Ga naar inhoud

Geheugen Pentium 75


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Mijn vader heeft een oude PC met weinig geheugen erin. Om hem een klein beetje sneller te maken wilde ik extra geheugen bijplaatsen. Weet iemand wat voor soort geheugen er in een pentium 75 (van ongeveer 6 jaar oud) zit. Ik heb n.l. PC 166 geheugen en weet niet of dit past. Ik weet dat het geen snelle PC is, maar voor mijn vader (gezien de leeftijd) snel genoeg. Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Gerrit :-?
Link naar reactie
Ik denk dat er waarschijnlijk 72 pins SIMM modules in moeten. Kun je echter pas definitief iets over zeggen, als je merk en type moederbord weet. Als je iets gaat kopen, kijk dan wel wat je uitgeeft. Eigenlijk is alles geldverspilling met zo'n oud apparaat. http://www.dewassoc.com/performance/memory/how_to_ID_memory.htm
Link naar reactie
Het kan mss ook al net PC66 zijn anders zijn het idd FastPage of EDO simmetjes die je moet hebben. Op een pc beurs kun je denk ik nog wel wat kopen. Dan is het belangrijk dat je twee identieke latjes koopt en dan de contactjes van hetzelfde materiaal zijn als die in de memsloten.
Link naar reactie
[quote:e17baf402a="gerrit432"]Hallo allemaal, Mijn vader heeft een oude PC met weinig geheugen erin. Om hem een klein beetje sneller te maken wilde ik extra geheugen bijplaatsen. Weet iemand wat voor soort geheugen er in een pentium 75 (van ongeveer 6 jaar oud) zit. Ik heb n.l. PC 166 geheugen en weet niet of dit past. Ik weet dat het geen snelle PC is, maar voor mijn vader (gezien de leeftijd) snel genoeg. Bij voorbaat dank voor jullie reactie. Gerrit :-?[/quote:e17baf402a] Wat gerben al zei, je heeft heel snel te veel uit aan zo'n computer. Als je een wat snellere computer wilt, kun je denk ik beter gaan zoeken naar een oudere pentium 300 MHz, met windows 98 draait dat prima deluxe. En geheugen voor die oude beestjes is vaak relatief duur.
Link naar reactie
Ik heb hier geloof ik nog ergens 8 stickjes SIMM geheugen van ik weet niet hoeveel mb liggen en 6 stickjes EDO ram van 8 mb. Als je interesse hebt, en weet wat er in moet, pb me maar even Desnoods wil ik er wel een foto van maken zodat je kunt vergelijken met wat er al in zit...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...