Ga naar inhoud

geheugen


Aanbevolen berichten

ik had voorheen een staafje geheugen van 512 mb pc3200 ddr400 erinzitten, nu heb ik er weer 512 mb bijgekocht van dane-elec maar het lijkt alsof het niet hetzelfde is. alle speciaficaties zijn hetzelfde volgens de doos waar het inzit, alleen staat er bij dat het dimm geheugen is. verder past hij in het slot, geeft de pc het aan dat hij het doet, maar ik heb niet het gevoel dat ie sneller is geworden. hoe kan dat?
Link naar reactie
Gerben heeft gelijk. Wil je een merkbaar snellere PC zul je moeten investeren in een nieuwe processor en evt nieuw mobo. Let er overigens op dat met name wat oudere OS-en moeite hebben met 1GB geheugen. Win98(SE) schijnt er vooral moeite mee te hebben, hoewel het bij mij wel werkt. WinXP en de moderne Linux kernels hebben er geen moeite mee. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Ik heb hier een klein vraagje over. ivm dat mijn computer instabiel is, had ik mijn geheugen eruit gehaald om te kijken of dat het probleem was. Als ik mij computer opstart zet ik winbar altijd aan, hierop kan je zien hoeveel geheugen je hebt er hoeveel het verbruikt. Normaal heb ik 2 x 512mb. Winbar geeft dat netjes aan en bij gebruikt staat er vrijwel altijd 512mb. Behavle als ik aan het gamen oid ben. dat loopt die naar de 1000mb. Sins ik 1 x 512mb erin. Winbar geeft aan dat ik 512mb heb alleen bij gebruik staat nu onder gewone omstandigheden 200 tot 300mb. Is hier een verklaring voor?
Link naar reactie
volgens mij is het zo, dat als windows te veel geheugen nodig heeft, bijvoobeeld 400 van de 512, dat hij meer gebruik gaat maken van het virtueel geheugen (harde schijf). Als jij 1gb erin hebt, zal windows het niet als probleem zien als hij rond de 500 mb ervan gebruikt. Echter als je 512 erin hebt, vind ie 500 wel erg veel en gooit ie 100 daarvan op de harde schijf. Duidelijk?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...