Ga naar inhoud

onstabiel of lag


Aanbevolen berichten

ik heb mn pc nu overgeclocked van 2.4 naar 3.1 en ben nu ff aan het gamen geweest, maar nu schokte mijn spel een beetje. het was online dus ik weet niet of het lag was of dat mn pc onstabiel is. hoe kan ik daar achter komen. het is bijv. als ik om de hoek van een muur loop dat hij ineens terugspringt en ik tegen die hoek aanloop
Link naar reactie
Download de freeware Fraps. http://www.download.com/Fraps/3000-2121_4-10317210.html?tag=lst-0-1 Open programma en laat het gewoon staan en ga gamen MIsschien nog wat instellingen veranderen. Je zult op je scherm zien hoeveel fps je, als je in de server bent. Rechts onder in kleine cijfers. Vertel hoe hoog die cijfers zijn op verschillende momenten. ALs het druk is in de server en wanneer niet. Fraps is verder een top programma je kan ook heel goed screenshots maken en filmpjes maken met 1 druk op de knop. Kijk verder of je kan zien hoe hoog le PING of Latency is. Vertel dat ook hier. Meestal zie je dat als je op TAB drukt. Om welke game gaat het btw :)
Link naar reactie
ik heb een p4 2.4ghz met 1gig geheugen, mobo asus p4p800e deluxe, geforce 5200 vga kaart en een sata 120gig wb. verder speel ik vooral c&c renegade en lineage 2. ik heb nu die test gedaan met fraps en ze zijn opgeslagen. maar hoe moet ik ze hier doorgeven want het zijn samen een paar 100 getallen, moet ik soms een gemiddelde maken ofzo?? oh ja, mn internet is 1600 om 512 Kbit en wat ik wel kan zeggen dat als het zwaarste spel, speel (lineage 2) dat hij steeds schommelt rond de 20(fraps), ik weet niet wat dat betekend
Link naar reactie
20 frames/sec is nog net goed speelbaar. Echte gamers willen meestal hoger zitten, maar dit lijkt me normaal voor een FX5200. Ik vermoed dat het gewoon lag is. Door een pc krijg je nooit dat je opeens terugspringt in de tijd, wat hier boven ook al gezegd is. Wil je kijken of je oc goed is, draai dan een tijdje prime op je cpu te belasten. Of bijvoorbeeld 3dmark. Is ie onstabiel krijg je wel vastlopers.
Link naar reactie
[quote:0b94ef2660="zerodian"]ik heb een p4 2.4ghz met 1gig geheugen, mobo asus p4p800e deluxe, geforce 5200 vga kaart en een sata 120gig wb. verder speel ik vooral c&c renegade en lineage 2. [b:0b94ef2660]ik heb nu die test gedaan met fraps en ze zijn opgeslagen.[/b:0b94ef2660] maar hoe moet ik ze hier doorgeven want het zijn samen een paar 100 getallen, moet ik soms een gemiddelde maken ofzo?? oh ja, mn internet is 1600 om 512 Kbit en wat ik wel kan zeggen dat als het zwaarste spel, speel (lineage 2) dat hij steeds schommelt rond de 20(fraps), ik weet niet wat dat betekend[/quote:0b94ef2660] Sorry wat je bedoeld met die test snap ik even niet. 20fps is iig erg slecht spelen. Als jij zegt dat het niet soepel loopt en je 20fps heb ligt het aan je aan je systeem. Hoe hoger je fps (frames per seconden) zijn hoe soebeler een spel speelt. Een spel loopt goed naar mijn mening bij 40fps, al hoeveel nog meer geen kwaad kan. Je internet snelheid is zeker niet slecht dus daar zal het niet aanliggen. Wil je de 'lag' weg hebben dan zul je een andere videokaart moeten hebben (rest van je systeem is gewoon goed) Een ati 9600XT A 140euro zal een zeer leuke prestatie boost geven.
Link naar reactie
ik ga wel ff kijken naar een andere videokaart dan. maar als dat fraps dus aangeeft hoeveel op frames per seconden het spel draait zou dat toch altijd hetzelfde moeten zijn lijkt me. of is het zo dat je vga-kaart dan te sloom is en minder frames maakt? (waarom zouden echte gamers dan hoger willen? zie je het verschil??) trouwens ik het 3 dagen terug nog prime laten draaien en na 6 uur gaf hij een fatal error. sommigen zeggen dat ik dus te ver geclokt heb maar anderen beweren dat na zo'n tijd je nergens last van hebt. WAT IS HET NOU?? anders zet ik m namelijk gewoon wat minder snel.
Link naar reactie
[quote:f10421b4c6]Een spel loopt goed naar mijn mening bij 40fps, al hoeveel nog meer geen kwaad kan.[/quote:f10421b4c6] Dat ben ik niet met je eens. Als hij niet lager dan 20 komt, kun je een spel prima spelen. Bij mij, als ik Rome Total War speel, schommelt ie ook zo rond die framerate, soms ook met minder legers 40-50 fps. Als een framerate niet lager dan 20 komt vind ik dat het niets uit maakt.
Link naar reactie
OK persoonlijk heb ik er erg last van met oa. Source en cs 1.6 als ik onder de 40 kom, maar dat is inderdaad voor iedereen anders :) Daarom is de vraag maar wat de ts goed vind spelen, want het is nogal persoonlijk. Vind die het goed werken, prima. Anders kan hij zoals ik al zij voor een andere videokaart kijken.
Link naar reactie
[quote:ab9bf228a3="Aljosja"][quote:ab9bf228a3]Een spel loopt goed naar mijn mening bij 40fps, al hoeveel nog meer geen kwaad kan.[/quote:ab9bf228a3] Dat ben ik niet met je eens. Als hij niet lager dan 20 komt, kun je een spel prima spelen. Bij mij, als ik Rome Total War speel, schommelt ie ook zo rond die framerate, soms ook met minder legers 40-50 fps. Als een framerate niet lager dan 20 komt vind ik dat het niets uit maakt.[/quote:ab9bf228a3] bij rts is het anders dan bij fps. @TS: hoe meer actie op het scherm, hoe meer belasting van bv videokaart, hoe minder soepel het draait. Je ziet het verschil, maar je voelt het vooral: als je met 10fps draait, dan reageren de toetsen later en loopt het spel schokkerig. Bij 50/60fps draait het spel soepel, reageren de toetsen direct en is het gewoon lekker gamen :wink: [half offtopic] (ps, waardoor komt het dat ik met onderstaand sys met bf1942 met alles op low toch een fps haal van 10/20???(in singleplayer met bots op 150/200% en met 400% is het helemaal een drama :x )[/half offtopic]
Link naar reactie
De TS hoeft echt geen andere videokaart te kopen want dat zal zijn probleem echt niet oplossen. Ook de snelheid van je verbinding heeft hier weinig mee te maken. Dit ligt meer aan de snelheid van de server. Zoals al eerder aangegeven is het onmogelijk dat je door een lage framerate teruggaat in de tijd. 20 fps is vaak nog net acceptabel en dit ligt ook helemaal an wat je gewent bent en wat voor spellen je speeld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...