Ga naar inhoud

Instabiel systeem


Aanbevolen berichten

Ik zit al met een tijdje met een instabiel systeem. Dat is sinds (denk ik) toen mijn 9800 pro om de hoek kwam kijken. Ik heb net voor memtest een half-uurtje gedraaid, om te kijken of dat de boosdoener is. Maar die gaf geen enkele error. Iedere keer als ik een game wil gaan spelen, start na een minuut of 10 de pc opeens opnieuw op. Dat is bijv. bij Battlefield 1942, Roller coaster tycoon III, Medal of honor, Doom III enz. Toen begon ik te denken aan mijn voeding, zou die soms de boosdoener kunnen zijn?
Link naar reactie
[quote:fe98a6d74e="jayday"]Dan zit je over een maand weer als je er wat bij hangt, neem een 350W kwaliteits voeding.. geen Q-Tec, Aopen etc. Maar CWT, Tagan, Zalmann etc.. :wink:[/quote:fe98a6d74e] Aopen zijn zeer goede voedingen heb ik ondervonden!! keurig stabiele lijnen, en zkr niet duur!!( zo'n uitspraak betuigt niet echt van verstand van computers :-? ) Tuurlijk zijn die Tagan, Coolermaster dingen een stuk beter, maar dat merk je ook in de portomonée!!
Link naar reactie
[quote:9be6173cb9="bmwmaster"][quote:9be6173cb9="jayday"]Dan zit je over een maand weer als je er wat bij hangt, neem een 350W kwaliteits voeding.. geen Q-Tec, Aopen etc. Maar CWT, Tagan, Zalmann etc.. :wink:[/quote:9be6173cb9] Aopen zijn zeer goede voedingen heb ik ondervonden!! keurig stabiele lijnen, en zkr niet duur!!( zo'n uitspraak betuigt niet echt van verstand van computers :-? ) Tuurlijk zijn die Tagan, Coolermaster dingen een stuk beter, maar dat merk je ook in de portomonée!![/quote:9be6173cb9] Totdat je dat ding flink laat zweten, dan gaan de voltlijnen aan het dansen. :)
Link naar reactie
[quote:13d27a754d="Ripper_alexander"]350 , meer dan zat , ik heb er zelf ook een (Q-tek) 25 euro..[/quote:13d27a754d] Q-tec :o Kies persoonlijk liever toch een andere Neem een Coolermaster Truepower 350 watt (+- 327 eff) bijvoorbeeld. Q-tec komt daar nog niet eens in de buurt. En denk aan de brandveiligheid bijvoorbeeld. Ik zou mijn huis toch niet toevertrouwen aan een in standby staande Q-tec voeding. En over je voltages. Niet bést. Toch maar die voeding vervangen.
Link naar reactie
Voltages moet je met een multimeter meten, moederbord is daar gewoon niet erg accuraat in en kan er veel te ver naast zitten. Over voedingen hebben we regelmatig discussies, maar neem van mij aan, [b:4835ce6107]neem geen AOpen of QTek[/b:4835ce6107]. Zelf hier in de pc van mn broertje een 300 watt aopen gehad, en die kon de 3,3 niet stabiel houden, nota bene een Athlon XP 2500+. Verder geen oc en maar een 9600se erin. Ik raad de TS aan om minimaal voor een Antec 350 watt te gaan. Deze zijn helemaal niet onbetaalbaar en presteren echt perfect. Laatst een systeempje in elkaar gezet met zo'n voeding, een A64 3000+ en een 6600GT. Lijnen stabiel op 5,01 en 11,99 volt. Mooier krijg je het niet. Chieftec schijnt redelijk te zijn, maar heb ik zelf slechte ervaringen mee, dus zal ik niet aanraden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...