Ga naar inhoud

Vraag over geheugen


Aanbevolen berichten

Regelmatig lees ik op het forum dat jullie, als er een nieuw systeem wordt samengesteld (AMD Athlon 64), dat jullie PC4000 of PC4400 e.d aanbevelen. Als je dan de specificaties van het moederbord bekijkt staat er dat er maximaal PC3200 wordt ondersteund. :o Nu ben ik benieuwd hoe dit mogelijk is en of er nog problemen optreden. Zelf heb ik veel problemen gekend met mijn computer. Maar nadat ik de snelheid van het geheugen heb teruggebracht van 200 naar 166 MhZ (dus gelijk met FSB processor) heb ik geen problemen meer gehad. Vandaar dus dat ik deze vraag stel.
Link naar reactie
Als er PC4000 of PC 4400 wordt aanbevolen voor iemand dan is dat bedoeld voor het overklokken. In princiepe heb je gewoon genoeg aan PC3200, de processor kan dan op de gewone snelheid draaien, wil je echter gaan overklokken dan kan je beter geheugen nemen wat op hogere snelheden kan draaien. (PC3200 = 200 mhz) (PC4400 = ehm 500 mhz ofzo). Als je dus ga overklokken dan verhoog je de snelheid van het geheugen (zit iets in gewikkelder in elkaar maar dit even voor de duidelijkheid) en met PC4400 kan je dus makkelijker op hogere snelheid komen. Problemen kunnen er optreden als je processor de hogere snelheid niet aan kan (het geheugen zal hier geen problemen mee hebben aangezien het veel sneller kan). Wat jij heb gedaan is de snelheid van je geheugen een stuk hoger gezet dan de standaardwaarde. Als je PC3200 heb dan is dit geen probleem voor je geheugen maar misschien kan de processor die hogere snelheid niet aan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...