Ga naar inhoud

Koeling


Aanbevolen berichten

Wie kan mij advies geven... Ik heb pas een nieuw systeem aangeschaft en ik vind toch wel dat de boel een beetje erg warm wordt. Voor ik de boel op wil gaan voeren, wil ik er eerst wat fan's inzetten. Wie kan mij advies geven hoe dit aan te pakken, om de juiste airflow te krijgen... zat zelf te denken aan twee 120 mm fan's onderin het zijpaneel, en twee in de bovenkant van de case ... min specs staan hieronder
Link naar reactie
Nou mijn proc wordt niet erg warm... heb daar ook een Zalman CNPS 7700-Cu op gezet. Verder zit er een 80 mm fan in de achterkant.... de meeste warmte komt van mijn videokaarten af... wat de temperatuur precies is heb ik nog niet gemeten, maar ik voel genoeg warmte eruit blazen... Bij mijn vorige kast had ik een 120 mm fan in de voorkant gezaagd, maar omdat dit niet in deze kast gaat moet het anders... Ik ben ook niet bang om met een zaag aan de slag te gaan ;-) De kosten mogen wel wat zijn, maar het moet wel leuk blijven....
Link naar reactie
Kijk met b.v. [url=http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1]everest[/url] wat je temps zijn en post ze eens hier. Voor je videokaart zou je een Arctic silenver kunnen nemen. VOordeel is dat de warme lucht meteen uit de kast geblazen wordt. Andere mogelijkheid is een mooie Zalman. Deze koelt vaak beter en is stiller, alleen blaast deze de warme lucht niet uit de kast. MEt beide koelers zul je je vga beter kunnen OC-en. Nu ik in je sig over SLI lees, denk ik dat een Arctic NV silencer de beste keus, is omdat bij een zalman de warme lucht tussen de kaarten zal blijven hangen. Welke kast heb je (merk +type). Is er standaard geen mogelijkheid aanwezig een fan voorin de kast te zetten? Het is nl. goed om vooraan koude lucht aan te zuigen en deze achteren hoog uit de kast te blazen (warme lucht stijgt op).
Link naar reactie
mijn kast is een Aopen H600B, hier kan geen fan in de voorkant.. Vorige kast had ik dat wel... een 120mm voorin en twee 80mm achterin. Dit omdat warme lucht opstijgt. Het gaat ook om de warmte van mijn vga kaarten. Het is ook de eerste keer dat ik ermee aan de slag ga. Oc van pcu ben ik bekend mee. Ben namelijk van DVD rippen naar gamen over gestapt, nadat ik mijn PS2 zat was. Zal mijn temperaturen eens gaan bepalen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...