Ga naar inhoud

athlon 2000+ met 230 watt voeding


Aanbevolen berichten

Ja ik weet het ik zou eigenlijk een nieuwe voeding moeten kopen, maar ik heb tot nu toe al die tijd een Duron 1300 in mijn systeem gehad en heb nu van iemand een athlon XP 2000+ processor gekregen.... Op 100 MHZ bussnelheid doet hij het, maar zodra ik de bussnelheid naar 133 verhoog (waarop deze proc loopt) dan start windows niet meer op, maar wordt iedere keer de pc gereset... Leek mij dat het aan de voeding lag. Ik ben echter tot de ontdekking gekomen, dat ik een stekkertje niet kan aansluiten, namelijk de power supply voor de processor zelf (naast het moederbord powersuply) Dit omdat de stekker van de kabel 3 pinnen heeft en op het moederbord moet er een met 4 pinnen... Met mijn Duron processor heb ik hier nooit last van gehad, maar met deze athlon nu dus wel. Mijn vraag is dus, kan ik een converter kopen voor dit stekkertje en hoe groot is mijn kans dat mijn comp dan wel werkt? In principe zou de athlon cpu niet bijzonder veel meer vermogen gebruiken dan mijn duron (meen te hebben gelezen 70 W ipv 60 W bij Duron) en bij mijn oude settings liep de computer als een zonnetje... nu heb ik dus gewoon mijn athlon 2000 op 1250 MHz erin zitten en dit werkt ook prima. (al had ik hem liever natuurlijk gewoon op 1666 MHz!) Dus, ligt het echt aan de voeding? Kan een ander stekkertje helpen? mijn geheugen kan allemaal op 133 MHz werken, dus daar ligt het probleem ook niet...
Link naar reactie
Wel vreemd dat je die stekker niet kunt aansluiten, maar heb je ook al nagekeken of je mobo wel 133 fsb ondersteund? Als dit niet het geval is is het logisch dat ie niet draait. Op zich lijkt mij verder 230 watt voeding. Volgens mij, als je pc100 geheugen hebt, wil t ook niet echt lekker lopen op 133 fsb, maar dit zal wel goed zitten met een duron 1300. Kijk dus even na of je mobo 133fsb ondersteund!
Link naar reactie
Uiteraard heb ik natuurlijk gecheckt of mijn moederbord dit kan. Hij ondersteunt tot AMD 2600+ (mijn processor is ook palomino of zoiets. Moet allemaal werken) en ja ik heb de laatste bios... Hier ligt het allemaal echt niet aan. Zoals ik ook al aangaf, mijn geheugen is 133 en nee mijn Duron 1300 zegt niets over geheugen, want die loopt op 100 MHz...
Link naar reactie
[quote:ee3ee72dd3="Aljosja"]ja sorry, was ff scheef. Maar volgens mij kan het aan de voeding niet liggen...probeer anders de fsb in kleine stapjes te verhogen?[/quote:ee3ee72dd3] dat kan niet, kon ook niet bij mijn duron, dan doet hij helemaal niets meer misschien door lock probleem...
Link naar reactie
[quote:7ca16ec95a="Aljosja"][quote:7ca16ec95a]want?[/quote:7ca16ec95a] Ik probeer ook te helpen hoor, pc133 geheugen is veel gangbaarder bij een duron 1300 dan pc100. Maar goed, je wilt kennelijk van mij geen advies, dan zul je het ook niet krijgen :wink:[/quote:7ca16ec95a] sorry, je hulp wordt gewaardeerd, maar wat je zegt klopt niet echt... duron 1300 draait op 100 MHz en dus is 133 MHz geheugen helemaal niet gangbaarder... maar goed dat ik dus het probleem niet wat ik heb
Link naar reactie
[quote:0a7af87a44="sdh"]heb je ook jumpers op je mobo zitten waarmee je de FSB verhogen kunt? zo ja, probeer dat ff. Als dat niet werkt zou ik ff ander geheugen proberen.[/quote:0a7af87a44] jep, er is een jumper, 100 of 133 MHz, staat op 133 MHz en waarom ander geheugen? het is allemaal 133 geheugen... zou toch moeten werken?
Link naar reactie
[quote:492577332b="Peter_the_skater"][quote:492577332b="sdh"]heb je ook jumpers op je mobo zitten waarmee je de FSB verhogen kunt? zo ja, probeer dat ff. Als dat niet werkt zou ik ff ander geheugen proberen.[/quote:492577332b] jep, er is een jumper, 100 of 133 MHz, staat op 133 MHz en waarom ander geheugen? het is allemaal 133 geheugen... zou toch moeten werken?[/quote:492577332b] ja, maar het zou kunnen dat het geheugen brak is. :wink: als het wel werkt met ander pc133 geheugen weet je dus waar het aan ligt..
Link naar reactie
[quote:e4726e9c1a]sorry, je hulp wordt gewaardeerd[/quote:e4726e9c1a] oke fijn :) . Ik baseerde dat van dat geheugen op het feit dat ik een celeron 700 had, en die had ook pc133 geheugen, hij liep wel op 100fsb, maar hij had pc133. Vandaar. Wel vervelend dat dat oc'en niet lukt. Het zou inderdaad (zoals je zelf al had geconcludeerd) aan de voedingsstekker kunnen liggen. Zelf heb ik nog nooit van verloopstekkers voor processorvoedingen gehoord...(nu begrijp ik ook waarom je zegt dat je die voeding eigenlijk moet veranderen) maar wie ben ik. Kijk anders voor een tweedehands voeding op marktplaats, volgens mij kan met voedingen niet zo heel veel mis zijn.
Link naar reactie
[quote:7a63e40e0d="Aljosja"][quote:7a63e40e0d]sorry, je hulp wordt gewaardeerd[/quote:7a63e40e0d] oke fijn :) . Ik baseerde dat van dat geheugen op het feit dat ik een celeron 700 had, en die had ook pc133 geheugen, hij liep wel op 100fsb, maar hij had pc133. Vandaar. Wel vervelend dat dat oc'en niet lukt. Het zou inderdaad (zoals je zelf al had geconcludeerd) aan de voedingsstekker kunnen liggen. Zelf heb ik nog nooit van verloopstekkers voor processorvoedingen gehoord...(nu begrijp ik ook waarom je zegt dat je die voeding eigenlijk moet veranderen) maar wie ben ik. Kijk anders voor een tweedehands voeding op marktplaats, volgens mij kan met voedingen niet zo heel veel mis zijn.[/quote:7a63e40e0d] nieuwe voeding is een beetje mijn laatste redmiddel, vandaar dat ik hier nog even wat navraag doe. Maar jezus wat een fokking afzetters op marktplaats zeg... nieuw kan ik dus goedkoper een andere voeding kopen, misschien geen topmerk maar toch... voor 25 euro een 350 watt voeding zou prima zijn... maar goed, misschien dat zo'n verloop stekkertje zou kunnen helpen, ik heb nog niemand iets horen zeggen waarvoor je cpu power supply extra stekker nodig is, aangezien hij zonder ook werkt ... (wel op 100 MHz bus snelheid dus :( )
Link naar reactie
[quote:1348503f4e="sdh"][quote:1348503f4e="Peter_the_skater"]tja ik kan er wat uithalen, maar ander geheugen heb ik niet... maar kan "brak" geheugen er dan voor zorgen dat mijn computer reboot indien hij windows aan het opstarten is??[/quote:1348503f4e] dat kan idd brak geheugen zijn. :wink:[/quote:1348503f4e] Net getest, heb 3 geheugen modulus, ik heb er 2 uit gehaald, getest deed het niet, de overgebleveen vervangen door een ander, getest, deed het niet. Dus aan het geheugen ligt het iig niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...