Ga naar inhoud

Computer instabiel.


Aanbevolen berichten

Ik heb op de meest raare momenten dat me nieuwe pc utvalt :( Als ik bv. net aan het gamen ben, 5minuten dan valt die helemaal uit. Maar soms helemaal niet. Het lampje brand, maar de stekker moet ik eruit halen om hem weer aan te zetten. Maar soms ook als ik alleen aan het internetten ben. Een schijf bij hangen lukt helemaal niet. Ik kom tot het Windows scherm en dan start uit opnieuw op. (dus valt niet uit) CPU blok is zeker niet warm. Videokaart kan ikgerust aan raken. De voeding is niet te zwak. (maar miss wel brak?) De kast tempt. is zeker niet warm. Zelf denk ik dat het een warmte probleem is van me voeding, maar kan dit wel? Me voeding heeft 2 fans. De input is niet temp. gestuurd maar draaid nooit. Dood dus... De output fan kan je ZEER hard laten draaien, maar toch komt er vrije warme lucht uit. Ik zit te denken om de voeding fan aan een molex te zetten, maar zal dit het probleem oplossen. Kunnen de dingen die bovenstaan komen door een te warme voeding? Terwijl 1 fan toch zeer hard draait. Ik kan het me niet voorstellen namelijk. Is het verder mogelijk dat een voeding kapot gaat. Slijtage oid. Het gaat om de volgende hardware. AMD 2500+ 1024mb Kingston Abit NF7 v2.0 Radeon 9800pro 128mb / 256 bit 60GB WDC 40GB Maxtor wil er niet bij. CD-speler. Thermelake 480watt. (deze had ik al) Voltages @ Everest: CPU core 1.63V +3.3 --- 3.39 +5 --- 5.08 +12 --- 11.98 -12 --- 11.95 -5 --- 5.20 Zover is kan zien zijn de voltages goed lijkt mij?? (sommige komen er bovenuit :S)
Link naar reactie
Plotseling hangen is vaal een driver of een geheugen probleem. Uit een voeding komt bijna altijd warme lucht. ALs een voeding echt heet wordt, zul je merken dat er ook hete lucht uitkomt. Neem van mij aan dat dat echt merkbaar is. Alleen als je stoer ben zeg je dat die lucht warm is ... Soms is het ook iets heel anders, zoals CPU, moederbord, netvoeding of nog iets heel anders. Kenmerk van een temperatuurprobleem is dat een apparaat probleemloos werkt als die koel of koud is. Dus werkt altijd een tijdje als die bij het aanzetten echt koud was.
Link naar reactie
Je kunt het driver probleem (beter: software problemen iha) uitsluiten danwel bevestigen door een ander OS te gebruiken. Knoppix is hiervoor uitstekend geschikt. Dit is een compleet OS op CD-R wat je OS op de HDD met rust laat. Als dit normaal opstart (alleen met extravagante hardware waar geen ondersteuning voor is zallie vast lopen) en stabiel blijft draaien (let wel: omdat je niet bij je Win-schijven kunt kan je dus ook niet gamen!) moet je het Win-OS eens in 'veilige modus' opstarten en je drivers bijwerken/herinstalleren. Knoppix kun je [url=http://www.knopper.net/knoppix-mirrors/]hier[/url] downloaden en vervolgens als ISO image op CD-R branden. Lees vooral de README file die er bij zit! Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
Een PC van een kennis had ook vage problemen. De PC deed het wel in de veilige modus, maar niet normaal, dan viel het beeld weg. Dit gebeurde steeds vaker. Windows opnieuw erop ... hielp niet ! :x Wat bleek de oorzaak? Op het mobo (MSI) zijn een stuk of 6 elco's (condensatoren) [b:fbf62023d6]lek.[/b:fbf62023d6] Deze staan ook bol aan de bovenkant. :-? Dit geeft dus problemen met de signalen bij hogere belasting. Gisteren een nieuw mobo gekocht en alles overgezet. Probleem de wereld uit. Aan zoiets denk je niet snel als hij het nog wel in de veilige modus doet.... :roll: Misschien iets om ook even te checken?
Link naar reactie
Bedankt voor de tips die zal ik uitvoeren. Ik zir nu alleen met iets heel raars. Ik hoef maar een programma of game te draaien en me pc valt uit. Ben bang dat memory te testen dus niet gaat lukken. Het kan dus bijna niet een temp. probleem zijn. De pc kan gewoon aanstaan, maar direct als ik iets doe valt die uit (geen tijd dus om overhit te raken. Op deze pc staat nu een week Windows XP + 2. Een goede anti-virus en firewall. En ik scan dagelijk op spyware. Ik internet met Firefox. Ik vind dit toch erg vreemd :(
Link naar reactie
Ik heb een 32mb videokaart erin gedaan en programma's draaien weer. Het zal de dus de videokaart zijn of de voeding. Heb hier 3 vraagjes over. 1. Als ik morgen een multimeter koop en de voltages zijn positief, is de voeding dan goed of kan hij dan nog steeds 'brak' zijn. 2. Is er iets zoals memory test dat fouten van je videokaart leest? 3. De voeding die ik heb is aardig stoffig. Ook doet 1 van de 2 fans het niet. Morgen zal ik die fan aan een molex zetten zodat die weer draait. Ook had ik gezien dat de voeding van binnen erg stoffig was. Ik zal hem goed (voorzichtig) van binnen schoonmaken, maar zou dit een reden kunnen, van wat er hierboven staat. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:ca6e31258a="evisu"]3. De voeding die ik heb is aardig stoffig. Ook doet 1 van de 2 fans het niet. Morgen zal ik die fan aan een molex zetten zodat die weer draait. Ook had ik gezien dat de voeding van binnen erg stoffig was. Ik zal hem goed (voorzichtig) van binnen schoonmaken, maar zou dit een reden kunnen, van wat er hierboven staat.[/quote:ca6e31258a]Grote kans dat het idd je voeding is. Maak em eerst schoon, je hebt kans dat ie gewoon te heet wordt.
Link naar reactie
[quote:1401b1135e="Comp-Freak"][quote:1401b1135e="evisu"]3. De voeding die ik heb is aardig stoffig. Ook doet 1 van de 2 fans het niet. Morgen zal ik die fan aan een molex zetten zodat die weer draait. Ook had ik gezien dat de voeding van binnen erg stoffig was. Ik zal hem goed (voorzichtig) van binnen schoonmaken, maar zou dit een reden kunnen, van wat er hierboven staat.[/quote:1401b1135e]Grote kans dat het idd je voeding is. Maak em eerst schoon, je hebt kans dat ie gewoon te heet wordt.[/quote:1401b1135e]Haal anders ff een busje perslucht en gebruik een fijn kwastje.. :wink:
Link naar reactie
Wat ik hier nu al een paar keer lees, maar nog geen antwoord op gegeven is, is of jou condensatoren rond de processor nog goed zijn. Kijk dit dus zeker even na omdat deze ook heel goed de oorzaak kunnen zijn. Het zijn de ronde tonnetjes rond je processor. Staan deze iets bol aan de bovenkant dan zijn ze opgeblazen. Soms zit er ook nog een bruine drab op.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...