Ga naar inhoud

Vraag over Fan in voeding


Aanbevolen berichten

kan prima, ik heb mijn fans (2 stuks in een q-tec voeding) vervangen door fans van het merk papst, en aangesloten op een fan controller, waardoor hij een stuk stiller werd. Aan het kabeltje wat je nu hebt kan je gewoon een ander stekkertje zetten, bij de betere electronicazaak kan je die wel halen (of van een oude fan afslopen) De aansluitingen op de mobo, 1 daarvan is voor de rpm uitlezing (die de fan in je voeding kennelijk niet heeft)
Link naar reactie
Je hebt 2 fans in je voeding ? Of wil je die uit een ouwe slopen ? Je moet in ieder geval zo'n fan aansluiting moeten versieren, of je moet de draadjes in een molex proppen en vasttapen. Je moet dan wel de +12v draad en een Ground (min) draad hebben. Ik weet zo niet welke kleur de +12 heeft, dacht geel. Ground is zwart. Je moet in ieder geval de zwarte van de fan in de aansluiting op een zwarte draad van de molex doen, tenzij het anders vermeldt is.
Link naar reactie
nee, in de molex zitten contactpennen, die normaal om de ijzeren pennen van je hdd ofzo gaan, op dat metaal staat dus stroom. Gewoon een stukje van het omhulsel van de fan draad strippen, beetje verbuigen ed tot je een mooi vormpje krijgt, die je vervolgens in die pen drukt en kijk of het goed contact maakt. Dan een stukje tape om de draden vast te zetten, zodat ze niet losschieten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...