Ga naar inhoud

normaal of niet?


Aanbevolen berichten

te hoge temperatuur, mijn pc met p4 2.66mhz,wordt wanneer hij flink belast word te heet,volgens speedfan,en hardware sensors monitor,hij komt dan voor korte tijd even op een temperatuur van bij voorbeeld 73 of 74 graden daarna zakt hij meestal wel maar om dat ik lees dat een p4 overlijdt bij 75 graden vraag ik mij af of dit normaal is of zou een p4 ook als je hem zwaar belast nooit ook niet even op die temperatuur mogen komen? of is het zo,dat wanneer je maar genoeg programma's opent,hij dan altijd te heet wordt?? hij loopt overigens niet vast bij die temperatuur!!!! :oops:
Link naar reactie
75 graden is je cpu nog lang niet dood. Hij zal rond die temp wel fouten kunnen gaan geven. Over het algemeen loopt een cpu altijd al vast voor ie te heet wordt. (tenzij de koeler er opeens afschiet) Sensoren kunnen er heel erg naast zitten, dus opzich hoef je die waarden niet te geloven. Ik zou zeggen, voel eens met je hand aan het koelblok als ie zo heet is. Is het blok gewoon lekker goed warm, maar brand je je vingers niet, dan is het ok. Is ie redelijk koel, dan kan je het blok een keer opnieuw plaatsen en goed op de hoeveelheid koelpasta letten. (heel dun laagje maar) Is ie heel erg heet, dan moet je de fan er op controleren en misschien een extra casefan plaatsen. (als de lucht in de kast tenminste ook erg warm is) Zorg er ook voor dat je ff het stof er tussenuit haalt.
Link naar reactie
tja dat zal ik dan doen ik hoef mij dan in elk geval geen zorgen te maken,momenteel heb ik een casefan die constant 3000 toeren draait en een variabele cpufan die gaat tot ongeveer 2600 toeren een model met een verlengstuk op de heatsink zodat hij direkt de koele lucht vanuit buiten de computer aanzuigt,is het overigens inderdaad zo dat wat je ook voor computer je ook hebt dat als je maar genoeg programma's opent hij op den duur vast loopt en/of flink heet wordt?? die indruk krijg ik zelf wel.
Link naar reactie
Nee, heter dan heet kan ie niet worden. Een programma kan de processor volledig gebruiken, komt daar een 2e programma bij, dan moeten ze om de beurten, maar een processor kan niet heter worden, dan dat ie al is bij volledige belasting. Ook zeggen toerentallen niks, als het blok fout zit of als er stof bij zit. Voel toch eens aan je koelblok.
Link naar reactie
Mijn p4 is ooit 90 geweest en toen viel m'n pc pas uit, dus met 75 maakt dat nie zoveel uit, ik zou gewoon 1 a 2 casefans erin gooien en je temps gaan al heel end omlaag, eerst was ie idle 55 bij mij en daarna was ie opeens 35... 8) ... Owjah, ik hoor hier ook dat een emmertje water ook vaak helpt... :lol: :o
Link naar reactie
inderdaad heb ik dit moederbord,hoe weet je dit? de biosversie is 6.00 pg,releasedatum 22/01/2003 ik kan zo gauw niet vinden of al die versie is die jij beschrijft,ik heb in het verleden al eens gekeken bij msi op de site maar die support dit moederbord helemaal niet,wellicht moet ik bij de medionsite kijken. wat denk jij als je de datum hier boven ziet zou dat al de goede versie zijn? o ja,de fabrikant van het bios is phoenix
Link naar reactie
kijk eens hier: [url]http://www.checkmark.dk/sa/download/drivers/medion/motherboard/bios/[/url] en dan natuurlijk 1.1b versie :) ALLEEN ALS BOVENSTAANDE NIET WERKT! (wat ik betwijfel :P :wink: ) [url]http://www.medion.de[/url] <--- support, faq: Wo finde ich aktuelle Geräte-Treiber für meine Medion-Hardware? (weet je s/n niet, dat moet je invullen daarvoor)
Link naar reactie
Hoi, Medion is bijna de enige met CPU 2.66. Van MSI werkt de liveupdate wel voor dit mobo voor alle zaken alleen voor de bios geven ze altijd aan dat het de nieuwste is omdat het niet hun pakkie aan is. Bios is Phoenix-Award Een fan-uit boven in de kast werkt heel goed, is aan te bevelen en is het geld niet. S/N 11106020160340, als je geen s/n hebt voor de medion site kan je deze gebruiken, anders kom je er niet in.
Link naar reactie
inmiddels heb ik de laatste versie gedownload,ik vind het altijd wel "eng" om het bios te updaten,kan ik deze bestandjes het beste op een diskette zetten,? en dan,is dat voor alle biostypes hetzelfde? er zit wel een beschrijving bij maar die is in het duits en mijn computer is allang niet meer zoals de originele sofwarematige was.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...