Ga naar inhoud

vcore lager, hoe?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil de vcore van m'n Athlon XP 3000+ verlagen van 1.72 V naar 1.65 V (als laatste redmiddel i.v.m. een hitteprobleem, maar daar gaat het nu even niet over). Maar in het bios is die optie grijs, dus ik kan het niet veranderen. Mijn mobo is de Asus A7V8X-MX, en iemand zei dat ik de jumper-free mode moest inschakelen maar daar staat niets over in de manual. Kan iemand mij zeggen hoe ik de vcore kan instellen? Anton
Link naar reactie
Het merk van de koeler weet ik niet, want het stickertje is eraf. De vorige eigenaar zei dat het de koeler was die bij de cpu zat, maar dat hoeft natuurlijk niet per se waar te zijn. Maar welke koeler(s) aan te raden voor mijn cpu, en eentje die ook nog stil is? En is alleen een betere ventilator (i.p.v. koelblok + ventilator) ook een optie?
Link naar reactie
[quote:70de87e65a="tdw"][url=http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=142&code=005009]zalman 7000B cu/alcu[/url] LET WEL! er moeten geen onderdelen zoals voeding in de weg zitten, andrs pastie niet.[/quote:70de87e65a]Is helaas wel het geval :( En alleen een andere (betere) fan? (met hetzelfde koelblok) @ Hans: kast temp. is ca. 40 graden, heb al die dingen al gecheckt (airflow, koelpasta, stof, biosreset etc.)
Link naar reactie
[quote:93e3bdcf0b="@nton"][quote:93e3bdcf0b="tdw"][url=http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=142&code=005009]zalman 7000B cu/alcu[/url] LET WEL! er moeten geen onderdelen zoals voeding in de weg zitten, andrs pastie niet.[/quote:93e3bdcf0b]Is helaas wel het geval :( En alleen een andere (betere) fan? (met hetzelfde koelblok) @ Hans: kast temp. is ca. 40 graden, heb al die dingen al gecheckt (airflow, koelpasta, stof, biosreset etc.)[/quote:93e3bdcf0b] Wat is de reden dat je denkt dat de handel te warm wordt? De temps die standaard worden gemeten zijn vaak onbetrouwbaar namelijk.
Link naar reactie
40 graden is vrij hoog. Een temperatuur van 85/90 graden betekent dat de CPU bloedheet wordt! Dus ik zou ook nog wel enige stank verwachten. Dat is volgens mij zeer uitzonderlijk en heel erg merkbaar. Dan valt me de 40 graden in de kast nog mee. Ik denk dan eerder aan een foute plaatsing van de koeler of een niet goed werkende CPU ventilator.
Link naar reactie
[quote:d7b6add12d="@nton"]De koeler zit stevig op de cpu en is volgens mij goed geplaatst. Hij wordt (ook) heet, dus dat lijkt me wel een goed teken in dit opzicht. En ik vraag me nog steeds af of een andere losse, betere ventilator zou helpen. En zo ja, welk merk is aan te raden?[/quote:d7b6add12d]Hoe heet? Kan je de koeler beetpakken en vasthouden? Zo ja, dan is die geen 90 graden maar "koeler" dan 60 graden. Tenzij je natuurlijk een hele stoere jongen bent ...
Link naar reactie
[quote:46ba6e8649="@nton"]Ik kan hem niet langer dan enkele seconden vasthouden, dus hij wordt behoorlijk heet. [/quote:46ba6e8649]Inderdaad. Ik denk dat je meer koeling nodig hebt, en dat begint volgens mij met een andere koeler en een ventilator met een grotere luchtverplaatsing. Wat voor soort ventilator zit er nu overigens op? Hoe zziet de koeler er uit? Dun, dik, 5x5cm, 6x6cm, 8x8cm? Wat is het toerental?
Link naar reactie
[quote:4462bcf1e6="Hans.Vosman"]Ik denk dat je meer koeling nodig hebt, en dat begint volgens mij met een andere koeler en een ventilator met een grotere luchtverplaatsing. Wat voor soort ventilator zit er nu overigens op? Hoe zziet de koeler er uit? Dun, dik, 5x5cm, 6x6cm, 8x8cm? Wat is het toerental?[/quote:4462bcf1e6]De ventilator is 8x8 cm en 2,5 cm dik. Er is ruimte voor 9x9 cm, bij nog groter zit de voeding in de weg...het toerental is ca. 3000 rpm. In tegenstelling trouwens wat ik eerder zei: de ventilator is van het merk F.T.C. (edit: hoort bij het merk Spire lijkt het), modelnr. FD08025B1L, ball bearing. @Interficior: wat bedoel je precies?
Link naar reactie
[quote:5e9ad95edb="@nton"]@Interficior: wat bedoel je precies?[/quote:5e9ad95edb]Ik bedoel, dat de BIOS vaak een beveiliging heeft dat je niet kunt sleutelen aan de FSB of Vcore. Dat staat er iets van setting: en dan kan je als keuze dus automatic, of by SPD/by HW of iets dergelijks, of iets van user defined of iets in die richting. Als je hem dan dus op user defined zet, kan je er wel bij.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...