Ga naar inhoud

Extra rambus geheugen wil niet werken.


Aanbevolen berichten

Ik heb een P4 1.8 GHz met een MSI moederbord en een i850 intel chipset. Dit moederbord werkt met RDRAM. Er zit nu 256MB (2x128MB) sumsung geheugen in. Op de sticker staat het volgende: 128MB/8 MR16R0828BN1-CK8 800-45 Ik heb hiervoor geheugen bijbesteld. In eerste instantie dacht ik dat ik een kapotte strip had toegezonden gekregen omdat de PC niet meer wilde starten nadat ik de nieuwe strip had geplaatst. Ik weet natuurlijk ook wel dat RDRAM altijd als paar geplaatst moet worden en dat het systeem met dummys werkt. Elke keer als ik de PC wilde starten met de nieuwe strip mislukte dit. Bij opstart kreeg ik een error geluid al voordat het beeldscherm aansprong. Ik heb daarop de nieuwe strip teruggezonden en om een nieuwe gevraagd. Deze heb ik vandaag ontvangen maar deze geeft hetzelfde probleem. Wat doe ik nu verkeerd. De nieuwe strip is ook van samsung: 128MB/4 MR16R164EG0 CM8 800-40. Wie o wie kan mij helpen? Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie
Je kunt rambus geheugen niet alleen plaatsen. Rambus werkt alleen in paren. Ik heb er reeds twee van 128MB die goed werken en wil er dus twee van 128MB bijzetten. ik heb al eens miskoop gedaan door een paar te kopen. hiervan was er een defect. ik probeer nu dus 1 strip van 128MB van mijn vorige miskoop en een nieuwe erbij te zetten. Door te testen weet ik zeker dat de goede strip van mijn miskoop paar wel in orde is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...