Ga naar inhoud

24 pin voeding stekker.


Aanbevolen berichten

heb zojuist een Asus LSI Deluze + Zalman 400 watt voeding aangeschaft. maar bij het aansluiten blijkt de voedingstekker van de zalman ( 20 pin ) te klein voor het mobo ( 24 pin ) de stekker past er wel in, maar er blijven 4 gaatjes over. gebruikt dit moederbord een nieuw type voedingaansluiting of zo ? zo ja, welke moet ik dan hebben.
Link naar reactie
Je kan die zalman voeding gerust aansluiten via de 20 pin aansluiting, het is niet erg dat je de 4 anderen mist (zie handleiding moedebord, RTFM ;) ) Als je perse een 24pins voeding wit moet je een voeding hebben die de ATX12V 2.01 specs volledig ondersteund, de Tagan en OCZ voedingen doen dit en de Antec Neopower voedingen.
Link naar reactie
mijn tagan is standaard met 24 pins "server" stekker met een 24->20 pins verloop stuk http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/connectors.jpg zie rechts :) Als je die spullen samen hebt besteld bij 1 winkel hadden ze wel even mogen nadenken dat die zalman niet meteen past :roll:
Link naar reactie
[quote:afb344c927="Vandread"]mijn tagan is standaard met 24 pins "server" stekker met een 24->20 pins verloop stuk[/quote:afb344c927]Ehh, Vandread, het is niet persee een "server" stekker, tis gewoon een stekker naar de nieuwste ATX standaard. (ik neem aan dat je dat weet, dus het zal wel goed bedoeld zijn)
Link naar reactie
[quote:dedc439a3d]de nieuwste ATX standaard[/quote:dedc439a3d] Als het standaard was geweest, had het niet weer een nieuwe stekker geweest. Het woord standaard bestaat volgens my nog steeds niet in de computer wereld. Je denkt iets standaard te hebben, en ff later heb je weer iets nieuws. mooi dat het zich blijft vernieuwen en verbeteren, maar je wordt er af en toe wel moe van.
Link naar reactie
Nou geen onzin uit gaan kramen he ;) ATX V2.0 IS gewoon een standaard, welles waar een nieuwe, maar de vorige was al een aantal jaartjes oud en met de recente ontwikkelingen van PEG (PCI Expres Graphics) kaarten etc is het blijkbaar nodig om te zorgen voor een verbeterde/andere toevoer van stroom. ATX nam geloof ik zijn intrede met de Pentium 2's etc... nou was dat in 1998, dus: "weer" en "ff later" is nogal overdreven :roll: oeh we zijn +_ 7 jaar verder poepoe :lol: Zie bijvoorbeeld ook: http://www.a1-electronics.net/PcHardware/GenCompInfo/2005/ATX_PowerSupply_Jan.shtml
Link naar reactie
[quote:c15dac4c1f="Vandread"] Als je die spullen samen hebt besteld bij 1 winkel hadden ze wel even mogen nadenken dat die zalman niet meteen past :roll:[/quote:c15dac4c1f] Idd dat vind ik ook de winkel had wel even een waarschuwing erbij mogen geven. Het is alleen geen Zalman maar een Huntkey. Deze voeding zou in mijn server komen ipv een chieftec voeding.
Link naar reactie
[quote:2b8ab904a7]Idd dat vind ik ook de winkel had wel even een waarschuwing erbij mogen geven[/quote:2b8ab904a7] Dit heb ik dus laatst ook gehad... erg prettig als ik een pc de volgende dag beloof en halverwege de bouw erachter kom een stekkertje te missen. Gelukkig zijn er ook nog goede winkels waar ik even een stekkertje op kon halen. Hadden alleen niks op voorraad dus heb het stekkertje van een dure voeding mee gekregen (zij bestellen nu dus een niewue vooor die voeding...).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...