Ga naar inhoud

Aspire 1600 valt vanzelf uit


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik heb een vraagje. Ik heb een Acer Aspire 1600 laptop. Een goede computer maar ik heb enkele problemen. Het is nu reeds de 4e maal dat mijn computer uitvalt. Plots schakelt de pc zich uit, geen foutmelding ofzo, gewoon uit! De eerste keren was ik bezig met visualisations in winamp, iets wat de processor redelijk belast. De computer viel 2x uit. De processor had erg warm. Tijdens het uitvoeren van een virusscan viel de pc ook weer uit, opnieuw was de processor erg warm. Nu denk ik aan 2 oorzaken: - mijn processor krijgt te warm, ventilatoren (mss 1 kapot?) krijgen die niet gekoeld .... pc valt uit veiligheid uit. - Sinds gisteren zit ik met een virus op mijn pc: I-Worm/Bagle.Bx Ik heb dit al (succesvol) verwijderd. Een volledige scan heb ik nog niet kunnen doen (want pc valt uit) maar ik ben zo goed als zeker dat die weg is. Wat denken jullie? Hoe kan ik dit probleem oplossen? Mijn configuratie: P4 (geen mobile!) 2,8 GHZ, 512 MB RAM, 40 GB HD, ... Alvast bedankt!!! Pieter
Link naar reactie
ik denk dat de temperatuur zo oploopt dat de pc zichzelf automatisch uitschakelt. Je zou de koelers na kunnen kijken en een beetje nieuwe pasta op de sink van de CPU kunnen smeren... :wink: Maarja, waarschijnlijk vervalt je garantie dan. Dus ik denk dat je het beste contact met de leverancier op kan nemen.
Link naar reactie
De garantie is toch al vervallen. Het is misschien idd dat. bedankt voor je reactie, jammer dat een laptop zo complex in elkaar zit. Anders had ik die al lang opengedaan. [quote:7a2ef4f235="jayday"]ik denk dat de temperatuur zo oploopt dat de pc zichzelf automatisch uitschakelt. Je zou de koelers na kunnen kijken en een beetje nieuwe pasta op de sink van de CPU kunnen smeren... :wink: Maarja, waarschijnlijk vervalt je garantie dan. Dus ik denk dat je het beste contact met de leverancier op kan nemen.[/quote:7a2ef4f235]
Link naar reactie
dat is het niet, hij start niet opnieuw op hé! hij valt gewoon uit, net alsof de stroom uitvalt. toch bedankt! [quote:43e1af0f0d="FTI"]als je winxp hebt is waarschijnlijk 'opnieuw opstarten bij fout' ofzo ingeschakeld. Als je dit uitschakelt, zou je een foutmelding moeten krijgen. (weet alleen niet precies waar t zit :oops: :lol: )[/quote:43e1af0f0d]
Link naar reactie
FTI, er is een verschil tussen uitvallen en rebooten. Als de pc reboot na een fout kan je dit op deze manier uitschakelen, zodat je de foutcode kan lezen. Ga naar het Config. Scherm > Systeem > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > En dan het vinkje bij automatisch herstarten bij een fout weghalen (uitvinken). :wink:
Link naar reactie
[quote:598bbaa2d4="jayday"]FTI, er is een verschil tussen uitvallen en rebooten. Als de pc reboot na een fout kan je dit op deze manier uitschakelen, zodat je de foutcode kan lezen. Ga naar het Config. Scherm > Systeem > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > En dan het vinkje bij automatisch herstarten bij een fout weghalen (uitvinken). :wink:[/quote:598bbaa2d4] Dat zocht ik idd! :lol: (win98-pc) Had ff over 'uitvallen' heengelezen :oops: :oops:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...