Ga naar inhoud

msi 6163


Aanbevolen berichten

ik probeer een computer te repareren: het is een msi 6163 mobo, er zit een P3 450mhz cpu op 256mb geheugen, geforce vga, soundblaster pci, en een realtek netwerkkaartje, en een 10Gb seagate,pretty casual zou je zeggen. sinds kort XP op gezet maar blijkbaar ook met 98se was het probleem er al. In de handleiding staat dat het mobo geen p3 ondersteund, XP geeft aan dat ie dat wel doet (apparaatbeheer). als je de computer aanzet hoor je een irritante piep toon dat blijft aanhouden tot je de stroom er weer afhaald. soms piept ie ook (maar dan aanhoudend) krijg je wel beeld en zegt ie: system hardware abnormal, press any key to continue, en als je dat doet start ie ook door.... Ik hoop dat iemand mij kan helpen van die k....piep geluiden af te komen. bvd Rapror. 8)
Link naar reactie
Ik heb hier het zelfde bord aan de muur hangen, welliswaar versie 2 (staat er op) Hierop heeft altijd een p3 500 gedraaid zonder problemen. Ik vermoed dat, net als mijn bord, de condensatoren rond het cpu slot zijn opgeblazen. Dit zijn die ronde tonnetjes. Als ze opgeblazen zijn, staan ze bol en hebben ze soms iets bruine drap er op. Hierdoor wordt btw je systeem vaak wel instabiel, dus helemaal zeker ben ik niet.
Link naar reactie
ik denk niet dat ik mijn condensatoren heb opgeblazen want het systeem is niet echt instabiel het gaat, met name om het opstarten en doostarten. als ik een andere Bios versie zou installeren> heb nu Award versie 4.51 en die opgraden naar 6.00 zou het moederbord daar misschien wat beter met de hardware overweg kunnen. groet Rapror.
Link naar reactie
Award versie 4.51 dat heeft niets met een bios update te maken. dat is het bios type . en er zijn meerdere type,s van dat mobo. BIOS Type Award® BIOS File Sizes 202KB Version bm5.3 Update date 2000-6-14 Update Description - Fixed the problem wherein the system couldn't boot to SCSI devices. - Update CPU Microcode. Special note This bios cannot be use with MS6163 PCB ver 1 and MS6163 PRO., Download w6163v53.exe
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...