Ga naar inhoud

CPU temp stijgt, waarom?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Heb vanmiddag op mn 6600GT de VF-700Cu geinstalleerd. Loopt allemaal perfect, blijft zo'n 8 graden kouder op 12v en op 5v zo'n 5 graden kouder. Het enige is dat mn cpu (amd 64 3200+ stock met 7000AlCu) opeens in plaats van 36 graden 41 wordt (gewoon in windows). Even de koeler eraf gehaald en nieuwe koelpasta erop gedaan. Nu wordt hij toch nog 39 graden. Ik heb slechts 1 casefan, een uitzuiger en geen NB fan. Op zich is 39 graden goed te doen, maar ik vond het wel vreemd...zat er wel aan te denken dat de VF-700 meer warmte onttrekt aan de GPU en dat de lucht in de case dus warmer wordt dan voor de installatie van de VF-700. Met CPU Stability Test 6 op "CPU warming only" wordt ie nu na 1 minuut lopen 53 graden (wat het eerst was weet ik eerlijk gezegd niet) en de system temp stijgt van 25 naar 27, wat mij toch koel genoeg lijkt. Iemand enig idee wat dit "probleem" kan veroorzaken? alvast bedankt Aljosja
Link naar reactie
Mijn mobo zegt dat mijn cpu onder de 30 graden zit, met luchtkoeling (wel een 7700cu), dus zo accuraat zijn die sensoren inderdaad niet.. Verder kan 'ie beter teveel als te weinig aangeven.. (maar 30 graden teveel is ook irritant, als je warnings of cool 'n quiet o.i.d. hebt aanstaan)
Link naar reactie
sorry dat ik nog een keer post, maar het wordt steeds gekker. De CPU wordt nu stock 49 :( . Kan het zijn dat ik de koelpasta verkeerd heb aangebracht? Vlak na aanbrengen was ie 38, en nu zoveel. Eerst was ie wel eens 33 :(. Ik las in de FAQ dat je heel weinig moet aanbrengen, ik heb iets van "twee rijstkorrels" aangebracht en zo uitgemeert dat alles bedenkt was. Te veel? Te weinig? Ik hoor het wel...
Link naar reactie
[quote:1a189121b6="carlobernardini"]Euhm, we hebben het hier toch echt over de VF700 videokaartkoeler hoor :wink:[/quote:1a189121b6]Euhm, lees de topic titel nog eens :roll: CPU wordt warm. Kennelijk dus toch iets niet goed met de koeler. Plaats de koeler nog eens opnieuw. Na het plaatsen haal je hem er weer af en kijk je of hij een mooie afdruk heeft gemaakt in de koelpasta. Zo niet, dan zit er te weinig op.
Link naar reactie
[quote:05c4741adf="Belsat"]]Bij mij iets dergelijks gehad. Tot bleek dat de koeler de CPU net niet raakte. Koeler 180 graden gedraaid en toen was het goed.[/quote:05c4741adf] Goede tip! Het zou best kunnen dat dat het probleem is, want na het hermonteren van de koeler zag ik dat ik hem omgedraaid had (12v kabeltje zat aan de andere kan), maar had geen zin om hem weer om te draaien. Ik zal het proberen, bedankt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...