Ga naar inhoud

Computer Updaten


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben al een tijd aan het nadenken over het kopen van een nieuwe computer of een goeie update van mijn computer. Ik heb hier ook het een en ander gevraagd maar ben er nog niet uit. Ik zal eerst nog ff mijn computer neerzetten: AMD Athlon XP 1900+ 512 MB Geheugen Radeon 9700 40 Gig Hdd Moederbord: Gigabyte GA-7VTXE+ (5 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio) Ik gebruik mijn pc voor internetten en gamen. Nu denk ik dat mijn Processor zeker aan vernieuwing toe is. Dan wil ik er nog een 512MB/1Gig geheugen bij gooien. Ook wil ik er nog een tv kaart bijzetten...maar je hebt van 100 en van 50 euro....wat is nou het verschil?! En ook bij het geheugen?! En van mijn moederbord snap ik helemaal nix dussuh...zeg het maar?! Hartelijk dank voor jullie hulp alvast! :)
Link naar reactie
[quote:c54dd97ef1="master_cornelis"]En van mijn moederbord snap ik helemaal nix dussuh...zeg het maar?! [/quote:c54dd97ef1]Yup, is eentje met VIA KT266A chipset, dus moederbord moet ook vervangen worden. Ik zou maar voor een nieuw systeem gaan. http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-7VTXE+.htm
Link naar reactie
[quote:1e4902bc67="Obi-wan-kenobi"][quote:1e4902bc67="master_cornelis"]En van mijn moederbord snap ik helemaal nix dussuh...zeg het maar?! [/quote:1e4902bc67]Yup, is eentje met VIA KT266A chipset, dus moederbord moet ook vervangen worden. Ik zou maar voor een nieuw systeem gaan. http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Products/Products_GA-7VTXE+.htm[/quote:1e4902bc67] En met systeem bedoel je een heel nieuwe pc?! Zelf dacht ik gewoon een moederbord: 100,- en een pentium 4 200,-?! Om voor zo'n processor 200 uit te geven zie ik zelf iig niet zo zitten majah...moet toch gebeuren.
Link naar reactie
[quote:76f19229a8="master_cornelis"]En met systeem bedoel je een heel nieuwe pc?! Zelf dacht ik gewoon een moederbord: 100,- en een pentium 4 200,-?! Om voor zo'n processor 200 uit te geven zie ik zelf iig niet zo zitten majah...moet toch gebeuren.[/quote:76f19229a8]Ok, een complete nieuwe PC hoeft ook weer niet, als je voeding die modernere moederborden en CPU's maar aan kan. Enne, die videokaart en HDD kunnen ook nog wel mee. 300 euro vind ik ook een beetje gortig, als je i.p.v. P4 naar Athlon64 kijkt, ben je veel voordeliger uit. De Athlon64 presteert ook nog 's beter in games. Of vind je videobewerking belangrijker? Voorbeeldje van Athlon64 upgrade set: Asus K8N € 59,66 € 59,66 AMD Athlon 64 3000+, Socket 754, Boxed 122,69 122,69 Corsair ValueSelect DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, - 63,86 63,86 (Gratis) CPU+Koeler monteren op moederbord Totaal bestelling € 246,21 BTW 19% 46,78 Vaste verzendkosten 7,50 Te betalen € 300,49
Link naar reactie
[quote:636ac4cf6b="Comp-Freak"]Dat heeft een ontzettend groot verschil :o (daarom gaat de simpele consument ook voor intel, die kijken alleen naar keiharde ghz) Een AMD64 3000+ is echt stukken sneller dan een Athlon XP 1900+. Ga ongeveer uit van die modelnummers.[/quote:636ac4cf6b] Dank je wel dat je mij een simpele consument noemt :p :p haha maar eh...iemand nog winkels in de buurt van Alkmaar? :)
Link naar reactie
Ik noemde jou niet een simpele consument hoor, jij vraagt ons tenminste nog om raad :wink: Verder kan je voor winkels kijken in de shop survey op [url]http://www.tweakers.net/shopsurvey[/url]. Maar ik raad je aan om online te kopen. Zolang je dat bij een goede winkel doet is het veilig en vaak stukken goedkoper. In de shop survey staan ook meningen en ervaringen van mensen met bepaalde winkels, dus kan je goed zien welke winkel niks is. Over het algemeen zijn Salland Automatisering, Azerty Hardware, Mycom, Alternate goede winkels, maar zelf heb ik ook goede ervaringen met Gistron, EMPC, Eynstein en Ragus.
Link naar reactie
[quote:279a54e80f="Comp-Freak"]Ik noemde jou niet een simpele consument hoor, jij vraagt ons tenminste nog om raad :wink: Verder kan je voor winkels kijken in de shop survey op [url]http://www.tweakers.net/shopsurvey[/url]. Maar ik raad je aan om online te kopen. Zolang je dat bij een goede winkel doet is het veilig en vaak stukken goedkoper. In de shop survey staan ook meningen en ervaringen van mensen met bepaalde winkels, dus kan je goed zien welke winkel niks is. Over het algemeen zijn Salland Automatisering, Azerty Hardware, Mycom, Alternate goede winkels, maar zelf heb ik ook goede ervaringen met Gistron, EMPC, Eynstein en Ragus.[/quote:279a54e80f] Okej...hartstikke bedankt ;)
Link naar reactie
[quote:683c9233f3="Comp-Freak"]Dat heeft een ontzettend groot verschil :o (daarom gaat de simpele consument ook voor intel, die kijken alleen naar keiharde ghz) Een AMD64 3000+ is echt stukken sneller dan een Athlon XP 1900+. Ga ongeveer uit van die modelnummers.[/quote:683c9233f3]En dat is zo jammer... Vandaag hoorde ik toen ik bij een vriend was dat die ouders ook aan het kijken waren voor een nieuwe PC, toen ik vroeg waarom ze in hemels naam voor een Intel systeem gingen (3.2Ghz) terwijl aan de andere kant van de folder een AMD 64 (3500+) systeem stond... Ze dachten dat die Intel veel sneller was :-? Heb ik ze toch nog uit hun hoofd kunne praten :P Overigens, is een 3200+ zoveel duurder? Dies toch al 2.2Ghz? Sscheelt toch al 200Mhz
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...