Ga naar inhoud

Pc boot tot aanmeldingsscherm windows XP,


Aanbevolen berichten

Zoals de titel al aangeeft. start me pc niet verder dan het windows XP aanmeldingsscherm. Dan gaat plots de harddisk uit, en gaat de hele pc opnieuw aan! Specificaties PC: - Aopen 350 watt ATX 2.03 Silent - Asus a8n sli deluxe - AMD64 3200+ s939 - Corsair valueselect 512 MB - Western digital SATA 200GB, wd2000jd Sata. - Sony DVD+/- RW 16X - Asus N6600 Hopelijk kunnen jullie met deze info wat.! Als jullie meer info willen, moet jullie het ff zeggen/vragen.
Link naar reactie
@harmtido: ik heb de sata drivers niet geinstalleerd, maar de harddisk heeft wel vanaf het begin goed gedraaid. tenminste, de harddisk heeft tot zoverre cerrect vanaf het begin gewerkt: Na de aankoop van de componenten van de PC, is de harddisk vervangen door de western-digital sata. (omdat de maxtor die ik hiervoor had kapot was, na zes dagen) overigens zou ik het liefste windows het liefste niet opnieuw installeren. want er staan een aantal dingen van school op die ik dringend nodig heb.. :( Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:a78afa308a="jayday"]Is het ook mogelijk om een sata schijf ernaast te hangen? bij pata kan dat, dat weet ik zeker, maar ik ben nog niet zo into sata.. :-? Misschien zou je dat kunnen proberen.[/quote:a78afa308a] hoe bedoel je dat ernaast hangen?? Op één ingang op het mobo?? als je dat bedoel kan het niet! want sata kan maar 1 apparaat aansturen per aansluiting. Als je gewoon op het mobo een 2e sata harddisk bedoelt dat kan gewoon ja! kan er namelijk nog 7 kwijt :lol: . Alleen heb ik maar 1 sata harddisk, en dat is deze die ik nu gebruik.!
Link naar reactie
Tis heel simpel. Je hebt automatisch herstarten aan staan. Zodra windows opstart maakt ie een fout, krijg je een blauw scherm, maar dat zie je niet omdat ie al weer opnieuw opstart. Je kan proberen op te starten in veilige modus en of via de herstelconsole op de xp cd een schijfcontrole te doen. Hierdoor heb je een hele kleine kans dat ie nog weer opstart. Kom je in veilige modus, zet dan automatisch herstarten uit, dan kan je zien om welk bestand het gaat. Dit bestand kan je dan handmatig vervangen. Maar ik geef je een kleine kans van slagen. Herinstallatie is dus nodig. Om de bestanden die je nodig hebt te redden, moet je de hardeschijf in een andere, werkende pc hangen, of je installeerd een herstelinstallatie, dan blijven de bestanden er op staan.
Link naar reactie
Maar hoe kan het dan dat die harddisk gewoon echt HELEMAAL uit gaat als het probleem zelf in windows gaat.! want je hoort dat de harddisk EERST uit gaat en DAARNA pas de pc zelf.... :-? dus leek het mij een probleem met de harddisk of eventueel met de voeding. Ik zal beide sugesties morgen even proberen. EDIT: in veilige modus komt ie ook nie verder.
Link naar reactie
Wat harmtido ook zei; ik zou ook eerst even windows opnieuw installeren, gewoon eerst even in dos een extra partitie maken, en dan installeren maar! Om nou te zeggen dat je voeding het is, lijkt mij een beetje raar, omdat je zei dat hij het eerst wel goed deed. Dan kan het dus niet aan je voeding liggen.
Link naar reactie
ik heb alle tips uitgeprobeert. En uiteindelijk toch maar windows opnieuw geinstalleerd. Nu doet hij het gewoon weer. Ik heb gewoon windows op een andere partitie geinstalleerd, dus bleven de doumenten gewoon op de schijf destaan :D . Alleen toen ik de documenten wilde openen, gaf hij de melding dat ik niet de rechten ervoor had. uiteindelijk via veilige modus me aangemeld, en gebruikerrechten overgezet naar mijzelf. en toen kon ik gewoon weer alles openen :) Iedereen hartstikke bedankt,
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...