Ga naar inhoud

computer valt uit en gaat weer aan


Aanbevolen berichten

hallo jongelui ik hoop dat dit het goede plekje is misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende twee weken terug kreeg mijn computer vreemde kuren elke dag 1keer ging hij vanzelf uit en ook weer aan na een week werd het erger en gebeurde het steeds vaker tot het moment dat hij niet meer testoppen was en konstant aan en uit ging hij kreeg geen kans om windows kompleet op testarten want dan floepte hij weer uit en starte hij op nieuw enzovoort toen heb ik hem helemaal leeg gehaakd en windows en andere toeters en bellen er weer op gezet en nu begint hij weer 1 keer per dag uit en aan tegaan en vrees voor herhaling mijn computer is 3jaar oud 2200 mhz 768 intern geheugen cd-rom en dvd 1 harde schijf van 60 gig verder niet veel bijzonders weet iemand raad bijvoorbaat hartelijk dank
Link naar reactie
Ga nu eens naar deze computer --> eigenschappen --> geaveranceerd --> onder het kopje: "opstart en herstelinstellingen" ga je naar instellingen --> vinkje weghalen voor "de computer automatisch opnieuw opstarten" --> ok --> toepassen --> ok Nu krijg je voortaan een BSOD (blue screen of death) met daarin een foutmelding, post die foutmeldingen. Toevallig intern iets gewijzigt of is de computer overgeklokt?
Link naar reactie
hoi ik heb dat vinkje uitgeschakeld maar aan gezien hij het na het opnieuw instaleren van de hele bubs nog maar 1 keer per dag dat kunstje flikt moet ik tot morgen wachten voor die fout melding of kan ik ook op een andere manier in dat blauwe veld komen recent geheugen erbij gezet maar was eerst goed en wat is over klokken en wat is een bios mijn verstand en IQ is net zo groot als mijn schoenmaat
Link naar reactie
[quote:2efc452041="kruk"]hoi ik heb dat vinkje uitgeschakeld maar aan gezien hij het na het opnieuw instaleren van de hele bubs nog maar 1 keer per dag dat kunstje flikt moet ik tot morgen wachten voor die fout melding of kan ik ook op een andere manier in dat blauwe veld komen recent geheugen erbij gezet maar was eerst goed en wat is over klokken en wat is een bios mijn verstand en IQ is net zo groot als mijn schoenmaat[/quote:2efc452041] Je moet op die foutmelding wachten. Maar goed, een bios is heel simpel uitgelegd een soort kastje in de pc die zorgt dat als je op de aan-knop drukt dat de pc weet wat hij moet doen en dat hij begint op te starten. Hij stuurt aan van welke schijf het besturingssysteem moet starten en allerlei hardware instellingen. Overklokken is het opvoeren van een pc, maar als je niet weet wat het is is de kans heel klein dat dat gedaan is.
Link naar reactie
vanmorgen kon ik helemaal niks meer alleen nog opstarten in veilige modes dus na alles geprobeerd tehebben en systeem herstel na de andere wat helemaal geen klap uitmaakte kwamen we zelf op het briliante idee om die extra geheugen er uit tehalen nu doet hij het weer want ik kan terug schrijven nu maar hopen dat dat zo blijft bedankt allemaal voor de tips en snelle reacties P.S. hoe kan ik dat geheugen testen is daar wat voor want het is allebei p2100 ddr het enigste verschil is dat de ene 256 mb is en de andere 512 mb
Link naar reactie
[quote:c5a470986f="kruk"]vanmorgen kon ik helemaal niks meer alleen nog opstarten in veilige modes dus na alles geprobeerd tehebben en systeem herstel na de andere wat helemaal geen klap uitmaakte kwamen we zelf op het briliante idee om die extra geheugen er uit tehalen nu doet hij het weer want ik kan terug schrijven nu maar hopen dat dat zo blijft bedankt allemaal voor de tips en snelle reacties P.S. hoe kan ik dat geheugen testen is daar wat voor want het is allebei p2100 ddr het enigste verschil is dat de ene 256 mb is en de andere 512 mb[/quote:c5a470986f] Kan je testen met memtest, zie www.memtest.org Wat voor een moederbord heb je? Niet toevallig geprobeerd die 2 reepjes in dual channel te zetten?
Link naar reactie
ik zou niet weten wat voor moederboard ik heb moet ik even opzoeken is dit wat AD73 pro systeem board of weet je waar ik dat kan vinden en wat moet ik hier mee ik weet niet wat je bedoeld met die 2 reepjes in dual channel te zetten ik heb nu alleen die van 256 er in en nu kan ik weer wat heb je hier wat aan
Link naar reactie
Ik zal op een simpele manier uitleggen wat dual channel inhoud, Het geheugen heeft een zogenaamde dual channel modus. Als je 2 identieke bankjes hebt kan je die in dual channel zetten waardoor je een "bredere weg" van het geheugen naar het moederbord krijgt. Afhankelijk van het systeem kan je daar redelijk wat of heel weinig verschil mee behalen. Op de Athlon xp scheelt het heel weinig, maar op de athlon 64 en de bij de intel processoren scheelt het al iets meer. Dat word veroorzaakt doordat bij de athlon xp de "weg" tussen het moederbord en de processor niet groot genoeg is om winst te boeken. Heb je dus single channel dan is die "bredere weg" tussen het moederbord en het geheugen er niet. Maar goed. Je bent nog afhankelijk van een moederbord wat dual channel ondersteunt wil je het gebruiken. Het DFI moederbord wat jij hebt ondersteunt het niet. Ik vroeg dit omdat de oorzaak misschien kon zijn dat het moederbord een reepje van 512mB in dual channel probeerde te zetten met een reepje van 256mB, en dat kan dus niet. Heb je het geheugen nog getest?
Link naar reactie
ik heb het programmatje gedownload maar ik kan er niet axhter komen hoe het werkt mijn verstand van computers is niet zo heel erg groot ik heb die van 512 er uit gehaald en nu werkt hij weer en nog ik heb eens gehoord of geleen dat iemand anders in je computer kan kijken of er iets mis is weet jij daar wat van en zou jij zoiets kunnen en willen eventueel
Link naar reactie
Dat zou ik best voor je willen doen, werkt alleen niet met het programma memtest. Het is overigens ook niet zo moeilijk ik leg het uit en dan kan jij dat ook. :wink: Eerst moet je de goede downloaden, ik weet niet welke je hebt gekozen? Als je een floppy drive hebt: http://www.memtest.org/download/1.51/memtest86+-1.51.floppy.zip Geen floppy maar wel een brander: http://www.memtest.org/download/1.51/memtest86+-1.51.iso.zip [b:46716722ac]Indien je de floppy versie hebt gekozen[/b:46716722ac] Als je hem gedownload hebt krijg je hem ingepakt in een zip archief. Als je windows xp hebt dan kan je dat gewoon openenen. (Heb je geen windows xp maar een oudere windows versie moet je even een programma als [url=www.filzip.com]filzip[/url] downloaden ik ga er nu echter even vanuit dat je xp hebt) Ga naar bestand en kies voor alles uitpakken. Volg de wizard en pak hem uit. Navigeer nu naar die map toe en zoek naar [b:46716722ac]install.bat[/b:46716722ac] Dubbelklik daarop, er opent zich een dosvenster. Doe een lege diskette in je floppydrive en voer de naam van het floppy station in. (Meestal A) Volg de instructies en het programma komt op de floppy te staan. [b:46716722ac]Indien je de cd-versie hebt gekozen[/b:46716722ac] Brand hem als iso file, het is afhankelijk van welk brand programma je hebt hoe je dat moet doen. Het gaat er iig om dat je moet opletten dat je als image brand. [b:46716722ac]Daarna[/b:46716722ac] Sluit de pc af. Stop het bankje van 512 erbij, en haal die van 256 eruit. Start op. Indien hij niet van de floppy start moet je zodra je in windows komt kiezen om opnieuw op te starten (als je een reset moet doen is dat uiteraard ook goed) Let nu bij het opstarten op of er ergens staat hoe je de bios setup in kan komen, meestal del of F2. Ga de bios in en zoek naar boot sequence of boot device priority of iets dergelijks. Zet de floppy drive op nummer 1. (Let goed op en wijzig alsteblieft niks anders) Kies daarna save and exit (meestal F10) en sla de instellingen op. Laat de pc nu opstarten, hij start vanaf de floppy en zal beginnen te testen. Laat deze testen enkele uurtjes draaien, er mogen geen errors zijn. (Als er echter na 20 minuten al een hoop errors zijn dan mag je na die 20 minuten ook wel stoppen). Als het genoeg is, druk je op Esc, en de pc herstart. Haal de floppy eruit en zet, indien je ze verandert hebt, de bios instellingen weer terug. Laat hem naar windows starten en kijk indien hij geen errors vond of de pc nu stabiel is, vond hij wel errors sluit dan af en verwissel het bankje weer. Succes, en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Link naar reactie
he pc guy ik draai nu alleen met het geheugen van 512 er in dus even afwachten hoe hij blijft draaien en niet weer uitvalt sinds2 dagen met die 256 gedraait en geen uit val meer gehad dus we wachten maar even als hij nu were niet uit valt dan kunnen die twee geheugens warschijnlijk niet bij elkaar dan laat ik die 512 er in zitten en heb ik toch wat meer en is het probleem opgelost nogmaals hartstikke bedankt voor de hulp je hoort wel hoe het afloopt
Link naar reactie
Heb je de repen nu getest met Memtest? Want dat je reboots e.d. krijgt wil nog niet zeggen dat de twee repen niet compatible zijn. Het kan ook zijn dat de r(e)ep(en) fouten bevatten. Als ze nog binnen de garantie vallen kan je ze nog terugbrengen naar de winkel waar je ze gekocht hebt.
Link naar reactie
he jongelui ik heb nu geen last meer ik heb nu alleen die 512 mb er in en hij is nog steeds niet uitgevallen ik denk dat het probleem is op gelost ik wil jullie ook hartelijk bedanken voor jullie inzet en goede werk ga zo voort want ik zal jullie nog wel eens nodig hebben BEDANKT ALLLEMAAL
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...