Ga naar inhoud

Gigabyte DPS Koeler vervangen door passieve?


Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn K8NSNXP zon Dual Power System (DSP) insteek kaartje voor extra stabiliteit gehad en erin zitten. Het probleem is alleen dat het koel fannetje dat erop zit enorm rateld en stof hapt, ik kan hem wel schoon maken maar aan het einde van de dag is het dan alweer hetzelfde liedje. Nu kwam ik [url=http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/gzzk02.html]dit tegen [/url]. (Zalman NB koeler) Ik heb eens goed zitte kijken en volgens mij zitten de gaten op de goede plek: [img:ca8d835716]http://www.3dnews.ru/documents/6914/giga/dps1.jpg[/img:ca8d835716] Nu zijn dus de vragen: - Kan deze koeler erop? Zo ja: - Kan hij hem goed genoeg koelen? Het blokje wat dat ventilatortje koelt is bes wel warm.
Link naar reactie
[quote:af43c652e7="Comp-Freak"]Check iig de maten, of de zalman dus wel er tussen past en niet alleen de gaten. Verder kan de Zalman hem wel koelen, mits er wat flow over komt. Ik denk alleen dat als je pech hebt, hij tegen de CPU koeler aan komt.[/quote:af43c652e7]Hmmm ja kep zitten meten... Maar ik heb dan ook nog zon grote koperen Zalman ALCU CPU koeler, het gaat wel, maar dan moet er ongeveer 1 CM vanaf gezaag worden. Zou ik dat gewoon kunne doen? En ach, wat is 7,- nou... Dat hebk ik er wel voor over om te proberen :wink:
Link naar reactie
[quote:b515082be3="Comp-Freak"]Kan je idd wel doen, anders kan je hem altijd nog op een chipset zetten. (zaag er dus pas in als je weet dat ie past) Zorg verder dus wel voor wat flow er over, als dat andere blokje ook al heet werd, dan is dat wel aan te raden.[/quote:b515082be3]Even morgen in tussenuur naar de plaatselijke PC-boer :P 7,- is echt niks, en hebk smiddags ook weer wat leuks te doen in plaats van HW :P :lol:
Link naar reactie
Wh00t :lol: Tis gelukt hoor, kep 1CM aan de bovenste koelvinne eraf geslepen en nu past ie perfect. Hij rust een beetje op mijn CPU koeler maar niet veel en daardoor word hij ook nog goed gekoeld omdat hij precies op de plek zit waar in de AluCU boven en onder geen "koel ribben" zitten. Kep gevoeld en hij word amper warm, weer een geslaagd project :D Overigens is mijn PC echt veeeel stiller geworden, je hoort hem echt bijna niet meer als ik de anders Fans ook laag zet
Link naar reactie
[quote:98cd0e8562="R-bin"]Okee dan dat is mooi gegaan dan, plaats je nog een fototje ben namelijk wel benieuwd hoe het er precies uit ziet. (stom dat die kleine takkefannetjes vaak de meeste herrie maken) Heb je overigens de boel ook al getest met zware belasting van je pc?[/quote:98cd0e8562] Paar uur zitte Simse en DVDs zitten maken en hij trekt het makkelijk, en de volt lijnen zijn gewoon stabiel. Toen ik hem er net in had gezet was ineens de 12V lijn 11.70 terwijl die eerst perfect 12V was... Kwam ik er na lang kijken achter dat ik de P4 12V plug vergeten was :roll: :roll: Ik ga ff kijken om een digi-cam te lenen moet toch nog fotos maken van mun PC (voor de lol :D )
Link naar reactie
Great kan de digicam nergens vinde, zal pa wel weer mee naar school hebben genomen :roll: (hijs leraar :P ) Zullen jullie het maar moete doen met fototjes van mun webcam: [img:ea5d154b60]http://www.safihre.com/images/dps1.jpg[/img:ea5d154b60][img:ea5d154b60]http://www.safihre.com/images/dps2.jpg[/img:ea5d154b60] Zoals je ziet, mun kast moet NODIG opgeruimd worden alleen ik ben er 1x mee begonne alleen toen zag ik door alle kabels het niet meer... En had bijna een condensator afgebroken, heeft me wel ff afgeschrikt :wink: Als je kijkt zie je duidelijk dat het bovenste ervanaf geslepen is (zit dus onder omdat hij op zun kop zit :lol: ). Dat ding dat erin steekt is een temp sensor van mijn fanconrtroller, weet ik zeker dat hij niet te warm word. :wink:
Link naar reactie
[quote:8cd6eb39d1="Comp-Freak"]Netjes 8) Alleen, ligt het aan mij, of zit die sensor bijna in je CPU fan? Verder vroeg ik me eigenlijk af, wat zit er nu onder dat blok dat perse gekoeld moet worden? Gewoon een IC?[/quote:8cd6eb39d1]Jaa dat was beetje foutje, hij zit er echt 4 mm vandaan. Haal ik er drek uit omdat hij toch niet warm word. En als een IC zon zwart blokje is met 3 van die pinnetjes eraan, dan ja :P Die zaten er 6 onder (6 phase)...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...