Ga naar inhoud

Performance winst 1700 - 2500


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, ik moet de pc van een vriend een kleine/goedkope upgrade geven. Hij draaid nu op een 1700XP/512 ram/TI4600. Hij wil dus gaan upgraden, dan kan ik wel weer meteen een AMD64 erin gooien, maar het budget moet redelijk laag blijven. Ik kan nu dus voor 100 euro aan een 2500XP + A7N8X-X komen, dit zelfde mobo heeft hij nu ook al dus die kan ik dan houden, dan doe ik voor 40 euro ofzo die 2500 naar hem, en neem ik die 1700 weer van hem over. Maar geeft dit een beetje winst, hij speelt vrij veel games, maar ga je dit dan ook merken? Evt. verkoop ik hem dan ook nog mijn 5900XT (en koop ik zelf een 6600GT/6800GT). Maar goed om een lang verhaal kort te maken, gaat hij de performance winst merken?
Link naar reactie
Ach ik kan van zijn oude spul evt. weer wat anders bouwen. En die 5900XT gaat voor 80 euro naar hem (daar krijg ik dan die oude GPU voor terug). Maar goed, deze 2500+ loopt inderdaad als een 3200+ (zonder veel problemen). En ik wordt er niet beter op, zolang het mij maar geen geld kost (mijn upgrade natuurlijk wel!).
Link naar reactie
Die 2500+ zal hem wel een performance boost(je) geven. Hij kan echter beter z'n ti4600 houden, anders zal hij er in games eerder op achteruit (performance gezien). Zo'n ti4600 kan nog best mee met de laatste games (zolang je AA en AF weglaat natuurlijk en de resolutie beperkt tot 1024*768) Zo'n 5900XT echter gaat ook DX9 effecten moeten berekenen (waar de FX5...serie niet zo sterk in is.)
Link naar reactie
Nou echt veel is het niet, wat hij nu heeft heeft hij ook van mij over gekocht voor een prikkie, dus om de prijzen is het niet te doen. En die videokaart is idd, nog best netjes hoor, ik vind de hele Geforce4TI serie wel aardig presteren, zelfs nu nog, en het is trouwens een TI4800. Maar goed, misschien dat hij beter even door kan sparen en voor een AMD64 3000 + Mobo kan gaan...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...