Ga naar inhoud

mening gevraagd amd athlon 64 3000


Aanbevolen berichten

Probeer anders je geheugen eerst helemaal laag te zetten (DDR333) en dan eerst te kijken hoever je cpu alleen komt, daarna het geheugen... Als met het geheugen op DDR333 de cpu nog steeds niet verder komt, ligt het aan de cpu, komt 'ie nu wel verder, dan is het het RAM. Heb je al hogere voltages geprobeerd?
Link naar reactie
Het is de Value serie van Corsair, weet niet precies wat dit inhoud :oops: . Ik heb m een weekje geleden 200 mhz overgeclockt, in een keer van 2.35 naar 2.4 en hij starte windows niet meer, het was beschadigd en ik kon m niet meer goed krijgen. Ik weet niet wat dat is maar mn cpu clockt volgens mij niet lekker over. Hoe kun je trouwens een ddr400 naar ddr333 zetten? gewoon de geheugenbus naar 166mhz zetten? Ik weet er niet zo veel vanaf, dat merken jullie wel :oops: .
Link naar reactie
heb ik reeds gelezen. Ik kan helaas ook de multiplier niet hoger zetten, gelocked uiteraard, maar in OC-guide staat niets over het unlocken van multiplier bij a64 processors. Verder hoorde ik van carlobernardini dat bij a64 processors je met hyperthreading aan de slag moet wat betreft oc'en. Wie kan mij hier meer over vertellen.
Link naar reactie
Multiplier is idd alleen omhoog gelocked. Helaas is dit niet meer te unlocken zoals bij de Athlon XP. De HTT lijn is te vergelijken met de FSB van een Athlon XP en die lijn moet je dan ook in kleine stapjes verhogen om te oc-en. Zelf heb ik nog nooit een AMD64 geoc'd dus ervaring heb ik niet.
Link naar reactie
Datacorruptie kan altijd... Verder, zou je niet eens even [url=www.google.com]googlen[/url] om es even goed te snappen hoe HT OC's gaan? :roll: Verder kan je ook even vCore OC's gaan proberen, maar [[b:c2d9aa7c40]LEES[/b:c2d9aa7c40]] daar eerst over voor te beginnen, want dat wil echt wel eens fout gaan met een ge BBQ'de CPU :lol:
Link naar reactie
[quote:a4c7920df2="Aljosja"]De HT kan ik ook in de BIOS doen toch? Verder, heeft nog iemand een idee, hoe t kon dat door die oc van 200 mhz bestanden beschadigd waren?[/quote:a4c7920df2]Overklokken is tricky, hoewel door vele andere oorzaken ook bestanden beschadigd raken. Onlangs ook een CPU overgeklokt. Mooi resultaat, uitgebreid getest of het mis ging. Nee dus, tot ik gewoon een dvd-eetje wilde afspelen met 5.1 geluid. TOen hing de computer zich op. Ik heb die toen een tandje lager ingesteld, en dat gaf geen problemen. Misschien dat ik nog wel weer een tandje hoger probeer, maar dat hoeft voor mij niet zo. BIj overklokken moet je dus vooral omzichtig te werk gaan. Wanneer het fout gaat, dat wordt snel duidelijk. Wanneer het goed lijkt te gaan, is het toch een stuk lastiger. Welke "test" programma's heb je geprobeerd? Programma's zoals PCMark en 3DMark of Media Center of een andere relatief zware toepassing? Daarmee gaat het bij mij vaak al in een vroeg stadium mis ...
Link naar reactie
[quote:2d5d693742]Wanneer het goed lijkt te gaan, is het toch een stuk lastiger.[/quote:2d5d693742] Helemaal mee eens. Ik heb eens een videokaart overgeklokt die probleemloos de hele nacht 3DMark kon loopen. Maar in Word kreeg ik steeds rode vlekken op het scherm, waarna het systeem binnen 5 seconden vastliep. Dat is de reden dat ik niet meer aan overklokken doe: Een stabiel systeem is me meer waard dan een paar procent betere prestaties, terwijl stabiliteitstesten lang niet altijd betrouwbaar zijn.
Link naar reactie
[quote:f840c97bcb="carlobernardini"]Datacorruptie kan altijd... Verder, zou je niet eens even [url=www.google.com]googlen[/url] om es even goed te snappen hoe HT OC's gaan? :roll: Verder kan je ook even vCore OC's gaan proberen, maar [[b:f840c97bcb]LEES[/b:f840c97bcb]] daar eerst over voor te beginnen, want dat wil echt wel eens fout gaan met een ge BBQ'de CPU :lol:[/quote:f840c97bcb] [quote:f840c97bcb="Aljosja"]Ik heb een Antec Truepower 350Watt[/quote:f840c97bcb] Euhm, als je dus geen antec truepower hebt, zoals ik net van je heb gehoord, moet je ook wel even weten of je voeding stabiel genoeg is voor vCore mods... Als je een of ander gaar Qtech PSU'tje hebt, zal ik er niet aan beginnen... Doe voor videokaart overclock even dit (als je geen programma van de leverancier ervoor gekregen hebt): Uitvoeren -> regedit -> hkey_local_machine -> software -> nVidia -> global -> nvtweaks -> nieuwe DWORD waarde aanmaken -> als waarde '7' geven (hexadecimaal) Zo heb je het nVidia klokfrequentie tabblad unlocked en kan je een beetje overclocken in het nVidia tabblad...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...