Ga naar inhoud

Laptop AMD Athlon 64 of Intel P4?


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een goede snelle pc voor o.a. photoshop. Nu viel mijn oog eerst op deze: Hp pavillion Intel p4 3,2ghz HT 512mb ram 60gb hdd 128 mb specifiek videogeheugen Maar nu hoor ik allerlei verhalen over de Athlon 64 dat deze weer krachtiger zou zijn. Dus toen kwam ik deze tegen voor dezelfde prijs Hp pavliion AMD Athlon 64 3400 (2,2 ghz) 512mb ram 100 gb hdd 64 mb specifiek videogeheugen Moeilijke keuze voor mij. Voor jou?
Link naar reactie
Correctie: de HP Intel met 128mb heeft gedeeld videogeheugen ipv specifiek! Qua videogeheugen is het dan of 128 gedeeld of 64 specifiek. Het gedeelde geheugen (Intel): ATI MOBILITY RADEON 9000 IGP Het specifieke geheugen (AMD): NVIDIA GeForce 4 440 Go Meer specs weet ik niet van de grafische chippies....Wat speelt er nog meer een rol?
Link naar reactie
[quote:02cadcb206]Ik ben op zoek naar een goede snelle pc voor o.a. photoshop. [/quote:02cadcb206]en, kijkende naar de links, wil je dus een laptop? En waarom wil je bij die winkel bestellen? Kun je niet net zo goed bij een Nederlandse shop kijken? (zoals [url]www.eynstein.nl[/url]--> voor een niet laptop dus) /EDIT ik zie dat in het onderwerp 'laptop' staat, excuses
Link naar reactie
512 MB is voor normale toepassing genoeg is mijn ervaring. Alleen zware taken als videobewerking en intensief gamen is een reden om meer te nemen. 1024 is prettig , maar om 512 " niet om over naar huis te schrijven" vind ik ernstig overdreven. Verder, P4 heeft bij fotobewerking niet echt zo'n groot voordeel, beide processoren kunnen dat met twee spreekwoordelijke vingens in hun neus. Overigens, ik zou voor AMD A64 gaan. in de eerste plaats vanwege Cool 'n Quiet, wat stroomverbruik verminderd, vanwege de grotere HDD, want 2.5" schijven zijn erg duur om naderhand up te graden. Athlon64 presteerd voor algemeen gebruik beter ( note: geen eigen ervaring) Daarnaast is de videokaart superieur volgens mij, maar ik durf ik niet om te wedden. videokaart heeft wel een lagere processorbelasting.
Link naar reactie
Pentium M op Centrino platform ? Die CPU is koel (weinig ventilatorgezoem), energiezuinig (lange batterijtijd) en krachtig (een 1.6Ghz komt aardig in de buurt van de AMD64 3000+). Kost waarschijnlijk iets meer, maar je hebt dan de laptop CPU bij uitstek op dit moment. Maar als de laptop meer als desktopvervanger wordt gebruikt en vrijwel altijd aan de netstroom hangt kun je ook een gewone P4 of de AMD64 overwegen :)
Link naar reactie
[quote:489e5d1e17="ge0rgiie"]http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=6307&back=listall Beter haal je deze. Mobile 1.7 2mb cache 9700 256mb 1GB Geheugen 15,4" widescreen..[/quote:489e5d1e17] Die ziet er inderdaad leuk uit ! De Pentium-M heeft in een notebook echt veel voordeel t.o.v. een P4, met name de energieconsumptie en warmteproductie.. Ik heb zelf ook een notebook met Pentium-M 1.7, werkt goed! Ook de videokaart met 256mb en de 1gb RAM spreken mij zeer aan.. Het widescreen zou van mij eigenlijk niet hoefen, je hebt geen notebook om alleen DVD's op te kijken toch :roll:
Link naar reactie
[quote:b23ea0f062="ge0rgiie"]http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=6307&back=listall Beter haal je deze. Mobile 1.7 2mb cache 9700 256mb 1GB Geheugen 15,4" widescreen..[/quote:b23ea0f062] Is een mooie configuratie voor een redelijke prijs. Hebben er mensen ervaring met dit merk en/of dit type notebook?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...