem overigens aan dat je weet dat je dan nog geen windows hebt ( en XP gaat op die C3 heel twijfelachtig lopen, windows 2000 gaat beter denk ik). Dat sempronsysteem is wel echt heel veel beter dan die C3. Die is eigenlijk ver uit de tijd, geen modern systeem meer. Sempron is nog wel redelijk bij de tijd En hadden die C3's de processor niet op het moederbord gesoldeerd? of ben ik in de war...
Link naar reactie
Zo'n C3-systeem is denk ik alleen interessant voor mensen die weten waaraan ze beginnen. Meestal mensen die niet op zoek zijn naar een internetbak, maar bijv. een fluisterstille PC voor het afspelen van DivX. (kan nl. volledig passief gekoeld werken). Bespaar jezelf de moeite van compatibiliteitsproblemen oplossen en neem voor die 4 tientjes meer gewoon een Sempron. Heb je ook veel langer plezier van dan bij zo'n C3.
Link naar reactie
C3 is nooit modern geweest. ;) C3 is bedoeld voor extreem laag energieverbruik en prijs. Voor compattibiliteitsproblemen hoef je ook niet bang te zijn. Als je de machine alleen gebruikt voor tekstverwerken en een beetje surfen is een C3 voldoende. Zolang je geen andere dingen ermee probeert te doen en geen nieuwe, zwaardere besturingssystemen en/of software installeert blijft de CPU ook voldoende. Van de andere kant, het prijspremium van een Sempron is vrij klein. Daar tegenover staat weer de vraag of je die extra prestaties ooit gaat gebruiken. Want zoveel extra capaciteiten biedt de Sempron ook niet - daarvoor is de rest van het systeem een te zware beperking.
Link naar reactie
[quote:c3231fd9c4="waardd"]Momenteel wordt een pII systeem 500 Mhz gebruikt.[/quote:c3231fd9c4]Is dit een overclockte PII? Ik ken nl. van Intel alleen maar een PIII op 500MHz of een Celeron op 500MHz. [quote:c3231fd9c4="zjarl"]2e pc is daar perfect voor :wink:[/quote:c3231fd9c4]Idd. Hoeveel RAM zit er in die "PII 500MHz"? Als je daar ook 256MB in hebt, dan presteert ie denk ik niet veel minder dan die C3. Tweedehands zijn er zat PC100/PC133 SDRAM modules voor te krijgen voor bijna noppes.
Link naar reactie
Dat ligt eraan. Als het om een volledig geconfigureerde PIII (500MHz PII bestaat niet) gaat, met TNT2 videokaart, 40GB harde schijf, 256MB geheugen, geluidskaart, etc dan maakt het inderdaad weinig verschil. Een nieuwe Windows installatie is dan waarschijnlijk de beste oplossing. Maar praten we over een systeempje met shared videogeheugen, 6GB harde schijf, geen geluid, 64MB geheugen, etc dan is het C3 systeem een stuk beter.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...