Ga naar inhoud

AMD 64: Socket 754 of socket 939


Aanbevolen berichten

Ik was er de laatste maanden van overtuigd om een Processor die op socket 939 draaide te kopen, maar nu ben ik gaan twijfelen. Toen ik met sapphire aan het praten was, vertelde hij mij dat S939 niet meer toekomst heeft, zoals eerst wel verwacht werd. S754 heeft nog wel toekomst. Nu heb ik het geld eindelijk bij elkaar geschraapt om een nieuwe processor en moederbord te gaan kopen, maar ik weet nu niet meer wat ik moet nemen. Wat raden jullie mij aan, en welk moederbord raden jullie me daarbij aan..?
Link naar reactie
[quote:4d89a24315="@ liq.."]oh jah.. maar ik ben voorlopig dus nog niet van plan om dat te gaan gebruiken, aangezien ik net nog een 6800 heb gekocht, wat een AGP was.[/quote:4d89a24315] als je voorlopig toch niet van plan bent te gaan upgraden zou ik voor een socket 754 mobo'tje gaan. die moederborden zijn nét ff wat goedkoper. De prijs van socket 939 en 754 CPU's verschilt niet zoveel zie ik net...
Link naar reactie
[quote:21207e1f61="@ liq.."]Maar wat heeft nou meer de toekomst..??[/quote:21207e1f61] voor socket 939 worden nog CPU's gemaakt. voor socket 754 niet meer, de A64 3700+ is d8 ik de snelste die je nog krijgen kunt voor deze socket. voor Socket 939 heb je nu bijv al de A64 4000+ en dr komen vast nog wel meer (lees: snellere) bij. :wink:
Link naar reactie
Ja, dat dacht ik dus eerst ook.. MAar toen kreeg ik dus van Sapphire te horen dat Egslim heeft gezegd op dit forum, dat S754 dus de toekomst heeft, hoe ironisch het ook was omdat het altijd als een tussensocket werd beschouwd. Maar hoe dan ook, ik was eigenlijk ook van plan om een s939 te nemen, maar ik weet nog niet welk bord ik er bij moet nemen. Ik heb maar 2 grote eisen: - veel SATA poorten - AGP videoslot. Wat raden jullie mij nou aan?
Link naar reactie
[quote:6729f880e5="@ liq.."]Ja, dat dacht ik dus eerst ook.. MAar toen kreeg ik dus van Sapphire te horen dat Egslim heeft gezegd op dit forum, dat S754 dus de toekomst heeft, hoe ironisch het ook was omdat het altijd als een tussensocket werd beschouwd. Maar hoe dan ook, ik was eigenlijk ook van plan om een s939 te nemen, maar ik weet nog niet welk bord ik er bij moet nemen. Ik heb maar 2 grote eisen: - veel SATA poorten - AGP videoslot. Wat raden jullie mij nou aan?[/quote:6729f880e5] S939 heeft zowiezo de toekomst t.o.v. S754, daar komen nieteens nieuwe cpu's voor, behalve misschien een budget lijn. Ik zou zeggen zoek een leuk NForce3 (Ultra) brodje met een AGP slot, bijvoorbeeld de Gigabyte GA-K8NS (Ultra) .. Wat zijn veel SATA poorten? Je kunt altijd nog een aparte SATA (RAID) controller kopen voor meer poorten..
Link naar reactie
Hoe kan dit.. Als ik ga kijken naar deze 2 moederborden: http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-K8NSNXP-939.htm http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-K8NS%20Ultra-939.htm Zie ik echt geen een verschil!! Behalve dat de prijs zo'n 40 € verschil heeft, en dat de ene een DPS gedoetje heeft (Dual Power System?) Hoe kan dat nou weer..?
Link naar reactie
[quote:1f1309ad4a="@ liq.."]Hoe kan dit.. Als ik ga kijken naar deze 2 moederborden: http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-K8NSNXP-939.htm http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-K8NS%20Ultra-939.htm Zie ik echt geen een verschil!! Behalve dat de prijs zo'n 40 € verschil heeft, en dat de ene een DPS gedoetje heeft (Dual Power System?) Hoe kan dat nou weer..?[/quote:1f1309ad4a] Look closer, Luke, uhm, Liq. [quote:1f1309ad4a] GA-K8NS Ultra-939 Enhances network security with NVIDIA Firewall Integrated T.I. IEEE 1394b FireWire interface [/quote:1f1309ad4a] Dat heeft de niet-ultra niet... Dus, er zit Firewire op de ultra, en een of andere (useless :P) firewall.. Volgens mij heeft de Ultra ook geen DPS, maar wel Dual BIOS, wat de niet-Ultra ook niet heeft... Ik heb zelf net ook de niet-Ultra besteld voor 79,- 8)
Link naar reactie
[quote:bb181e85a8="@ liq.."]ehh zover ik zie, hebben ze allebei een NForce 3 Ultra chipset hoor.. ik moet nogeven denken welke van die 2 ik ga neen..[/quote:bb181e85a8] Ja, ze hebben allebei een NForce 3 Ultra chipset... Maar je hebt de K8NS 'gewoon' en de K8NS 'ultra' waarvan de Ultra dus Firewire, een NVidia Firewall en dual BIOS heeft, dat heeft de 'gewoon' dus niet. Dat is het verschil (van 40 euro).
Link naar reactie
[quote:0e295e73a4="@ liq.."]best nutteloos dus, omd aar 40 € extra aan uit te geven he?[/quote:0e295e73a4] Inderdaad, tenzij je echt firewire nodig hebt, dan kan je het doen, want een PCI firewire kaartje kost al gauw 30 euro, anders lijkt het me nutteloos ja.. Daarom heb ik dus ook een 'gewone' genomen :)
Link naar reactie
doe ik dat ook, kan ik misschien nog wel een stapje hogere processor kopen in plaats van die 40 € aan mijn moederbord uit te geven.. ik wil nu een AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939) op dat meoderbord rellen.. denk niet dat ik dan een hogere kan halen, want een 3600 heb ik nog niet gezien.
Link naar reactie
[quote:d3b2ac4e98="@ liq.."]doe ik dat ook, kan ik misschien nog wel een stapje hogere processor kopen in plaats van die 40 € aan mijn moederbord uit te geven.. ik wil nu een AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939) op dat meoderbord rellen.. denk niet dat ik dan een hogere kan halen, want een 3600 heb ik nog niet gezien.[/quote:d3b2ac4e98] Nee, dan komt gelijk de 3800+, 4000+ en de FX'en .. en die zijn niet te betalen :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...