Ga naar inhoud

nieuwe laptop, wat te kopen? Celeron,pentium4, centrino....


Aanbevolen berichten

Ik ben met spoed op zoek naar een laptop. Ga hem met name gebruiken voor office-programma's, digitale foto's en spss(statistisch programma). Verder moet ik hem kunnen inpluggen op een lokaal computer netwerk op de universiteit. Nu weet ik weinig van computers en laptops(heb er de laatste 5 jaar mee gewerkt, maar de baas kocht 'em) dus ik kan wat advies gebruiken. Ik woon nu sinds 3 weken in Zuid Afrika, waar de keus aan computerwinkels niet zo groot is, laat staan dat ik hier een speciaalzaak heb gevonden waarvan ik het idee heb dat ze echt weten waar ze het over hebben. Modellen die ik hier heb gezien zijn o.a. Acer, HP, Fujitsu siemens. Allemaal intel based dus. Dell.com is ook nog een optie. Een paar concrete vragen: - pentium4, celeron of centrino??? - hoeveel intern geheugen? 500 of 1000? - wat zijn andere dingen waar ik op moet letten? Dank en groet uit een bijzonder zonnig en warm Durban... Michiel
Link naar reactie
Centrino lijkt me dan de beste keuze. Deze kunnen het langer uithouden met de accu. Celeron is als je de prestaties niks uitmaken en Pentium vreet teveel stroom in een notebook. En 512MB lijkt me voldoende voor officetoepassingen. BTW: Welk OS draaien ze op het lokale netwerk?! XP?! * Acer: Aardige systeempjes. Ik weet van een aantal ICT-colleges dat ze er mee werken en geen problemen mee hebben. Redelijke service. * HP: Ik heb zelf evaring met HP notebooks (Pavilion, Omnibook). Werkt als een trein. Goeie service. *Fujitsu Siemens: Je kunt ook een Medion kopen hoor :wink: *Dell: Zijn uiteindelijk toch wel de beste. Koop je er 1 uit de duurdere series (Precision,, Latitude) dan krijg je je eigen contactpersoon erbij. Uitstekende service. Je moet wel letten op de garantie. Vraag als het kan internationale garantie aan zodat je hem overal ter wereld de notebook kan aanmelden voor reparatie en service. Suc6 met je aankoop!! :wink:
Link naar reactie
Ik zou gaan voor een Centrino, heb ik zelf ook, prima processor, erg lange werktijd zonder hem aan het stroom net te hangen. En wat betreft intern geheugen is 512 meer dan voldoende, maar wanneer het weinig scheelt zou ik meteen voor 1024 ddr gaan, ben je gelijk weer voorbereid op de nabije toekomst. Succes met je keuze. En groeten uit het koude besneeuwde Nederland, Michiel. :cry:
Link naar reactie
Dit lijkt mij een goede aanbieding(van de vroeger zo omstreden zuid afrikaanse vestiging van de makro); voor ca 1300EUR: Fujitsu Siemens Amilo Pro V2020 1.6GHz Intel Centrino Mobile Technology XP Professional R 9,998.00 512mb DDR RAM|Windows xp Professional|15' XGA Display|Intergrated 56k Modem / lan Combo|3 in 1 Multi Card Reader|3 x USB Ports|Double Layer Dual Format DVD Writer|Intergrated Wireless LAN (w/lan)|60gb Harddrive Of zou deze beter zijn(zelfde prijs, geen centrino, lijkt wel sneller:) Fujitsu Siemens Amilo D Intel Pentium 4 3.2 GHz Hyper Threading Technology 1024 MB DDR RAM (valid : 21 Feb 2005 - 28 Feb 2005) R 9,995.00 "5 x USB Ports|LI ION Battery|Firewire/TV Out|Built-in Modem/LAN Combo|Double Layer DVD Writer-Store Up To 8.5GB|Microsoft Windows XP Home And Works Suite|12 Month Warranty|80GB Hard Drive|15"" XGA Screen|64MB V-RAM|DL DVD Writer"
Link naar reactie
[quote:51bc3ba247="mwarnoldus"]Ik woon nu sinds 3 weken in Zuid Afrika, waar de keus aan computerwinkels niet zo groot is, laat staan dat ik hier een speciaalzaak heb gevonden waarvan ik het idee heb dat ze echt weten waar ze het over hebben. [/quote:51bc3ba247]Heb je toevallig een internetsite van een (web)winkel daar waar ze laptops verkopen? Dan kunnen we ff kijken wat daar te koop is en voor hoeveel. Of laat je een laptop uit NL overvliegen? :roll:
Link naar reactie
ik bedoel dan met name de gewone dell website, www.dell.co.za. uit alle 30 types daar kom ik niet uit. Verder helaas nog weinig ontdekt.... budget is tot zo'n 1500eur (=ca 11000 Rand). Ik koop hem hier om praktische redenen, prijzen liggen denk ik iets lager, en ik krijg de btw (14%) terug... thx voor de hulp!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...