Ga naar inhoud

Sata hd werkt niet!


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een sata harde schijf gekocht van 300 gb van maxtor alles aangesloten maar hij kan hem in windows niet vinden. Ik heb al geprobeerd om op f6 te drukken tijdens het blauwe scherm van de windows installatie en toen windows geinstaleerd maar hij kan hem nog niet vinden. Ook heb ik geprobeerd om via windows een driver voor sata te instaleren maar dan zegt ie dat hij de hardware niet kan vinden. Moederbord: Biostar k8vha pro amd64 Moet ik nu dan de bios gaan flashen? wie kan me helpen?
Link naar reactie
[quote:d472adcedb="Sylvester"]Je moet de s-ata drivers installeren... heb je een bulk of een retail?! er zit meestal wel een floppy bij om die drivers te installeren :wink:[/quote:d472adcedb]Ehh, hij had de SATA drivers al geprobeerd om te installeren. Btw worden bij een hdd nooit drivers geleverd omdat dat niet nodig is. Bij de windows setup kan je idd dmv F6 sata drivers laden van een diskette. Geeft hij hier geen fouten aan? Dus kan je wel de goede drivers van het floppy halen? Ik vermoed dat je de SATA controller nog uit hebt staan in de bios. Zet deze aan en je kan de SATA drivers installeren. Hierna kan je de schijf partitioneren en formatteren.
Link naar reactie
Ik had een ide harde schijf waar windows op stond en toen ging ik windows xp instaleren op mijn s-ata harde schijf als ik toen f6 drukte tijdens setup ging het gewoon goed en zag hij de s-ata drivers. Maar als ik had dus die ide schijf geformateerd en dus dacht ik laat ik deze schijf er maar uit laten zodat ik alkeen mij s-ata harde schijf over heb. Maar toen deed mijn windows xp op die sata harde schijf het niet meer. It weet niet hoe dat komt maar ik denk dat het te maken heeft met de ide schijf die ik er dus uit had gehaald. Dus ik ging mijn windows xp weer instaleren maar dan alleen met mijn s-ata harde schijf erin en als ik dan op f6 drukte gaf hij een fout melding aan. en een of andere directory van een harde schijf.
Link naar reactie
Ik heb het opgelost Het zit heel erg ingewikkeld in elkaar dus zal ik het dan ook maar heel erg kort uitleggen. Blijkbaar stonden er nog wat drivers voor s-ata op mijn vorige harde-schijf en wou hij die daarom ook niet formateren omdat hij als driver werkte voor mijn s-ata harde-schijf. Hij wou dus ook geen drivers instaleren als je f6 drukte tijdens instalatie van win xp. ( weet effe niet hoe dat komt maar ik heb het verholpen door de drivers die meschien nog op mijn oude harde schijf stonden ook nog eens op mijn s-ata harde schijf te instaleren en toen zag ik bij de windows setup als je f6 drukte wel gewoon de drivers.) :D :D
Link naar reactie
Normaal gesproken ziet de windows xp setup je SATA controller niet, en dus ook je schijven niet. Om toch op een sata schijf te installeren kan je net voor de setup al een keer op F6 drukken om vanaf een floppy de goede drivers te laden. Nu kan setup je schijven wel zien. Voor de rest gaat alles zoals normaal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...